Od 8 marca 2013 r. obowiązują nowe zasady organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży upośledzonej umysłowo w stopniu głębokim. Sprawdź, co się zmieniło!
Nie. Nauczycielom specjalistom zatrudnionym w szkole, do której uczęszcza uczeń posiadający orzeczenie o kształceniu specjalnym nie przysługuje odrębny dodatek za warunki pracy. Dowiedz się kiedy nauczycielowi przysługuje dodatek za warunki pracy!
Nowe ramowe plany nauczania dotyczą w roku szkolnym 2012/2013 tylko klas pierwszych szkoły podstawowej, natomiast dotychczas obowiązujące ramowe plany nauczania dotyczą obecnych klas drugich i trzecich szkoły podstawowej (tu zatem nie ma zmian w zakresie wymienionych zajęć).
Dla ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na zagrożenie niedostosowaniem należy zastosować przepisy rozporządzenia w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
We wszystkich typach szkół czas trwania zajęć specjalistycznych został określony w rozporządzeniu MENiS z 17 listopada 2010 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Szczegółowe przepisy opisane są w tej poradzie.
Kształcenie specjalne jest formą nauczania (realizacji zajęć edukacyjnych odpowiednio do potrzeb i możliwości ucznia), zaś zajęcia wyrównawcze, rewalidacyjne i specjalistyczne są formą pomocy uczniom w wyrównywaniu deficytów i ewentualnych trudności w opanowaniu treści programowych i funkcjonowaniu ucznia w szkole. Artykuł opisuje szczegółowe regulacje prawne.
W klasach I szkół podstawowych i gimnazjów specjalnych ramowe plany nauczania określone w załącznikach nr 3a i 6a stosuje się począwszy od roku szkolnego 2009/2010. Liczba tych godzin dla szkół specjalnych (podstawowych i gimnazjów) jest określona w załącznikach do rozporządzenia MENiS z 12 lutego 2002 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (załącznik 3, 3a, 5, 6, 6a).
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.