Zwiększono liczbę zajęć wspomagających dla uczniów, które szkoły będą organizować od września – z 10 do 15 godzin. Jednak aby zwiększyć zaplanowane godziny, należy wprowadzić korektę do złożonych już informacji.
Celem zniwelowania braków w efektach nauczania wynikających z pandemii i kształcenia zdalnego ustawodawca wprowadził obowiązek prowadzenia tzw. zajęć wspomagających. Sprawdź, na jakich zasadach należy je realizować.
W związku z organizacją zajęć wspomagających dyrektorzy stają przed koniecznością ich przydzielenia nauczycielom. Jeżeli nauczyciel jest już zatrudniony w pełnym wymiarze, wówczas przydział odbywa się z wykorzystaniem godzin ponadwymiarowych. Nie jest to jednak możliwe względem każdego nauczyciela.
Zbliża się termin składania wniosków o organizację zajęć wspomagających na kolejny rok szkolny (wnioski do 25 czerwca br.). W związku z tym resort edukacji opublikował na swojej stronie najczęściej pojawiające się pytania i odpowiedzi dotyczące organizacji tych zajęć.
Od 31 maja 2021 r. do 22 grudnia 2021 r. w szkołach mogą być organizowane zajęcia wspomagające uczniów w opanowaniu i utrwalaniu wiadomości i umiejętności z wybranych zajęć edukacyjnych. Aby zaplanować zajęcia na nowy rok szkolny, należy złożyć odpowiedni wniosek do 25 czerwca br. Sprawdzamy, jak zorganizować zajęcia.
Wśród nauczycieli i dyrektorów często można spotkać się ze stanowiskiem, że zatrudnienie w szkołach i przedszkolach niepublicznych nie daje prawa do świadczenia kompensacyjnego. Tymczasem nie jest to prawda. Ma to jednak również swoje złe strony.
Pomoc uczniom w opanowaniu i utrwaleniu wiadomości oraz umiejętności z wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych – to według MEiN główne zadanie szkół po powrocie uczniów pod koniec maja. Zwiększone środki z rezerwy części oświatowej subwencji ogólnej będą przeznaczone na finansowanie zajęć wspomagających, które rozpoczną się jeszcze w tym roku szkolnym.
Po powrocie z edukacji zdalnej uczniowie z klas IV-VIII szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych będą mogli uczestniczyć w dobrowolnych zajęciach wspomagających. MEN przedstawiło trzeci z czterech programów dotyczący wsparcia uczniów w czasie i po pandemii.
W bliższej lub dalszej przyszłości ma nastąpić powrót uczniów do nauczania stacjonarnego. W związku z tym ustawodawca przewiduje zapewnienie dodatkowego wsparcia dla uczniów. Chodzi o dodatkowe zajęcia wspomagające dla uczniów MEN mające na celu utrwalenie wiadomości i umiejętności z zakresu kształcenia ogólnego. Szczegóły w artykule.
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.