Bardzo szybko doczekaliśmy się kolejnych rozwiązań w okresie zawieszenia funkcjonowania jednostek oświaty. Najważniejsze z nich dotyczy zasad funkcjonowania organów szkoły. Sprawdź, jakie rozwiązania wprowadza MEN.
Okres zawieszenia zajęć, a zarazem możliwość wykorzystania dodatkowego zasiłku opiekuńczego w związku z zamknięciem żłobka, przedszkola lub szkoły dziecka w wieku do lat 8, może przypadać na okres korzystania z wcześniej zaplanowanego urlopu wypoczynkowego. Czy to oznacza, że urlop ten zostanie przesunięty na inny termin? Nie zawsze.
Wiadomo już, że okres zawieszenia działalności dydaktycznej, opiekuńczej i wychowawczej jednostek oświaty zostanie wydłużony do 10 kwietnia. W związku z tym przygotowane zostały nowe rozwiązania dotyczące działalności szkół i placówek w okresie zawieszenia. Nowe rozporządzenie MEN regulujące te kwestie zacznie obowiązywać 25 marca 2020 r. Sprawdzamy, jak w tym trudnym okresie powinna funkcjonować szkoła.
Niebawem MEN wyda nowe rozporządzenie, w którym mają zostać uregulowane kwestie dotyczące zdalnego nauczania. Do tego czasu jednak szkoły muszą nadal funkcjonować, z wyjątkiem prowadzenia zajęć stacjonarnych. Prezentujemy 11 rozwiązań różnych problemów dotyczących funkcjonowania szkoły w okresie zawieszenia.
Od poniedziałku 16 marca 2020 r. zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze w szkołach i przedszkolach zostają zawieszone. W dniach 12-13 marca szkoły muszą zapewnić tylko zajęcia opiekuńcze. Zdaniem MEN w okresie zawieszenia nauczyciele pozostają w gotowości do pracy. Ministerstwo zachęca, by wykorzystali możliwości porozumiewania się na odległość, by przekazać uczniom materiały do samodzielnej pracy w domu.
W związku z coraz wyższymi temperaturami MEN przypomina o konieczności zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków nauki. W ostateczności należy rozważyć skrócenie lekcji a nawet zawieszenie zajęć.
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.