W ślad za zmianami w awansie zawodowym modyfikacji muszą ulec także wymogi na stanowiska kierownicze. W związku z tym opublikowano projekt nowelizacji rozporządzenia dotyczącego tych wymagań.
Rada pedagogiczna w ramach swoich kompetencji ma wpływ na obsadę funkcji kierowniczych w szkole, w tym również funkcji dyrektora. Należy jednak zapewnić jej niezależność działania.
Od 1 września 2019 r. nauczyciel, który chce pełnić funkcję dyrektora, wicedyrektora szkoły lub inne stanowisko kierownicze, musi legitymować się co najmniej bardzo dobrą oceną pracy.
Zwiększenie skali oceny pracy nauczycieli oraz zlikwidowanie oceny dorobku zawodowego z dniem 1 września 2018 r. spowoduje zmianę wymagań wobec nauczycieli, którzy zajmują stanowiska kierownicze. Aby móc pełnić funkcję dyrektora, wicedyrektora szkoły lub inne stanowisko kierownicze, nauczyciel będzie musiał legitymować się co najmniej bardzo dobrą oceną pracy.
Jak wiadomo, 1 września wchodzi w życie nowa ustawa – Prawo oświatowego. Poza tym w Dzienniku Ustaw opublikowano nowe rozporządzenia regulujące wymagania na stanowiska kierownicze w szkole, jak również regulamin konkursu. Rozporządzenia te wchodzą w życie również z początkiem roku szkolnego.
Zaplanowane transformacje szkół niosą za sobą pewne zmiany w dalszym pełnieniu funkcji kierowniczych. W szczególności ograniczona zostanie możliwość przedłużenia kadencji dyrektora. Pewne szczególne rozwiązania przewidziano również w odniesieniu do dyrektorów gimnazjum, które będą eliminowane z ustroju szkolnego.
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.