Zbliża się dzień zakończenia zajęć w roku szkolnym 2018/2019 – ostatnim roku, w którym funkcjonują gimnazja i klasy gimnazjalne w innych szkołach. Warto zatem wiedzieć, jakie są aktualnie obowiązujące wzory (numery) wydawanych świadectw w szkole podstawowej z klasami gimnazjalnymi.
Wkrótce nadejdzie maj a wraz z nim możliwa jest redukcja etatów w szkołach. W tym roku obowiązują jeszcze dwie procedury zwalniania nauczycieli – jedna z Karty Nauczyciela a druga z przepisów wprowadzających ustawę – Prawo Oświatowe. Którą z nich stosować w szkołach z oddziałami gimnazjalnymi?
Ponad 172 mln zł przekaże MEN z rezerwy 0,4% części oświatowej subwencji ogólnej na zadania uwzględniające potrzeby samorządów w czasie wdrażania reformy edukacji. Przedstawiamy kryteria podziału środków.
O tym, jak traktować poszczególne dokumenty w wygaszanym gimnazjum, jakie są zasady ich archiwizacji oraz ile wynoszą okresy przechowywania dokumentów, decydują regulacje instrukcji kancelaryjnych oraz jednolite rzeczowe wykazy akt. Podmiotem uprawnionym do przyjęcia zarówno instrukcji kancelaryjnej, jak i jednolitego rzeczowego wykazu akt, jest dyrektor gimnazjum.
W związku z wątpliwościami jak ustalać podstawę wymiaru zasiłków nauczycielom i pracownikom zatrudnionym do 31 sierpnia 2017 r. w gimnazjach, a kontynuującym zatrudnienie w szkole podstawowej lub średniej, Zakład Ubezpieczeń Społecznych wydał komunikat w tej sprawie. Poznaj szczegóły.
Wygaszanie kształcenia w gimnazjum i w klasach dotychczasowego gimnazjum w szkołach innego typu będzie rodzić konieczność redukcji liczby etatów nauczycieli. Nim nauczyciel otrzyma wypowiedzenie, należy poinformować go o przeniesieniu w stan nieczynny.
Przepisy nie regulują, w jaki sposób należy przekazywać majątek i dokumentację szkoły w przypadku włączenia gimnazjum do ośmioletniej szkoły podstawowej. O trybie postępowania w tej sytuacji może zdecydować organ prowadzący szkoły lub dyrektorzy obydwu szkół, porozumiewając się ze sobą w tej sprawie. Podpowiadamy, jakie obowiązki leżą po stronie dyrektorów.
W maju 2017 r., a niektórych przypadkach także w kolejnych latach szkolnych na dyrektorach wybranych rodzajów szkół ciążył będzie obowiązek poinformowania wszystkich nauczycieli i pracowników szkoły o zmianie pracodawcy wynikającej z faktu transformacji szkoły będącej konsekwencją wdrażania reformy oświaty. Choć zagadnienie to mogłoby wydawać się oczywiste, to jednak wzbudza wiele wątpliwości w praktyce, które odzwierciedlają liczne pytania czytelników zadawane w Poradni Portalu Oświatowego, jak również podczas szkoleń prowadzonych w przez Redakcji. Zachęcamy do zapoznania się z najciekawszymi pytaniami i odpowiedziami.
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.