Ministerstwo Edukacji Narodowej, jak również Centralna i okręgowe komisje egzaminacyjne nie współpracują z wydawnictwem OPERON, ani też z innymi wydawnictwami czy podmiotami, które udostępniają szkołom różnego rodzaju testy lub inne materiały diagnostyczne do przeprowadzania tzw. próbnych egzaminów.
Joanna Kluzik-Rostkowska zostanie nowym ministrem edukacji, zastępując na tym stanowisku Krystynę Szumilas. Jak podkreślił Premier Donald Tusk, zajmie się ona „programami edukacyjnymi, też w kontekście rozwojowym. To wspólne przesłanie towarzyszy wszystkim nominacjom”.
Resort Edukacji przypomina, że rodzice nie mają obowiązku ubezpieczać swoich dzieci od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW), a tym bardziej dyrektor szkoły nie może narzucać im konkretnej firmy ubezpieczeniowej.
10 września 2013 r. Rząd podjął uchwałę w sprawie przyjęcia dokumentu strategicznego „Perspektywa uczenia się przez całe życie”, przedłożoną przez ministra edukacji narodowej. Dokument ten jest niezwykle istotny dla rozwoju edukacji w Polsce i służy zapewnieniu wszystkim uczącym się możliwości podnoszenia kwalifikacji.
8 maja 2013 r. wchodzi w życie rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 30 kwietnia 2013 r. sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 2013 r., poz. 532).
Uwaga na wprowadzające w błąd puzzle - układanka odnosząca się do katastrofy smoleńskiej nie jest pomocą dydaktyczną i nie ma waloru edukacyjnego, bowiem ma na celu manipulowanie opinią dziecka - informuje resort edukacji.
27 marca 2013 r. wchodzi w życie rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U. z 2013 r., poz. 393).
Z ogólnej kwoty części oświatowej subwencji ogólnej wyodrębnia się - zgodnie z art. 28 ust. 2 ustawy z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. z 2010 r. Nr 80, poz. 526 - z późn. zm.) - rezerwę części oświatowej subwencji ogólnej, której wysokość wynosi 0,4 %. Rezerwą części oświatowej subwencji ogólnej dysponuje minister właściwy do spraw finansów publicznych, po zasięgnięciu opinii ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania oraz reprezentacji jednostek samorządu terytorialnego (art. 28 ust. 3 ww. ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego).
Od 1 stycznia 2013 r. nie obowiązują dotychczasowe przepisy o awansie nauczycieli. Nowe rozporządzenie w sprawie awansu zawodowego nauczycieli czeka już tylko na podpis ministrów. Zdaniem MEN, brak regulacji dotyczących awansu zawodowego nie blokuje trwających staży.
21 marca, wysłano do konsultacji społecznych i uzgodnień międzyresortowych projekt założeń do projektu ustawy o zmianie ustawy Karta Nauczyciela oraz niektórych innych ustaw. Sprawdź, jakie dokładnie zmiany w pragmatyce zawodowej nauczycieli planuje MEN!
Jeszcze przez niewiele ponad dwa tygodnie można zarejestrować się na konferencję "Zaburzenia językowe u dzieci w kontekście wielojęzyczności". Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 2 kwietnia.
Obowiązek sprawozdawczości w systemie informacji oświatowej według stanu na dzień 31 marca 2013 r. należy wykonać przekazując dane w dotychczas funkcjonującym systemie, tzw. „starym SIO" - przypomina resort edukacji. Sprawdź terminy przekazywania danych do systemu informacji oświatowej
Z ostatecznych danych przesłanych do MEN przez kuratorów oświaty wynika, że samorządy podjęły w tym roku uchwały intencyjne o zamiarze „faktycznej" likwidacji 259 szkół, w których są uczniowie (spośród szkół dla dzieci i młodzieży - bez szkół policealnych). Dla porównania w zeszłym roku samorządy podjęły uchwały o intencji likwidacji 727 takich szkół. Samorządy mogły podejmować takie uchwały do końca lutego.
5 lutego 2013 r. Minister Edukacji Narodowej Krystyna Szumilas podpisała znowelizowane rozporządzenie w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych. Nowelizacja jest konieczna m.in. ze względu na kolejny etap wdrażania nowej podstawy programowej w klasach IV-VI szkoły podstawowej oraz w szkołach ponadgimnazjalnych, a także z powodu zmian w systemie kształcenia zawodowego.
Z danych zebranych przez kuratorów oświaty do 18 lutego wynika, że samorządy podjęły dotąd uchwały intencyjne o zamiarze „faktycznej" likwidacji 132 szkół, w których są uczniowie (spośród placówek dla dzieci i młodzieży - bez szkół policealnych).
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.