Pytanie: W szkole będzie prowadzona pełna termomodernizacja (wymiana okien, grzejników, ocieplenie budynku). Czy i w jaki sposób dyrektor może zawiesić zajęcia? Czy może wykorzystać dni dyrektorskie z tego powodu?
Samorząd uczniowski to jeden z organów szkoły. Czy może on prowadzić na terenie szkoły sprzedaż kanapek dostarczanych do szkoły przez firmę zewnętrzną? Sprawdzamy, czy istnieje taka możliwość.
Mając na względzie organizację pracy szkół i placówek, obowiązek zapewnienia bezpieczeństwa, wszelkie remonty, konserwacje, prace porządkowe powinny zostać przeprowadzone i zakończone w okresie ferii szkolnych lub innych przerw w pracy szkoły. Jeśli prace remontowe z przyczyn niezależnych od inwestora muszą być kontynuowane po rozpoczęciu roku szkolnego, to należy traktować sytuację jako wyjątkową. Należy dążyć do oddania do użytku na 1 września co najmniej części obiektu szkolnego, co pozwoli na czasową organizację dwuzmianowości.
Kontrola Sanepidu w szkole może być niestety stresującym doświadczeniem. Tym bardziej więc dobrze jest wiedzieć, jak ona przebiega, czym może się skończyć i jak się do niej przygotować, aby zminimalizować ryzyko negatywnych konsekwencji. Sprawdź, jak krok po kroku wygląda kontrola Sanepidu w szkole. Upewnij się, na jakie aspekty działalności szkoły zwrócić uwagę, aby jak najlepiej przygotować się do tej kontroli.
Pytanie: Czy nauczyciel podczas lekcji ma prawo do picia herbaty lub wody? Pojawiły się kwestie sporne w tej sprawie wśród nauczycieli.
Nie ma przepisu, który nakładałby na szkoły bezpośredni obowiązek ważenia tornistrów uczniów. Natomiast szkoła nie może pozostać obojętna na zjawisko zbyt dużo ważących plecaków.
Czy dyrektor szkoły musi opracować stałą organizację ruchu drogowego na terenie ogrodzonym przy szkole, w tym parking dla pracowników szkoły i rodziców? Czy może na tym terenie umieszczać znaki poziome lub pionowe porządkujące ruch? Czy wystarczy w tej kwestii regulamin? Na te pytania odpowiadamy w poniższym artykule.
Pytanie: Dyrektor zlecił wykonanie ekspertyzy oceny stanu technicznego dachu budynku szkoły. Z ekspertyzy wynika, że dopuszczalne obciążenie dachu jest przekroczone. Kogo powinien powiadomić dyrektor szkoły o wynikach powyższej ekspertyzy? Jaka są podstawy prawne decyzji dyrektora szkoły?
Pytanie: W placówce niepublicznej przebywa obecnie 50 uczniów? W ile umywalek w toaletach powinna być wyposażona placówka?
Pytanie: Czy prawo oświatowe wskazuje, ile metrów kwadratowych powinno przypadać na jednego ucznia w sali lekcyjnej (szkoła podstawowa)? Są wytyczne dotyczące liczby uczniów w klasach I-III. A czy nie powinno się jednocześnie uwzględniać wielkości sali lekcyjnej przy podejmowaniu kolejnych uczniów do klasy?
Zajmie ci to jedynie 2 minuty