Pytanie: Główna księgowa w zarządzanej przeze mnie szkole w maju 2009 r. przeszła na emeryturę i została jej wypłacona odprawa emerytalna. Problem polega na tym, że ona nadal pracuje i nie rozwiązała umowy o pracę. Co w takiej sytuacji? Czy odprawa jej się należała? A jeżeli nie, to czy teraz powinna ją oddać? Jeśli oddać, to jakie naliczyć odsetki?
Pytanie: Pracownik administracyjny za prowadzenie kasy miał przyznany dodatek specjalny na czas nieokreślony. W związku z przejściem zakładu na księgowość elektroniczną pracownik ten wszystkie płatności przygotowuje i rozlicza przelewami elektronicznymi lub wystawia dokumenty do wypłaty gotówki przez bank. Czy z powodu tej zmiany można zaprzestać z tym dniem dodatku, a zwiększyć płacę zasadniczą o kwotę dodatku, aby pracownik nie stracił na wynagrodzeniu?
Pytanie: Pracownica administracji, która ma już naliczoną emeryturę, jest zatrudniona na czas nieokreślony w pełnym wymiarze czasu pracy. Od nowego roku szkolnego organ prowadzący zmniejsza etat w administracji do 1/2. Czy mogę wypłacić odprawę emerytalną, nie rozwiązując stosunku pracy, aby pracownica nie straciła uprawnień do odprawy z tytułu pracy w pełnym wymiarze?
Pytanie: Nasz zespół szkół z przyczyn organizacyjnych, tzn. likwidacji stanowiska, planuje wypowiedzieć umowy o pracę trzem pracownikom obsługi. Czy z tego tytułu zwalnianym pracownikom będzie przysługiwała odprawa?
Pytanie: Czy w regulaminie wynagradzania pracowników niepedagogicznych musi znaleźć się zapis dotyczący premii uznaniowej?
Pytanie: Pracownik administracji szkoły ma naliczoną emeryturę, którą otrzymuje w części i jednocześnie pracuje nadal na pełny etat. Czy po przejściu całkowicie na emeryturę będzie mu przysługiwała odprawa emerytalna, której dotychczas nie otrzymał?
Pytanie: Komu w szkole przysługuje dodatek specjalny? Z najnowszych przepisów prawa dotyczących pracowników samorządowych wynika, że nie dotyczy on pracowników pomocniczych. Związki zawodowe domagają się jednak wprowadzenia w regulaminie wynagradzania takiego dodatku. Czy może go nie być?
Pytanie: Czy pracownikowi administracji i obsługi zatrudnionemu w zespole szkół w wymiarze niższym niż 1/2 etatu należy się dodatek za wysługę lat?
Pytanie: Pracownik obsługi pracował w przedszkolu na podstawie umowy o pracę na czas nieokreślony od 13 września 2002 r. do 30 września 2007 r. Umowa została rozwiązana na mocy porozumienia stron w związku z przejściem pracownika na emeryturę. Praca w przedszkolu była jego dodatkowym zatrudnieniem obok podstawowego, gdzie pracował od 18 lipca 1982 r. do 30 września 2007 r. Z tego zakładu otrzymał odprawę emerytalną. Czy drugi pracodawca (przedszkole) też powinien wypłacić odprawę pieniężną temu pracownikowi, a jeśli tak, to w jakiej wysokości? Jeżeli tego nie zrobił, to czy od wypłaconej z opóźnieniem odprawy należą się pracownikowi odsetki? Decyzję o przyznaniu emerytury 1 października 2007 r. pracownik przedstawił w bieżącym roku.
Długość stażu pracy ma wpływ na przyznanie i wysokość przede wszystkim dodatku stażowego oraz nagrody jubileuszowej. Do tego stażu zaliczane są przede wszystkim zakończone okresy zatrudnienia, ale nie tylko. Istnieje wiele innych okresów, które mają wpływ na staż pracy. Dowiedz się, jakie okresy i pod jakimi warunkami należy uwzględnić w stażu pracy.
Zajmie ci to jedynie 2 minuty