Pytanie: Na jakim załączniku należy złożyć zamówienie na podręczniki, materiały edukacyjne, materiały ćwiczeniowe dla konkretnych klas? Czy wcześniej należy złożyć załącznik o ustaleniu wysokości dotacji?
Pytanie: Czy z pieniędzy uzyskanych w ramach dotacji MEN na zakup podręczników do gimnazjum można zakupić papier ksero?
Pytanie: Dyrektor szkoły niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej planuje zorganizować wyjazdowe posiedzenie rady pedagogicznej. Czy można sfinansować taki wyjazd i catering z subwencji oświatowej?
Pytanie: W związku z dotacją na podręczniki i możliwością przeznaczenia jej na podręcznik, materiał edukacyjny i materiał ćwiczeniowy, budzi wątpliwość, co konkretnie można kupić. Proszę o sprecyzowanie, co należy rozumieć pod pojęciem materiał edukacyjny i materiał ćwiczeniowy? Co można kupić, opłacić w ramach tych pojęć?
Pytanie: W księgach rachunkowych jednostki oświatowej figurują należności, które uległy przedawnieniu. Jaki jest tryb postępowania z takimi kwotami?
Pytanie: Nauczyciel wyjechał wraz z uczniem na międzynarodowy konkurs muzyczny do Niemic. Nauczyciel przedłożyć fakturę za nocleg oraz wyżywienie wystawioną w języku niemieckim. Czy szkoła ma obowiązek zlecić przetłumaczenie faktury na język polski w celu rozliczenia delegacji?
Pytanie: Jednostka oświatowa otrzymała fakturę, na której widnieją pozycje: konserwacja kserokopiarki na 240 zł oraz dojazd 43 zł. Czy od strony klasyfikacji budżetowej jest to łączny wydatek konserwacji (283 zł), czy może należy wydzielić konserwację od transportu?
Pytanie: Zgodnie z ramowym planem nauczania naszego gimnazjum uczniowie klas I nie mają fizyki. Przedmiot ten realizowany jest w klasie II i III. Czy w ramach kompletu podręczników dla klasy I można zakupić podręcznik do fizyki (mieścimy się w kwocie dotacji) na rok szkolny 2015/2016 i wydać uczniom dopiero kiedy będą w klasie II, tzn. w roku szkolnym 2016/2017?
Pytanie: Jednostka oświatowa otrzymała fakturę za szkolenie dyrektorskie. W której podziałce klasyfikacji budżetowej ująć tego rodzaju wydatek?
Pytanie: Szkoła ponadgimnazjalna otrzymała nieodpłatnie w użyczenie sprzęt komputerowy oraz wyposażenie sali komputerowej na okres 5 lat. Do każdego przekazanego składnika majątku została dołączona karta środka trwałego. Zgodnie z zawartą umową szkoła ma obowiązek sporządzić dokumentację księgową potwierdzającą wprowadzenie otrzymanego sprzętu do ewidencji środków trwałych w ujęciu ilościowo-wartościowym. Jak powinna wyglądać taka dokumentacja i jakich zapisów należy dokonać w księgach rachunkowych szkoły?
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń
Zajmie ci to jedynie 2 minuty