Aktywne filtry:
Wyłącz filtry

Organy wewnętrzne szkoły

Znajdziesz tu aktualne porady ekspertów, dzięki którym dowiesz się, jaką powinny mieć strukturę uchwały rady pedagogicznej, jakie zapisy powinny się znaleźć w regulaminie rady rodziców, jakie rada rodziców ma kompetencje, jakie zadania spoczywają na samorządzie uczniowskim, jak zorganizować rade pedagogiczna w zespole szkół. Poznaj najważniejsze elementy współpracy szkoły z organami wewnętrznymi!

Archiwalny Dodatkowe zebranie i nadzwyczajne posiedzenie rady

Pytanie: Chciałbym zwołać zebranie rady. Nie zostało ono jednak wpisane do harmonogramu zebrań. Czy mam takie prawo, czy też – jeśli wcześniej zebranie nie zostało wpisane do harmonogramu – nie mogę go zwoływać? Są jakieś szczególne przypadki, w których takie zebranie może się odbyć z dnia na dzień?

Archiwalny Finanse rady rodziców

Pytanie: Rada rodziców mojej szkoły samodzielnie zadecydowała, na co zostaną przeznaczone jej pieniądze. Czy aby wdrażane projekty były ważne, decyzja dotycząca wydatkowania funduszy musi mieć moje poparcie? Jakie dokumenty dotyczące jej  finansów powinna sporządzić i  gromadzić rada rodziców?

Archiwalny Zadania rady rodziców

Pytanie: W zeszłym roku, w celu uaktywnienia rad rodziców włączyłem je do współdziałania, współzarządzania w różnych aspektach pracy szkoły. Czy mogę w ramach zadań dla rad rodziców powierzyć im kontrolę obowiązku szkolnego i obowiązku nauki?

Archiwalny Organizacja współpracy z rodzicami

Pytanie: Uczeń mojej szkoły w rozmowach z kolegami z klasy mówi, że jeśli jego rodzice się rozwiodą, to on popełni samobójstwo. Wychowawca próbował skontaktować się z rodzicami ucznia, niestety unikają oni kontaktu ze szkołą. W jaki sposób interweniować, by nie dopuścić do tragedii?

Archiwalny Zasady organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej

Pytanie: Do mojej szkoły dołączył w połowie roku szkolnego uczeń z innej placówki. Ma ogromne zaległości z matematyki, nie radzi sobie na zajęciach, z trudem uzyskuje pozytywne oceny. Nauczycielka matematyki prowadzi zajęcia wyrównawcze. Niestety uczeń nie uczęszcza na nie, a rodzice uważają, że są to zajęcia dodatkowe, więc nie będą zmuszali go do udziału w nich.Czy mogę postawić warunek, że uczeń musi na nie uczęszczać, by zaliczyć dany przedmiot?

Archiwalny Zadania związane z organizacją pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole

Pytanie: Na najbliższej radzie pedagogicznej pragnę przedstawić zaplanowane zadania związane z organizacją pomocy pedagogiczno-psychologicznej w naszej szkole oraz zlecić ich wykonanie odpowiednim osobom. Nie wiem, jakie mogą być formy realizacji tych zadań i komu zlecić poszczególne zadania.

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql

Zajmie ci to jedynie 2 minuty