Pytanie: Co zrobić, by zebrania rady były krótkie i rzeczowe? W naszej szkole jest przyjęte, że każda z osób zainteresowanych ma możliwość wypowiedzi i nigdy nikomu nie ograniczałam prawa głosu. Doprowadziło to jednaka do tego, że zebrania rady trwają w nieskończoność. Czy mogę wprowadzić jakieś limity czasowe wypowiedzi, czy jest to niezgodne z prawem, a nauczyciele mogą się poczuć obrażeni(choć sami narzekają, że zebrania trwają za długo)?
Pytanie: Uczeń niesklasyfikowany z powodu nieusprawiedliwionych nieobecności złożył do rady pedagogicznej wniosek o wyrażenie zgody na egzamin klasyfikacyjny. Jakie są etapy podejmowania takiej uchwały? Jakie mam obowiązki dotyczące wykonania uchwały rady?
Pytanie: Na ostatnim posiedzeniu rady rozmawialiśmy o zwiększeniu bezpieczeństwa uczniów, m.in. o powzięciu i sporządzeniu informacji o miejscach niebezpiecznych dla młodzieży na terenie miasta. Rada pedagogiczna wystąpiła do mnie z wnioskiem ad tej kwestii o zaproszenie na posiedzenia rady jako osoby z głosem doradczym przedstawiciela straży miejskiej. Czy może on uczestniczyć w zebraniu rady?
Pytanie: Czy mogę część czynności związanych z przygotowaniem i prowadzeniem zebrań rady pedagogicznej zlecić innym osobom?
Pytanie: Rok temu skład samorządu uczniowskiego został zdominowany przez jedną grupę wiekową uczniów i jednocześnie wiele klas w ogóle nie miało w nim swoich przedstawicieli. Chciałabym, aby w samorządzie uczniowskim mojej szkoły udzielali się wszyscy uczniowie i w jego składzie znaleźli się przedstawiciele wszystkich klas. Jak poprawnie przeprowadzić wybory i jaki sposób wyborów mogę zaproponować, by uaktywnić uczniów?
Pytanie: Jak najlepiej wyznaczyć opiekuna samorządu? Czy mogę wyznaczyć go samodzielnie, czy powinni zrobić to uczniowie i ja na ich decyzję nie mam wpływu? Jeżeli z kolei wyznaczam samodzielnie, to jakimi kryteriami mam się kierować?
Pytanie: Rada rodziców w mojej szkole w terminie 30 dni od dnia rozpoczęcia roku szkolnego nie uzyskała porozumienia z radą pedagogiczną w sprawie programu wychowawczego i programu profilaktyki. Co w takim wypadku powinienem zrobić?
Pytanie: W mojej szkole mamy problem z uczniem, który wagaruje, wulgarnie się odzywa, a ostatnio zaczął zachowywać się agresywnie. Rodzice nie interesują się dzieckiem. Skierowałem wniosek do sądu rodzinnego o umieszczenie ucznia w ośrodku szkolno-wychowawczym, uznając, że szkoła wyczerpała wszelkie środki wychowawcze. Rodzice wnieśli skargę do kuratorium. Po przeprowadzeniu kontroli kurator stwierdził, że nie ma dokumentacji, która dowodziłaby, że uczeń był objęty formą stałej pomocy i nakazał mi przygotować program naprawczy eliminujący zachowania agresywne w szkole. Jaką dokumentację muszę prowadzić w związku z organizacją pomocy pedagogiczno-psychologicznej, by w przyszłości kuratorium nie zarzuciło mi uchybień?
Pytanie: Rada rodziców zwróciła się do mnie z wnioskiem o dokonanie oceny pracy nauczyciela. Czy wniosek rady jest wiążący?
Pytanie: Współpraca z rodzicami w mojej szkole ogranicza się do akceptacji przez nich propozycji szkoły. Zgodnie z przepisami, od zeszłego roku szkolnego powołanie rady rodziców w szkołach jest obowiązkowe, zostały również szczegółowo określone jej kompetencje. Jak mogę uaktywnić radę rodziców, by wspierała nasze inicjatywy, ale też odciążyła mnie i radę pedagogiczną w niektórych aspektach pracy?
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń
Zajmie ci to jedynie 2 minuty