Pytanie: Czy programy własne nauczycieli (programy kół zainteresowań, programy profilaktyczne itp.) powinny być wpisywane do szkolnego zestawu programów?
Pytanie: U nas w szkole istnieje SKO, czy moim obowiązkiem jest zbieranie pieniędzy od dzieci w czasie lekcji? Nadmieniam, że nie lubię tego robić, ponieważ zajmuje mi to wiele czasu.
Pytanie: Jakie zapisy powinny się znaleźć w protokołach rady pedagogicznej, aby były potwierdzeniem realizacji przez szkołę nowej podstawy programowej? Jakie informacje muszę w nich zawrzeć, by organ kontrolujący moją szkołę nie mógł mi zarzucić nie stosowanie się do nowego prawa?
Pytanie: Jestem młodym dyrektorem i mam problem z arkuszem organizacyjnym dla szkoły podstawowej. W szkole są 2 oddziały łączone: klasy II z III i V z VI , klasa I i IV są samodzielne. Jak nowa ramówka odnosi się do klas łączonych? Mam 13 nauczycieli.
Pytanie: Uczeń został zatrzymany przez policję w związku z podejrzeniem popełnienia kradzieży. Uczeń twierdzi, iż w czasie popełnienia tego czynu on znajdował się w szkole na zajęciach dydaktyczno–wychowawczych. Policja zgłosiła się do mnie z zapytaniem, czy uczeń faktycznie w tym czasie przebywał w szkole. Niestety, nie jestem w stanie ani potwierdzić, ani zaprzeczyć tej informacji, gdyż nauczyciel prowadzący zajęcia nie sprawdzał listy obecności uczniów. Czy w dzienniku zajęć dydaktyczno–wychowawczych nauczyciel ma obowiązek odnotowywania obecności uczniów na zajęciach?
Pytanie: W jakich sytuacjach możliwe jest łączenie w kilkugodzinne jednostki lekcyjne zajęć z tego samego przedmiotu?
Pytanie: Nauczyciel historii przebywa na długoterminowym zwolnieniu lekarskim. Jak w takim wypadku realizować podstawę programową z tego przedmiotu? Czy przydzielić innego nauczyciela do realizacji podstawy programowej z historii w ramach zastępstwa?
Pytanie: Ze względu na zmiany organizacyjne – chorobę nauczyciela matematyki, liczba godzin z tego przedmiotu w tygodniu, w stosunku do zatwierdzonego rozkładu tygodniowego zajęć edukacyjnych, uległa zmniejszeniu. Jak i kiedy najlepiej dokonać analizy różnic godzin w realizacji szkolnego planu nauczania poszczególnych zajęć edukacyjnych?
Pytanie: Jak monitorować i kontrolować stopień realizacji podstawy programowej w mojej szkole? Jakim narzędziem się posłużyć, by zbadać stopień realizacji podstawy programowej ze wszystkich przedmiotów?
Pytanie: Nauczyciel nie pojawił się na pierwszych zajęciach. Dopiero po 20 minutach lekcji bibliotekarz zauważył, że klasa jest bez opieki. Od razu zawiadomił mnie i zająłem się klasą. W jaki sposób kontrolować, czy wszyscy nauczyciele są w szkole i prowadzą wyznaczone im w planie zajęcia?
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń
Zajmie ci to jedynie 2 minuty