Pytanie: Czy na wniosek rodzica ucznia (absolwenta szkoły podstawowej) można zmienić nauczanie języka obcego w gimnazjum? W szkole podstawowej językiem obcym ucznia był język niemiecki, natomiast w gimnazjum rodzic chce, aby dziecko uczęszczało do klasy z rozszerzonym językiem angielskim (III.1).
Pytanie: Czy w szkole podstawowej w klasach I-III jest obowiązek zorganizowania zajęć z korekcji wad postawy? Do tej pory w mojej szkole zajęcia te odbywały się z tzw. godzin dyrektorskich - w myśl nowej ramówki od września na poziomie klas I-III tych godzin już nie ma do dyspozycji dyrektora.
Pytanie: Czy do wychowania fizycznego do klasy IV szkoły podstawowej musi być od września nowy program?
Pytanie: Czy w klasach I-III można wprowadzić drugi język obcy jako język nieobowiązkowy i w jakiej ilości godzin?
Pytanie: Uczeń jest w gimnazjum w klasie sportowej. Od września rozpocznie naukę w klasie III, jednak będzie miał całoroczne zwolnienie z zajęć WF ze względu na kontuzję. Czy mogę go pozostawić w klasie sportowej, czy muszę go z niej wypisać?
Pytanie: Czy mogę wprowadzić jeszcze w sierpniu zajęcia dodatkowe z języka niemieckiego (2 godziny tygodniowo) w szkole podstawowej? Językiem obowiązkowym jest angielski. Organ wyraża zgodę. Czy zajęcia mogę wprowadzić od razu w klasach IV-VI, czy też stopniowo najpierw w klasie IV za rok w V itd, by zrealizować podstawę programową? Jak wtedy sytuacja wygląda z tygodniowym wymiarem godzin określonym w rozporządzeniu MEN o ramowych planach nauczania?
Pytanie: Czy w gimnazjum dla dorosłych słuchacze obowiązani są realizować projekt edukacyjny?
Pytanie: Od jakiegoś czasu przymierzam się do ujednolicenia w szkole sposobu opracowywania "wymagań edukacyjnych". Prawo mówi, że nauczyciel opracowuje i zapoznaje uczniów i rodziców z wymaganiami edukacyjnymi, jednak jak dotąd nie udało mi się znaleźć jasnych, rzeczowych i "przekonujących dla nauczycieli" wytycznych - jak ma wyglądać dokument zatytułowany "wymagania edukacyjne". Przeglądając strony internetowe różnych szkół można spotkać bardzo różne rozwiązania. Czym tak naprawdę są "wymagania edukacyjne"? Proszę o konkretne wskazówki, ewentualnie konkretny przykład.
Pytanie: Jakie to są „szczególnie uzasadnione przypadki” zwalniające uczniów z realizacji projektu edukacyjnego?
Pytanie: Czy w gimnazjum dla dorosłych obowiązuje zestawienie liczby realizowanych zajęć lekcyjnych z poszczególnych przedmiotów w cyklu nauczania?
Zajmie ci to jedynie 2 minuty