Pytanie: Uczennica klasy III gimnazjum realizuje obowiązek szkolny w ramach nauczania domowego. Czy musi uczestniczyć w przygotowaniu i przedstawieniu projektu edukacyjnego? Czy na świadectwie należy odnotować zwolnienie, czy wykreskować miejsce przeznaczone na wpis?
Pytanie: Czy w ramach zajęć artystycznych w gimnazjum można prowadzić zajęcia taneczne?
Pytanie: Czy w świetle nowego rozporządzenia o ramowych planach nauczania religia i wychowanie do życia w rodzinie zostały ujęte jako zajęcia obowiązkowe i godziny do dyspozycji dyrektora mogą być przeznaczone na nauczanie tych przedmiotów? Jeśli nie, to czy organ prowadzący musi przydzielić dodatkowe godziny na nauczanie religii i WDŻ?
Przy opracowywaniu arkusza organizacji, oprócz zasad wyliczania godzin do dyspozycji dyrektora przyda się również schemat obliczania tygodniowego wymiaru obowiązkowych godzin zajęć edukacyjnych i zajęć z wychowawcą. Od roku szkolnego 2012/2013 będą obowiązywały nowe przepisy o ramowych planach nauczania, a na ich podstawie ustala się szkolny plan nauczania i tygodniową liczbę godzin.
Od 1 września 2012 r. w szkołach będzie obowiązywać nowe rozporządzenie o ramowych planach nauczania. Trzeba je uwzględnić opracowując w kwietniu arkusz organizacji na rok szkolny 2012/2013. Rozporządzenie MEN z 7 lutego 2012 r. wprowadziło nową definicję godzin do dyspozycji dyrektora. Ponieważ ich wyliczenie przy sporządzaniu arkusza może stanowić wiele problemów - ekspert z kuratorium opracował schemat wyliczania nowych godzin do dyspozycji dyrektora. Narządzie jest na tyle uniwersalna, ze łatwo można obliczyć liczbę godzin dyrektorskich dla każdego typu szkoły.
Pytanie: Czy z zajęć gimnastyki korekcyjnej realizuje się podstawę programową?
Pytanie: Ile godzin zajęć rewalidacyjnych przysługuje klasie I szkoły podstawowej specjalnej i klasie I gimnazjum specjalnego w roku szkolnym 2011/2012 i 2012/2013?
Pytanie: Jak postąpić z uczniem, który mimo zapisania się do projektu gimnazjalnego, w ogóle nie brał udziału w jego realizacji? Jakie są konsekwencje związane z ukończeniem szkoły? Jak dokumentujemy brak realizacji projektu i co wpisujemy na świadectwie ukończenia?
Pytanie: Czy zapisy dotyczące kontynuowania nauki języka obcego w szkole ponadgimnazjalnej wyklucza wybór języka, którego uczeń do tej pory się nie uczył?
Pytanie: Nauczyciel klasy piątej szkoły podstawowej zwrócił się z prośbą o zmianę podręcznika. Czy w trakcie jednego etapu edukacyjnego, realizując wybrany przez nauczyciela program mogę pozwolić na zmianę podręcznika? Czy wybór programu danego wydawnictwa obliguje nauczyciela i uczniów do pracy z podręcznikiem tego wydawnictwa?
Zajmie ci to jedynie 2 minuty