Pytanie: Jakie dokumenty powinien dostarczyć rodzic zapisujący dziecko powracające z zagranicy? Szkołę podstawową uczeń ukończył w Polsce, przez okres dwóch lat rodzina przebywała w Irlandii, obecnie po powrocie chcą zapisać dziecko do III klasy gimnazjum.
Pytanie: Czy w szkole podstawowej przekształconej z gimnazjum jest zgodne z prawem przeprowadzenie rekrutacji do klasy VI?
Pytanie: Czy uczeń klasy VI szkoły podstawowej, realizujący indywidualny tok nauki, w następnym roku szkolnym może kontynuować naukę w klasie II gimnazjum, a nie w klasie I?
Pytanie: Czy uczeń klasy III technikum , który nie otrzymał promocji do klasy IV, może być przyjęty do klasy III liceum ogólnokształcącego?
Pytanie: Czy uczeń, który otrzymał promocję do klasy II technikum może, po uzyskaniu zgody dyrektora i zobowiązaniu do uzupełnienia różnic programowych, zostać przyjęty do klasy II liceum ogólnokształcącego?
Pytanie: Czy zgodnie z obecnie obowiązującymi przepisami można przyjąć ucznia do klasy II technikum, który uzyskał promocję do klasy II zasadniczej szkoły zawodowej?
Pytanie: Czy liceum ogólnokształcące, które określiło w zasadach rekrutacji minimalną liczbę punktów, aby zostać przyjętym do szkoły, musi przyjąć ucznia, który nie zdawał egzaminów gimnazjalnych ze względu na niepełnosprawność/głęboki autyzm i towarzyszące zachowania destrukcyjne. Uczeń będzie posiadał orzeczenie o potrzebie nauczania indywidualnego. Co z egzaminem maturalnym, czy też będzie zwolniony?
Pytanie: Rodzic powracający po trzech latach z Niemiec do Polski chce od nowego roku szkolnego zapisać swoje dzieci do kl. VI szkoły podstawowej i do klasy I gimnazjum. Z rozmów z matką wynika, że dziecko z klasy VI nie otrzyma promocji do klasy programowo wyższej. Do której klasy należy przyjąć dziecko, jeżeli nie otrzyma promocji? Jakie dokumenty jest zobowiązany przedłożyć rodzic w szkole? Czy dokumenty, w tym świadectwo, muszą być przetłumaczone?
Pytanie: Do gimnazjum przyszła uczennica kl. III, która w poprzedniej szkole uczyła się j. angielskiego oraz hiszpańskiego i łacińskiego. W szkole, do której przeszła, nauczane są: j. angielski oraz rosyjski lub niemiecki do wyboru. Nie ma żadnej możliwości zapewnienia tej uczennicy nauki j. hiszpańskiego lub łacińskiego, aby zapewnić jej kontynuację. Co szkoła powinna w tej sytuacji uczynić, aby uczennica mogła realizować dwa obowiązkowe języki obce?
Pytanie: Czy przy rekrutacji do liceum na rok szkolny 2016/2017, przeliczając oceny ze świadectwa z gimnazjum, należy wziąć pod uwagę matematykę niezależnie od profilu klasy?
Zajmie ci to jedynie 2 minuty