Jeżeli gmina lub powiat zleca usługę transportu uczniów niepełnosprawnych firmie zewnętrznej (transport w roku szkolnym, realizacja obowiązku szkolnego) z miejsca zamieszkania do szkoły, to usługa ta nie korzysta ze zwolnienia od podatku VAT, lecz jest opodatkowana według właściwej dla świadczenia usług transportu osób stawki 8%.
Zakup sprzętu komputerowego lub innych niezbędnych narzędzi umożliwiających nauczanie zdalne najbezpieczniej przeprowadzić z zastosowaniem trybu z wolnej ręki. Zakup wszelkiego rodzaju środków higienicznych natomiast może odbyć się bez stosowania ustawy Pzp.
Można udzielić dotacji niepublicznej placówce, której organ prowadzący nie zachował terminu wynikającego z art. 33 ust. 1 pkt 1 ustawy z 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych i złożył wniosek o udzielenie dotacji wraz z wnioskiem o przywrócenie ustawowego terminu.
Gmina, która zakupiła dla uczniów laptopy do zdalnego nauczania, nie może skorzystać z odliczenia podatku naliczonego z tytułu nabycia tego sprzętu. Będą one bowiem wykorzystane do wykonywania przez gminę czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem VAT (nieodpłatnie świadczonych usług przez samorządowe jednostki oświatowe), a więc nieuprawniających do odliczania VAT.
Sprzedaż posiłków na rzecz osób niezatrudnionych w szkole, jakimi są emerytowani pracownicy, oraz uczniów spoza szkoły nie korzysta ze zwolnienia od podatku VAT.
Odpłatne usługi przewozu uczniów niepełnosprawnych świadczone zgodnie z organizacją roku szkolnego, mające na celu zapewnienie realizacji obowiązku szkolnego i nauki są zwolnione z VAT.
Jeżeli zamawiający dopuścił składanie ofert w postaci elektronicznej, oferta taka powinna być „zaszyfrowana”, a jej złożenie za pomocą skrzynki elektronicznej nie jest dopuszczalne. Takie przekazanie oferty nie spełnia bowiem wymogów zawartych w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z 27 czerwca 2017 r. w sprawie użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz udostępniania i przechowywania dokumentów elektronicznych.
W związku z obowiązkiem <a >odbierania ustrukturyzowanych faktur elektronicznych,wystawionych przez wykonawców zamówień publicznych, zamawiający nie jest zobowiązany do akceptacji faktury przekazanej za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mail).
Nie znajdujemy szczegółowego paragrafu przewidzianego na pobieranie środków pieniężnych pobieranych z banku do kasy. W praktyce stosuje się dwa rozwiązania.
Co do zasady, szkoła jest zobowiązana do stosowania kryterium ceny o wadze nieprzekraczającej 60%. Możliwość zastosowania ceny jako jedynego kryterium oceny ofert uzależniona jest od spełnienia przez zamawiającego warunków ustawowych, wskazanych w art. 91 ust. 2a ustawy Pzp.
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń
Zajmie ci to jedynie 2 minuty