Pytanie: Jestem nauczycielką szkoły podstawowej. Dyrektor zlecił mi przygotowanie szkolenia rady pedagogicznej na temat: "Nauczyciel w nowym nadzorze pedagogicznym". Na które elementy rozporządzenia z 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego zwrócić szczególną uwagę, aby zrealizować tematykę szkolenia?
Pytanie: Kto jest odpowiedzialny za ustalenie wymagań wobec szkół (zgodnie z nowym nadzorem pedagogicznym) na poszczególnych poziomach, np.: A, C, E ?
Pytanie: W nowym rozporządzeniu o nadzorze pedagogicznym podane są wymagania, które musi spełnić szkoła na poszczególnych poziomach. Czy są jakieś wytyczne, jak należy dokumentować ich spełnienie, czy zależy to od dyrektora?
Pytanie: Jakie są zasady kontroli planowej? W jakim terminie kurator musi powiadomić o takiej kontroli?
Dnia 7 października 2009 roku zostało podpisane nowe rozporządzenie o nadzorze pedagogicznym. Jego zmiana jest kontynuacją ostatnich nowelizacji prawa oświatowego. Zakres nadzoru tak, jak poprzednio, wyznacza art. 33 ustawy o systemie oświaty, który nie uległ zmianie. Nowe rozporządzenie ustala nowe szczegółowe warunki, tryb sprawowania oraz formy nadzoru.
Pytanie: Jak projekt rozporządzenie o nadzorze reguluje obowiązki dyrektora związane z nadzorem pedagogicznym? Jakie elementy powinien zawierać teraz plan nadzoru pedagogicznego dyrektora?
Pytanie: Jak, zgodnie z nowym projektem, będzie wyglądał raport z ewaluacji zewnętrznej? Jak zgłosić zastrzeżenia dotyczące raportu z tej ewaluacji?
Pytanie: Czy dalej obowiązują hospitacje w przedszkolach i szkołach niepublicznych? Jakie dokumenty potrzebne są do nowego nadzoru pedagogicznego?
Zajmie ci to jedynie 2 minuty