Pytanie: Jaki akt prawny reguluje status książki kontroli zewnętrznej w szkole? Jestem dyrektorem Policealnej Szkoły dla dorosłych - niepublicznej z uprawnieniami dla szkół publicznych.
Pytanie: W szkole podstawowej, w której jestem dyrektorem, pracujemy nad stroną internetową naszej placówki. W zamyśle ma ona prezentować podstawowe informacje o zasadach funkcjonowania szkoły, jej organizacji, wydarzeniach szkolnego życia, imprezach szkolnych, ogłoszenia, komunikaty itp. Chcę zapytać, jak od strony prawnej wygląda możliwość zamieszczania na stronie danych o uczniach, nauczycielach, Radzie Rodziców, samorządzie szkolnym. Czy można podawać informacje o najlepszych uczniach, zwycięzcach konkursów szkolnych, publikować uczniowskie prace pisemne i plastyczne nagradzane i wyróżniane w konkursach? A jak wygląda sprawa zdjęć ze szkolnych uroczystości i imprez, które chcielibyśmy umieścić w galerii na stronie?
Pytanie: Kto powinien opracować regulaminy i procedury, z których korzysta szkoła? Czy do ich ustalenia powinienem powołać specjalny zespół nauczycieli? Są w tym zakresie jakieś wymogi prawne? Jakimi wytycznymi należy się kierować przy ich tworzeniu?
Pytanie: Mam u siebie w szkole liczne regulaminy i procedury, często ustalane w zależności od potrzeby – w konkretnych sytuacjach. Moi koledzy – dyrektorzy również mają liczne regulaminy i procedury w swoich szkołach, dopasowane do specyfiki ich palcówki. Czy wszystkie regulaminy i procedury muszę bezwzględnie stosować w swojej szkole?
Pytanie: Jak dobrze napisać ulotkę informacyjną o szkole?
Pytanie: Jak połączyć program rozwoju szkoły z programem rozwoju zawodowego nauczycieli?
Pytanie: Jaką dokumentację muszę prowadzić w celu odnotowywania przydzielonych nauczycielom godzin ponadwymiarowych i godzin zastępstw doraźnych?
Pytanie: Jakie powinienem podjąć działania, by jak najlepiej wypromować swoją szkołę?
Pytanie: Z dniem 01.09.2007 r. szkoła podstawowa, którą kieruję, weszła w skład zespołu szkół wspólnie z nowo powstałym gimnazjum. Szkoła podstawowa posiada patrona i nadane imię szkoły. Gimnazjum jeszcze nie. Z dniem 01.09.2008 r. rozpoczęliśmy procedurę nadania imienia gimnazjum i zespołowi szkół. Czy wszystkie placówki wchodzące w skład zespołu oraz sam zespół szkół mogą nosić to samo imię i mieć jednego patrona?
Pytanie: Chciałbym wystąpić o grany i dotacje celowe powiązane z głównymi priorytetami mojej szkoły. Priorytety i cele planuję zebrać w programie rozwoju szkoły, słyszałem bowiem, że opracowanie go, ze wskazaniem, jakie szkoła ma założenia, jakie podejmie działania – znacznie ułatwia wystąpienie i uzyskanie takich dotacji. Przygotowywałem program 2 lata temu, ale został zrealizowany jedynie częściowo. Jak poprawnie przygotować program rozwoju szkoły? Czy w przygotowanie tego programu powinienem zaangażować radę pedagogiczną, rodziców i inne osoby należące do społeczności szkolnej?
Zajmie ci to jedynie 2 minuty