Pytanie: Czy prawdą jest, że przepisy niedawno uległy zmianie i działalność kandydata na patrona szkoły musi mieć związek z najbliższym środowiskiem (np. miastem) w jakim ta szkoła się znajduje?
Pytanie: Co oznacza termin „zaprzestanie działalności” użyty w art. 83 ust. 1 pkt 5 ustawy o systemie oświaty? Czy jeśli placówka stara się organizować zajęcia, ale z jakiś przyczyn w danym czasie nie udaje się zebrać odpowiedniej grupy osób, to czy wtedy możemy mówić o zaprzestaniu działalności?
Pytanie: Kto wydaje skierowanie na badania lekarskie uczniowi gimnazjum potrzebne do szkoły ponadgimnazjalnej? Czy dyrektor gimnazjum, czy dyrektor szkoły ponadgimnazjalnej?
Pytanie: Jak powinna wyglądać prawidłowo sformułowana uchwała rady pedagogicznej, tzn. czy musi mieć numer czy wystarczy data uchwalenia i czy rzeczywiście konieczne jest powołanie się w każdej uchwale na ustawę o systemie oświaty, konkretne rozporządzenia i statut? Na podstawie jakiego rozporządzenia można ustalić wzór uchwały?
Pytanie: Jak mogę się dowiedzieć, czy uczniowie i rodzice pozytywnie postrzegają realizację poszczególnych zadań realizowanych przez szkołę? Jakie czynniki kształtują wizerunek szkoły i wpływają na wysoką ocenę jej pracy?
Pytanie: Jaki akt prawny reguluje status książki kontroli zewnętrznej w szkole? Jestem dyrektorem Policealnej Szkoły dla dorosłych - niepublicznej z uprawnieniami dla szkół publicznych.
Pytanie: W szkole podstawowej, w której jestem dyrektorem, pracujemy nad stroną internetową naszej placówki. W zamyśle ma ona prezentować podstawowe informacje o zasadach funkcjonowania szkoły, jej organizacji, wydarzeniach szkolnego życia, imprezach szkolnych, ogłoszenia, komunikaty itp. Chcę zapytać, jak od strony prawnej wygląda możliwość zamieszczania na stronie danych o uczniach, nauczycielach, Radzie Rodziców, samorządzie szkolnym. Czy można podawać informacje o najlepszych uczniach, zwycięzcach konkursów szkolnych, publikować uczniowskie prace pisemne i plastyczne nagradzane i wyróżniane w konkursach? A jak wygląda sprawa zdjęć ze szkolnych uroczystości i imprez, które chcielibyśmy umieścić w galerii na stronie?
Pytanie: Kto powinien opracować regulaminy i procedury, z których korzysta szkoła? Czy do ich ustalenia powinienem powołać specjalny zespół nauczycieli? Są w tym zakresie jakieś wymogi prawne? Jakimi wytycznymi należy się kierować przy ich tworzeniu?
Pytanie: Mam u siebie w szkole liczne regulaminy i procedury, często ustalane w zależności od potrzeby – w konkretnych sytuacjach. Moi koledzy – dyrektorzy również mają liczne regulaminy i procedury w swoich szkołach, dopasowane do specyfiki ich palcówki. Czy wszystkie regulaminy i procedury muszę bezwzględnie stosować w swojej szkole?
Pytanie: Jak dobrze napisać ulotkę informacyjną o szkole?
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń
Zajmie ci to jedynie 2 minuty