Aktywne filtry:
Wyłącz filtry

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole to bardzo ważny element kształcenia. Ważne jest również, żeby być na bieżąco z przepisami, które zmieniają zakres pomocy. W tym miejscu znajdziesz najważniejsze porady i artykuły dotyczące pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole. Uzyskasz odpowiedzi na pytania, jak zwalniać uczniów z orzeczeniem z zajęć, jak zorganizować pomoc psychologiczno-pedagogiczną w Twojej szkole, jak zmieniają się przepisy i na co dyrektor musi zwrócić uwagę w przypadku kształcenia ucznia z orzeczeniem.

Możliwość prowadzenia zajęć rewalidacyjno-wychowawczych w zespole dzieci zróżnicowanych wiekowo

Pytanie: Czy w zespole rewalidacyjno-wychowawczym dla dzieci niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu głębokim mogą być dzieci zróżnicowane wiekowo, np. dziecko z etapu przedszkolnego (6-letnie) i dziecko z etapu szkolnego (12-letnie)?

Przedłużenie okresu nauki uczniowi – procedura i przepisy

Przedłużenie okresu nauki uczniowi – procedura i przepisy

Przepisy jednoznacznie wskazuje, jakiemu uczniowi i na ile można przedłużyć okres nauki. Wątpliwe staje się jednak to, o ile można wydłużyć naukę w szkole ponadpodstawowej, jeśli okres ten wcześniej był już wydłużany. A także, kto ostatecznie podejmuje decyzję o wydłużeniu. W artykule przedstawiamy najważniejsze rozważania na temat przedłużania okresu nauki uczniowi. Znajdziesz tu również procedurę oraz niezbędne wzory dokumentów.

Zajęcia socjoterapeutyczne – czy są realizowane w nauczaniu indywidualnym

Pytanie: Czy w nauczaniu indywidualnym realizuje się zajęcia socjoterapeutyczne dla ucznia zagrożonego niedostosowaniem społecznym? Uczeń posiada orzeczenie o zagrożeniu niedostosowaniem społecznym oraz orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na stan zdrowia.

Orzeczenie z prywatnej poradni psychologiczno-pedagogicznej a przyjęcie do szkoły specjalnej

Pytanie: Czy można przyjąć ucznia do szkoły specjalnej ponadpodstawowej na podstawie orzeczenia z prywatnej poradni?

Pisemna odpowiedź na każde pismo rodziców - wymagana?

Pytanie: Czy na każde pismo rodziców konieczna jest odpowiedź pisemna? Czy lepiej rodzicom zaproponować spotkanie w szkole?

Dostosowania na egzaminie ósmoklasisty dla ucznia z cukrzycą

Dostosowania na egzaminie ósmoklasisty dla ucznia z cukrzycą

Uczeń z cukrzycą należy do grupy zdających egzamin ósmoklasisty uprawnionych do dostosowania warunków przeprowadzania egzaminu do potrzeb wynikających z choroby przewlekłej. W takiej sytuacji możliwe będzie m.in. przystąpienie do egzaminu w osobnej sali. Podpowiadamy, jakie dostosowania są przewidziane dla ucznia z cukrzycą.

Jak realizować praktyczną naukę zawodu w nauczaniu indywidualnym

Pytanie: Mam pytanie w kwestii praktycznych przedmiotów zawodowych w nauczaniu indywidualnym. Uczeń II klasy technikum ma przyznane 12 godzin nauczania indywidualnego w trybie pracy na odległość. Czy dopuszczalne jest, by jeden z praktycznych przedmiotów zawodowych odbywał w szkole?

Czy dyrektor może ograniczyć czas na składanie opinii z poradni

Pytanie: Uczniowie kilkanaście razy w roku szkolnym w różnych terminach przedstawiają z poradni opinie o indywidualnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych. Czy dyrektor może wydać zarządzenie, że opinie składa się do końca września i do końca pierwszego półrocza?

Dokumentacja nauczyciela prowadzącego zajęcia rewalidacyjne

Pytanie: Co powinna zawierać dokumentacja nauczyciela prowadzącego zajęcia rewalidacji z uczniem w klasie VII?

Przeniesienie ucznia do klasy integracyjnej na wniosek rodziców pozostałych dzieci

Pytanie: Do ogólnodostępnej klasy pierwszej szkoły podstawowej uczęszcza dziecko z zespołem Aspergera. Rodzice uczniów nie zostali poinformowani, że ich dzieci będą mieć kolegę z takim orzeczeniem. Czują, że bezpieczeństwo ich pociech jest zagrożone. Doszło już kilka razy do pobicia kolegów i innych aktów przemocy. Rodzice dziecka z orzeczeniem nie wyrazili zgody na umieszczenie go w klasie integracyjnej. Czy istnieje prawna możliwość wpłynięcia na zmianę ich decyzji? Jakie kroki mogą podjąć pozostali rodzice, aby chorego chłopca przenieść do integracyjnej klasy? Co w tej sprawie może wychowawca i dyrekcja?  

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql

Zajmie ci to jedynie 2 minuty