Pytanie: Czy w zespole rewalidacyjno-wychowawczym dla dzieci niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu głębokim mogą być dzieci zróżnicowane wiekowo, np. dziecko z etapu przedszkolnego (6-letnie) i dziecko z etapu szkolnego (12-letnie)?
Przepisy jednoznacznie wskazuje, jakiemu uczniowi i na ile można przedłużyć okres nauki. Wątpliwe staje się jednak to, o ile można wydłużyć naukę w szkole ponadpodstawowej, jeśli okres ten wcześniej był już wydłużany. A także, kto ostatecznie podejmuje decyzję o wydłużeniu. W artykule przedstawiamy najważniejsze rozważania na temat przedłużania okresu nauki uczniowi. Znajdziesz tu również procedurę oraz niezbędne wzory dokumentów.
Pytanie: Czy w nauczaniu indywidualnym realizuje się zajęcia socjoterapeutyczne dla ucznia zagrożonego niedostosowaniem społecznym? Uczeń posiada orzeczenie o zagrożeniu niedostosowaniem społecznym oraz orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na stan zdrowia.
Pytanie: Czy można przyjąć ucznia do szkoły specjalnej ponadpodstawowej na podstawie orzeczenia z prywatnej poradni?
Pytanie: Czy na każde pismo rodziców konieczna jest odpowiedź pisemna? Czy lepiej rodzicom zaproponować spotkanie w szkole?
Uczeń z cukrzycą należy do grupy zdających egzamin ósmoklasisty uprawnionych do dostosowania warunków przeprowadzania egzaminu do potrzeb wynikających z choroby przewlekłej. W takiej sytuacji możliwe będzie m.in. przystąpienie do egzaminu w osobnej sali. Podpowiadamy, jakie dostosowania są przewidziane dla ucznia z cukrzycą.
Pytanie: Mam pytanie w kwestii praktycznych przedmiotów zawodowych w nauczaniu indywidualnym. Uczeń II klasy technikum ma przyznane 12 godzin nauczania indywidualnego w trybie pracy na odległość. Czy dopuszczalne jest, by jeden z praktycznych przedmiotów zawodowych odbywał w szkole?
Pytanie: Uczniowie kilkanaście razy w roku szkolnym w różnych terminach przedstawiają z poradni opinie o indywidualnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych. Czy dyrektor może wydać zarządzenie, że opinie składa się do końca września i do końca pierwszego półrocza?
Pytanie: Co powinna zawierać dokumentacja nauczyciela prowadzącego zajęcia rewalidacji z uczniem w klasie VII?
Pytanie: Do ogólnodostępnej klasy pierwszej szkoły podstawowej uczęszcza dziecko z zespołem Aspergera. Rodzice uczniów nie zostali poinformowani, że ich dzieci będą mieć kolegę z takim orzeczeniem. Czują, że bezpieczeństwo ich pociech jest zagrożone. Doszło już kilka razy do pobicia kolegów i innych aktów przemocy. Rodzice dziecka z orzeczeniem nie wyrazili zgody na umieszczenie go w klasie integracyjnej. Czy istnieje prawna możliwość wpłynięcia na zmianę ich decyzji? Jakie kroki mogą podjąć pozostali rodzice, aby chorego chłopca przenieść do integracyjnej klasy? Co w tej sprawie może wychowawca i dyrekcja?
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń
Zajmie ci to jedynie 2 minuty