Aktywne filtry:
Wyłącz filtry

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole to bardzo ważny element kształcenia. Ważne jest również, żeby być na bieżąco z przepisami, które zmieniają zakres pomocy. W tym miejscu znajdziesz najważniejsze porady i artykuły dotyczące pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole. Uzyskasz odpowiedzi na pytania, jak zwalniać uczniów z orzeczeniem z zajęć, jak zorganizować pomoc psychologiczno-pedagogiczną w Twojej szkole, jak zmieniają się przepisy i na co dyrektor musi zwrócić uwagę w przypadku kształcenia ucznia z orzeczeniem.

Wybór placówki dla ucznia z orzeczeniem – czy należy do rodziców

Pytanie: Do pierwszej klasy szkoły podstawowej uczęszcza uczeń z orzeczeniem o niepełnosprawności (autyzm). Szkoła ogólnodostępna wymieniona jest w orzeczeniu jako trzecia opcja realizacji obowiązku szkolnego. Na pierwszym miejscu wymieniona jest placówka kształcenia specjalnego. Dyrektor próbuje przekonać rodziców do przeniesienia dziecka do placówki specjalistycznej, ponieważ uczeń jest agresywny, są z nim coraz większe problemy. Rodzice nie wyrażają jednak zgody. Czy istnieje sposób, by skierować dziecko do szkoły specjalnej?

Co z edukacją domową ucznia, który kończy 18 lat

Pytanie: Uczeń od września, na wniosek rodzica, realizuje obowiązek nauki w formie edukacji domowej. W grudniu ukończy 18 lat. Czy może kontynuować nauczanie domowe do końca roku (klasa maturalna), czy musi wrócić do nauki stacjonarnej?

Czy rodzic może zrezygnować z zajęć korekcyjno-kompensacyjnych

Pytanie: Rodzic rezygnuje z części zajęć korekcyjno-kompensacyjnych przeznaczonych dla swojego dziecka. Jednocześnie żąda ćwiczeń do domu. Czy ma takie prawo?

Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne – czy wspólny program dla grupy

Pytanie: Czy w przypadku grupowych zajęć, np. korekcyjno-kompensacyjnych, tworzy się grupowy program? Czy trzeba stworzyć program dla każdego ucznia osobno?

Dodatkowe lekcje języka polskiego dla ucznia z Ukrainy w nauczaniu indywidualnym

Pytanie: Czy dla ucznia z Ukrainy z klasy I, który realizuje ze względu na stan zdrowia indywidualne nauczanie w domu, powinno się organizować dodatkowe lekcje języka polskiego?

Wydłużony czas na egzaminie ósmoklasisty dla ucznia z astmą

Pytanie: Uczeń z astmą dostarczył zaświadczenie od lekarza, że ma problemy z koncentracją. Czy przysługuje mu wydłużenie czasu pracy na egzaminie?

Zapisywanie zadań na komputerze – czy dotyczy wszystkich części egzaminu ósmoklasisty

Pytanie: Czy uczeń mający opinię z poradni, w której ma wskazanie, że może zapisywać odpowiedzi do zadań na komputerze, może korzystać z tego uprawnienia tylko na jednym przedmiocie egzaminu ósmoklasisty – na języku polskim? Czy musi wszystkie części egzaminu zdawać na komputerze? Jak w ciągu roku dokumentować fakt pracy na komputerze (uczeń w edukacji domowej)?

Dostosowania na egzaminie ósmoklasisty – ustalenie form i warunków do 20 listopada

Dostosowania na egzaminie ósmoklasisty – ustalenie form i warunków do 20 listopada

Do 20 listopada dyrektor szkoły musi przekazać na piśmie rodzicom ucznia informacje o sposobach dostosowania warunków lub form przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty do potrzeb ucznia. Okazuje się, że nie zawsze wiadomo, jakie problemy uczniów i na jakiej podstawie mogą być brane pod uwagę przy dostosowaniach. Sprawdzamy szczegóły.

Dostosowania na egzaminie ósmoklasisty dla ucznia z alergią

Pytanie: Czy uczeń z alergią może korzystać z dostosowań na egzaminie ósmoklasisty? Jakie dokumenty o tym decydują i które dostosowania należy zastosować?

Jaka jest rola rodziców w opracowywaniu i modyfikacji IPET

Pytanie: Jak interpretować treść przepisu „rodzice mają prawo uczestniczyć w opracowywaniu i modyfikacji programu” (IPET)? Na ile to rodzice mogą decydować o treści IPET?

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql

Zajmie ci to jedynie 2 minuty