Pytanie: Do pierwszej klasy szkoły podstawowej uczęszcza uczeń z orzeczeniem o niepełnosprawności (autyzm). Szkoła ogólnodostępna wymieniona jest w orzeczeniu jako trzecia opcja realizacji obowiązku szkolnego. Na pierwszym miejscu wymieniona jest placówka kształcenia specjalnego. Dyrektor próbuje przekonać rodziców do przeniesienia dziecka do placówki specjalistycznej, ponieważ uczeń jest agresywny, są z nim coraz większe problemy. Rodzice nie wyrażają jednak zgody. Czy istnieje sposób, by skierować dziecko do szkoły specjalnej?
Pytanie: Uczeń od września, na wniosek rodzica, realizuje obowiązek nauki w formie edukacji domowej. W grudniu ukończy 18 lat. Czy może kontynuować nauczanie domowe do końca roku (klasa maturalna), czy musi wrócić do nauki stacjonarnej?
Pytanie: Rodzic rezygnuje z części zajęć korekcyjno-kompensacyjnych przeznaczonych dla swojego dziecka. Jednocześnie żąda ćwiczeń do domu. Czy ma takie prawo?
Pytanie: Czy w przypadku grupowych zajęć, np. korekcyjno-kompensacyjnych, tworzy się grupowy program? Czy trzeba stworzyć program dla każdego ucznia osobno?
Pytanie: Czy dla ucznia z Ukrainy z klasy I, który realizuje ze względu na stan zdrowia indywidualne nauczanie w domu, powinno się organizować dodatkowe lekcje języka polskiego?
Pytanie: Uczeń z astmą dostarczył zaświadczenie od lekarza, że ma problemy z koncentracją. Czy przysługuje mu wydłużenie czasu pracy na egzaminie?
Pytanie: Czy uczeń mający opinię z poradni, w której ma wskazanie, że może zapisywać odpowiedzi do zadań na komputerze, może korzystać z tego uprawnienia tylko na jednym przedmiocie egzaminu ósmoklasisty – na języku polskim? Czy musi wszystkie części egzaminu zdawać na komputerze? Jak w ciągu roku dokumentować fakt pracy na komputerze (uczeń w edukacji domowej)?
Do 20 listopada dyrektor szkoły musi przekazać na piśmie rodzicom ucznia informacje o sposobach dostosowania warunków lub form przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty do potrzeb ucznia. Okazuje się, że nie zawsze wiadomo, jakie problemy uczniów i na jakiej podstawie mogą być brane pod uwagę przy dostosowaniach. Sprawdzamy szczegóły.
Pytanie: Czy uczeń z alergią może korzystać z dostosowań na egzaminie ósmoklasisty? Jakie dokumenty o tym decydują i które dostosowania należy zastosować?
Pytanie: Jak interpretować treść przepisu „rodzice mają prawo uczestniczyć w opracowywaniu i modyfikacji programu” (IPET)? Na ile to rodzice mogą decydować o treści IPET?
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń
Zajmie ci to jedynie 2 minuty