Aktywne filtry:
Wyłącz filtry

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole to bardzo ważny element kształcenia. Ważne jest również, żeby być na bieżąco z przepisami, które zmieniają zakres pomocy. W tym miejscu znajdziesz najważniejsze porady i artykuły dotyczące pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole. Uzyskasz odpowiedzi na pytania, jak zwalniać uczniów z orzeczeniem z zajęć, jak zorganizować pomoc psychologiczno-pedagogiczną w Twojej szkole, jak zmieniają się przepisy i na co dyrektor musi zwrócić uwagę w przypadku kształcenia ucznia z orzeczeniem.

Archiwalny Jak pracować z uczniem z dysfunkcjami rozwojowymi?

Praca z uczniem z dysfunkcjami rozwojowymi nie jest dla szkoły zadaniem nowym. Na podstawie dotychczas obowiązujących przepisów nauczyciele są zobowiązani do dostosowania warunków edukacyjnych do indywidualnych potrzeb i możliwości psychofizycznych uczniów niepełnosprawnych i niedostosowanych społecznie, z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi oraz uczniów, u których stwierdzono specyficzne trudności w uczeniu się. Nowe rozporządzenia regulują zasady pracy szkoły instytucji specjalistycznych w tym obszarze. Sprawdź, jakie zmieni się praca nauczyciela.

Archiwalny Jak pracować z uczniem autystycznym?

W ostatnich latach obserwuje się stały wzrost liczby dzieci dotkniętych autyzmem. Coraz częściej też uczniowie z autyzmem uczą się nie tylko w warunkach klasach integracyjnych, ale też w szkołach ogólnodostępnych. Zaspokojenie potrzeb edukacyjnych i rozwojowych ucznia z autyzmem może nie być łatwe z uwagi na charakter funkcjonowania ucznia i jego szczególne predyspozycje. Przedstawiamy praktyczne zasady organizacji nauczania dziecka autystycznego.

Archiwalny Dokumentacja nauczania indywidualnego

Pytanie: W jaki sposób dokumentuje się nauczanie indywidualne dziecka głęboko upośledzonego w klasie zero? Czy  jest to dziennik zajęć pozalekcyjnych?

Archiwalny Godziny prowadzenia indywidualnych zajęć rewalidacyjno-wychowawczych

Pytanie: Jestem nauczycielem zajęć rewalidacyjno-wychowawczych. Zajęcia odbywają się w domach rodzinnych dzieci w godzinach popołudniowych. Szkoła pracuje do godziny 15, a ja mam zajęcia np. do 17.30, bo tak prosili rodzice. Czy  jest to zgodne z prawem?

Archiwalny Nauczanie indywidualne w razie choroby ucznia - wynagrodzenie nauczyciela

Pytanie: Nauczanie indywidualne odbywa się na terenie szkoły.  Ze względu na stan ucznia sytuacja jest bardzo dynamiczna. Uczeń nie przychodzi na zajęcia bez zapowiedzi (wizyta w szpitalu), nie wiadomo kiedy pojawi się znowu, zajęcia są przerywane, a rodzice jadą z dzieckiem do szpitala. Chciałbym się dowiedzieć, jak wygląda wynagrodzenie za nieodbyte lekcje. Czy są konkretne przepisy prawne regulujące te kwestie? Czy dyrektor może zawiadomić telefonicznie, że w danym dniu zajęcia się nie odbędą i w związku z tym godziny nauczania są niepłatne?

Archiwalny Wybór nauczyciela nauczania indywidualnego w domu

Pytanie: Czy rodzice mogą nie wyrazić zgody na nauczyciela, który został przydzielony do pracy z ich dzieckiem (nauczanie indywidualne w domach dzieci)?

Archiwalny Wydłużenie etapu edukacyjnego upośledzonej uczennicy

Pytanie: Uczennica upośledzona w stopniu lekkim w klasie III realizuje nauczanie indywidualne w szkole masowej. W bieżącym roku szkolnym decyzją dyrektora zostanie wydłużony etap edukacyjny o jeden rok. Co wpisać w arkusz ocen ucznia? Jak zapisać w protokole: niepromowana czy nieklasyfikowana? Jak powinno brzmieć uchwałą rady pedagogicznej?

Archiwalny Nauczanie indywidualne w domu - obowiązki nauczyciela

Pytanie: Czy nauczyciel ma prawo odmówić  nauczania indywidualnego w domu ucznia z powodu dużej odległości zarówno od szkoły, jak i od miejsca zamieszkania nauczyciela?

Archiwalny Organizacja nauczania indywidualnego dla ucznia z orzeczeniem

Pytanie: Uczeń otrzymał orzeczenie o potrzebie nauczania indywidualnego (w szkole). Czy należy przyznać nauczanie decyzją dyrektora (po zatwierdzeniu przez organ prowadzący)?

Archiwalny Indywidualny tok nauki - w jakiej formie zezwolenie

Pytanie: Wiem, że udzielenie zezwolenia na indywidualny tok nauki musi mieć formę decyzji. Jaką formę powinien mieć zakres obowiązków dla nauczyciela opiekuna? Czy to ma być forma decyzji, umowy, a może inna? Bardzo proszę o ogólny wzór.

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql

Zajmie ci to jedynie 2 minuty