Aktywne filtry:
Wyłącz filtry

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole to bardzo ważny element kształcenia. Ważne jest również, żeby być na bieżąco z przepisami, które zmieniają zakres pomocy. W tym miejscu znajdziesz najważniejsze porady i artykuły dotyczące pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole. Uzyskasz odpowiedzi na pytania, jak zwalniać uczniów z orzeczeniem z zajęć, jak zorganizować pomoc psychologiczno-pedagogiczną w Twojej szkole, jak zmieniają się przepisy i na co dyrektor musi zwrócić uwagę w przypadku kształcenia ucznia z orzeczeniem.

Modyfikacja IPET – jak przygotować

Pytanie: Jak powinna wyglądać modyfikacja IPET? Czy może to być nowy program z dopiskiem modyfikacja? Czy też w modyfikacji muszą być ujęte tylko te obszary, które ulegają zmianie, a IPET pozostaje bez zmian?

Wydanie opinii o zindywidualizowanej ścieżce kształcenia – gdy szkoła nie ma pieniędzy na organizację zajęć

Pytanie: Rodzic złożył wniosek do poradni psychologiczno-pedagogicznej o wydanie opinii w sprawie objęcia ucznia zindywidualizowaną ścieżką kształcenia. Zespół diagnozujący po przeanalizowaniu sytuacji ucznia widzi zasadność wydania takiej opinii, a szkoła jest przeciwna, argumentując tym, że ścieżka jest trudna w zorganizowaniu i nie ma na to pieniędzy. Czy poradnia psychologiczno-pedagogiczna może mimo wszystko wydać taką opinię i wskazać przedmioty, które będą realizowane w ramach ścieżki?

Czy dziecko nauczane w systemie domowym może uczestniczyć w lekcjach religii i wycieczkach szkolnych

Pytanie: W szkole jest dziecko nauczane w domu. Jest uczniem klasy III, która w tym roku szkolnym przystępować będzie do Komunii św. Czy w tej sytuacji uczeń taki może uczęszczać tylko na lekcję religii w szkole? Czy może uczestniczyć w wycieczkach klasowych zarówno jednodniowych, jak i kilkudniowych?

pomoc psychologiczno-pedagogiczna

Jakie zadania ma dyrektor w związku z nadzorem nad realizacją pomocy psychologiczno-pedagogicznej

Kontrola dokumentacji czy zapewnienie nauczycielom warunków do realizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej to jedne z ważniejszych zadań dyrektora, który czuwa nad prawidłową realizacją zadań w tym zakresie. Obowiązków jest jednak dużo więcej, co wiąże się również w prawidłową oceną efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Podpowiadamy, na jakich elementach warto się skupić.

Zwolnienie z nauki drugiego języka obcego – kiedy w zastępstwie zajęcia z techniki

Pytanie: Uczeń klasy VII i VIII z autyzmem zwolniony jest z nauki drugiego języka. Jakie w zamian zajęcia musi zorganizować dyrektor? Jeśli technikę, to nie ma go w ramowym planie nauczania w klasie VII i VIII. Co w tej sytuacji powinien zrobić dyrektor?

indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny

Czy nastąpiły zmiany w przepisach dotyczących opracowywania IPET-ów

Informacje zawarte w IPET określono w przepisach rozporządzeń obowiązujących od 1 września 2017 r., czyli od zeszłego roku szkolnego. Zmiany od tego roku szkolnego wprowadzono w odniesieniu do udziału asystenta w spotkaniach zespołu opracowującego IPET – ale nie tylko. Sprawdzamy, jak prawidłowo przygotować IPET.

Czy jest możliwy dowóz uczniów niepełnosprawnych do ośrodka z internatem

Pytanie: Zapytanie dotyczy przewozu dzieci z niepełnosprawnością intelektualną z miejsca zamieszkania do ośrodka z internatem. Czy przepisy prawa oświatowego umożliwiają dowóz dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym z miejsca zamieszkania do internatu szkoły, w której uczeń realizuje obowiązek szkolny (w poniedziałki rano) oraz powrót po zakończeniu zajęć edukacyjnych (w piątki po południu)?

Jakie pomoce mogą być zakupione ze środków na uczniów z orzeczeniem

Pytanie: W szkole jest dwóch uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego (autyzm z zespołem Aspergera). Uczniowie z orzeczeniem wymagają specjalnej organizacji nauki, dlatego z części środków przekazywanych na ich nauczanie zakupywane jest wyposażenie. Czy z tych pieniędzy można sfinansować zakup tablic interaktywnych do kilku sal, ławek lekcyjnych do nowych pracowni, szaf na pomoce naukowe, stworzenie gabinetu psychologa itp.? Z zakupionych przedmiotów korzystać będą także zdrowe dzieci.

Zajęcia z wychowawcą w nauczaniu indywidualnym – czy obowiązkowe

Pytanie: W nauczaniu indywidualnym realizuje się wszystkie obowiązkowe zajęcia edukacyjne wynikające z ramowego planu nauczania danego typu szkoły. Czy zajęcia z wychowawcą należy traktować jako obowiązkowe zajęcia edukacyjne i powinny one być uwzględnione w przydziale godzin indywidualnych?

Dodatkowa waga subwencji – czy naliczana na zindywidualizowaną ścieżkę kształcenia

Pytanie: Jaką wagę w naliczaniu subwencji przypisać uczniowi z indywidualizowaną ścieżką kształcenia?

Sprawdź inne nasze serwisy

Karta Nauczyciela od A do Z Poradnik Dyrektora Szkoły Nadzór nad działalnością szkoły Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem Portal BHP Ochrona danych osobowych

wiper-pixel