Aktywne filtry:
Wyłącz filtry

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole to bardzo ważny element kształcenia. Ważne jest również, żeby być na bieżąco z przepisami, które zmieniają zakres pomocy. W tym miejscu znajdziesz najważniejsze porady i artykuły dotyczące pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole. Uzyskasz odpowiedzi na pytania, jak zwalniać uczniów z orzeczeniem z zajęć, jak zorganizować pomoc psychologiczno-pedagogiczną w Twojej szkole, jak zmieniają się przepisy i na co dyrektor musi zwrócić uwagę w przypadku kształcenia ucznia z orzeczeniem.

Jak zapisać w protokole wydłużony czas pracy na egzaminie ósmoklasisty

Pytanie: Na egzaminie ósmoklasisty trzech uczniów (2 z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i 1 z afazją) pisze w jednej sali. Jaki czas rozpoczęcia i zakończenia pracy z arkuszem zapisać na <a >tablicy i w protokole? Wynikający z formy arkuszy (wszystkie mają zapisany w arkuszu wydłużony), czy podstawowy jak dla wszystkich pozostałych uczniów piszących w innych salach?

Czy można realizować nauczanie indywidualne w branżowej szkole I stopnia

Pytanie: Uczeń branżowej szkoły I stopnia ma status pracownika młodocianego, przedmioty ogólnokształcące realizuje w szkole, teoretyczne przedmioty zawodowe w formie kursowej w ośrodku kształcenia zawodowego, a zajęcia praktyczne u pracodawcy. Czy w takiej sytuacji może realizować nauczanie indywidualne?

Zajęcia indywidualne z uczniem – czy mogą wynikać tylko z WOPFU

Pytanie: Czy uczeń posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego może na podstawie wskazań w wielospecjalistycznej ocenie funkcjonowania ucznia realizować dane zajęcia edukacyjne tylko w formie indywidualnej (zostaje wyłączony z danych zajęć z klasy)?

Nauczanie indywidualne – czy musi prowadzić nauczyciel uczący w danej klasie

Pytanie: Czy nauczanie indywidualne może prowadzić nauczyciel, który nie uczy w danej klasie? Kto wystawia ocenę końcową?

Czy szkoła może objąć kształceniem specjalnym dziecko, które nie ma orzeczenia na kolejny etap

Pytanie: Uczennica otrzymała orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego na I etap edukacyjny ze względu na niepełnosprawność umysłową w stopniu lekkim. Obecnie jest w klasie IV. Rodzice nie dostarczyli orzeczenia na II etap. W rezultacie dziewczynka objęta nauczaniem specjalnym w naszej szkole nie ma ważnego orzeczenia i ważnego IPET-u. W SIO nadal figuruje jako uczeń niepełnosprawny. Jakie konsekwencje mogą grozić szkole, jeśli rodzice nie dostarczą orzeczenia do końca klasy IV?

Czy można zrezygnować z kształcenia specjalnego

Czy rodzice mogą wycofać orzeczenie o kształceniu specjalnym

Przepisy prawa oświatowego nie rozstrzygają kwestii wycofania ze szkoły orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego. W świetle ogólnie obowiązujących przepisów można uznać, że rodzic ma prawo rezygnacji z kształcenia specjalnego dziecka, jednak nie może to być ze szkodą dla dziecka.

Egzamin ósmoklasisty ucznia nauczanego indywidualnie – gdzie może się odbyć

Pytanie: Czy dziecko mające nauczanie indywidualne może pisać egzamin ósmoklasisty w szkole?

Czy IPET i WOPFU mogą być wyłącznie w formie elektronicznej

Pytanie: Czy dokumentacja IPET i WOPFU może mieć jedynie postać elektroniczną (pliki na dysku)? Czy zespół może podpisywać dokumentację podpisem zaufanym?

Jak realizować podstawę programową z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym

Pytanie: Realizacja podstawy programowej przez uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym. Czy są jakieś wskaźniki bądź wytyczne? Czy wystarczą cele, które nauczyciel zawiera w IPET?

Jaki zespół sporządza opinię o przedłużeniu okresu nauki uczniowi ośrodka rewalidacyjno-wychowawczego

Pytanie: Jaki zespół nauczycieli powinien wydać opinię, z której wynika potrzeba przedłużenia okresu nauki uczniowi z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, w przypadku, kiedy uczeń nie realizuje obowiązku nauki w naszej szkole tylko uczęszcza do ośrodka rewalidacyjno-wychowawczego?

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql

Zajmie ci to jedynie 2 minuty