Pytanie: Czy nauczyciel ma obowiązek przekazywania rodzicom ksera indywidualnego programu zajęć rewalidacyjnych dla ucznia?
Pytanie: Czy na wniosku o wydanie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego składanego do poradni psychologiczno-pedagogicznej, muszą obowiązkowo podpisać się oboje rodzice?
Rodzice mogą zrezygnować z zajęć, które są wpisane dla ucznia w orzeczeniu wydanym przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną. Wola rodziców jest podstawą zaprzestania organizacji zajęć w związku z wykonywaną przez rodziców władzą rodzicielską. Jednak należy ocenić, czy takie działanie jest korzystne dla dziecka. Sprawdzamy, co powinien zrobić rodzic, chcąc zrezygnować z zajęć z orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego lub z nauczyciela wspomagającego oraz jakie są zadania dyrektora i szkoły w tym zakresie.
W przypadku gdy uczennica jest w ciąży, konieczne jest zapewnienie jej takich udogodnień, by mogła ona w miarę możliwości zaliczyć zajęcia. Sprawdź, jakie kroki należy podjąć w celu udzielenia pomocy i wsparcia uczennicy, która spodziewa się dziecka.
Pytanie: Pytanie o realizację zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego (w tym wypadku Zespół Aspergera). W orzeczeniu jest zalecona Terapia Integracji Sensorycznej (SI) oraz trening umiejętności społecznych TUS. Czy szkoła ma obowiązek zorganizować takie zajęcia? Jak wygląda ta kwestia, jeśli nie ma specjalisty mającego uprawnienia do prowadzenia takich zajęć i/lub brakuje odpowiednio przygotowanej sali? Czy jest możliwość zapłacenia za te zajęcia ośrodkowi prywatnemu (jest to oczekiwanie rodzica)?
Pytanie: Czy zajęcia związane z wyborem kierunku kształcenia i zawodu w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej są prowadzone z godzin przyznanych w arkuszu na doradztwo zawodowe? Czy są to odrębne godziny zapisane w arkuszu? Kto je powinien prowadzić i w jakim wymiarze?
Pytanie: Jak liczna może być grupa na zajęciach rozwijających umiejętność uczenia się?
Pytanie: Czy zajęcia rewalidacyjne mogą być prowadzone z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość w czasie długotrwałej nieobecności ucznia związanej z jego stanem zdrowotnym (np. 2 tygodnie)?
Pytanie: Na jakiej podstawie i w jakim przypadku dyrektor szkoły zwalnia ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego z egzaminu ósmoklasisty, a kiedy jest zwolniony obligatoryjnie na podstawie zapisów w orzeczeniu?
Pytanie: Czy zajęcia rewalidacyjne w szkole ogólnodostępnej muszą być realizowane indywidualnie, czy mogą być prowadzone np. w dwuosobowej grupie? Jak zorganizować zajęcia rewalidacyjne dla uczniów, jeśli mają wydane orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego wydane z tego samego względu (np. dwaj uczniowie słabosłyszący, dwie uczennice z zespołem Aspergera itd.) i w związku z tym bardzo podobne zalecenia?
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń
Zajmie ci to jedynie 2 minuty