Pytanie: Czy zatwierdzony indywidualny program nauki (z jednego przedmiotu) należy w kolejnym roku szkolnym ponownie zatwierdzić?
Pytanie: Czy jest możliwość prowadzenia zajęć nauczania indywidualnego z uczniem w formie zdalnej na wniosek rodzica pomimo tego, że od września zaczynają się zajęcia w trybie stacjonarnym? Uczeń posiada zaświadczenie lekarskie stwierdzające uniemożliwienie lub znaczne utrudnienie uczęszczania do szkoły.
Pytanie: Opinia w sprawie objęcia dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną, jaką szkoła uzyskała z poradni, nie precyzuje rodzaju zajęć, w jakich uczeń ma uczestniczyć oraz ich wymiaru. Szkoła w oparciu o opinię poradni, specjalistów szkolnych, wychowawcy przygotowuje wykaz określonych zajęć dla ucznia. Czy organ ma możliwość zweryfikowania rodzaju zajęć i ilości godzin tych zajęć? Czy organ może zażądać od szkoły ograniczenia liczby tych zajęć i na jakiej podstawie?
Pytanie: Pytanie dotyczy kwestii zwolnienia z nauki drugiego języka obcego ucznia z niepełnosprawnościami sprzężonymi (niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim z niepełnosprawnością ruchową). Uczeń posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, w którym nie ma stwierdzenia o konieczności zwolnienia z nauki drugiego języka. Czy w tej sytuacji wystarczy wniosek rodzica, czy też potrzebna jest opinia poradni, w której znajdzie się konkretne zalecenia?
Pytanie: Czy ramowe plany nauczania powinny zawierać godziny z pomocy psychologiczno-pedagogicznej? Z jednej strony rozporządzenie w sprawie ramowych planów nauczania wskazuje, że tak, a z drugiej strony rozporządzenie w sprawie organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej wskazuje, że jest udzielana uczniowi. Jak więc wykazać w ramowych planach nauczania godziny dla ucznia?
Pytanie: W klasie I szkoły podstawowej jest jeden język obcy zgodnie z ramowym planem nauczania. Czy jest możliwość zwolnienia ucznia klasy I z nauki języka obcego? Uczeń ma orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na niepełnosprawność sprzężoną - ruchowa i intelektualna w stopniu lekkim.
Pytanie: Czy niektóre zalecenia zawarte w orzeczeniu mogą być realizowane nie w bieżącym roku szkolnym, ale kolejnych latach nauki?
Pytanie: Czy jest możliwość prawna przedłużenia nauki w szkole ogólnodostępnej ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym i ze sprzężeniami? Na wniosek rodziców uczeń miał wydłużony II etap edukacyjny o 2 lata. Na etapie przedszkolnym i I etapie edukacyjnym rodzice nie wnioskowali o wydłużenie nauki w przedszkolu i szkole. W tym roku szkolnym zwrócili się z zapytaniem, czy ze względu na pandemię covid 19 można byłoby przedłużyć uczniowi naukę o kolejny rok bez konieczności zmiany szkoły na szkołę specjalną?
Pytanie: Jakie środki eliminujące zagrożenie zdrowia pracowników ze strony niepełnosprawnego intelektualnie ucznia w przypadku nasilonych zachowań agresywnych musi podjąć dyrektor, by nauczyciele mogli realizować zadania? Co zrobić w sytuacji, gdy nauczyciel odmawia pracy z danym uczniem, bo się go boi?
Pytanie: Czy uczeń (kl. VII) posiadający orzeczenie w stopniu lekkim, który nie uczęszcza na zajęcia z drugiego języka nowożytnego tylko na zajęcia z techniki, powinien mieć ocenę semestralną z techniki?
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń
Zajmie ci to jedynie 2 minuty