Aktywne filtry:
Wyłącz filtry

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole to bardzo ważny element kształcenia. Ważne jest również, żeby być na bieżąco z przepisami, które zmieniają zakres pomocy. W tym miejscu znajdziesz najważniejsze porady i artykuły dotyczące pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole. Uzyskasz odpowiedzi na pytania, jak zwalniać uczniów z orzeczeniem z zajęć, jak zorganizować pomoc psychologiczno-pedagogiczną w Twojej szkole, jak zmieniają się przepisy i na co dyrektor musi zwrócić uwagę w przypadku kształcenia ucznia z orzeczeniem.

Zezwolenie na indywidualny program nauki – czy trzeba ponawiać w każdym roku

Pytanie: Czy zatwierdzony indywidualny program nauki (z jednego przedmiotu) należy w kolejnym roku szkolnym ponownie zatwierdzić?

Czy jest możliwość prowadzenia zajęć nauczania indywidualnego w formie zdalnej

Pytanie: Czy jest możliwość prowadzenia zajęć nauczania indywidualnego z uczniem w formie zdalnej na wniosek rodzica pomimo tego, że od września zaczynają się zajęcia w trybie stacjonarnym? Uczeń posiada zaświadczenie lekarskie stwierdzające uniemożliwienie lub znaczne utrudnienie uczęszczania do szkoły.

Czy organ prowadzący może weryfikować rodzaj i liczbę zajęć z pomocy psychologiczno-pedagogicznej

Pytanie: Opinia w sprawie objęcia dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną, jaką szkoła uzyskała z poradni, nie precyzuje rodzaju zajęć, w jakich uczeń ma uczestniczyć oraz ich wymiaru. Szkoła w oparciu o opinię poradni, specjalistów szkolnych, wychowawcy przygotowuje wykaz określonych zajęć dla ucznia. Czy organ ma możliwość zweryfikowania rodzaju zajęć i ilości godzin tych zajęć? Czy organ może zażądać od szkoły ograniczenia liczby tych zajęć i na jakiej podstawie?

Zwolnienie ucznia z nauki drugiego języka – kiedy potrzebna opinia poradni

Pytanie: Pytanie dotyczy kwestii zwolnienia z nauki drugiego języka obcego ucznia z niepełnosprawnościami sprzężonymi (niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim z niepełnosprawnością ruchową). Uczeń posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, w którym nie ma stwierdzenia o konieczności zwolnienia z nauki drugiego języka. Czy w tej sytuacji wystarczy wniosek rodzica, czy też potrzebna jest opinia poradni, w której znajdzie się konkretne zalecenia?

Godziny z pomocy psychologiczno-pedagogicznej – czy ujmować w ramowych planach nauczania

Pytanie: Czy ramowe plany nauczania powinny zawierać godziny z pomocy psychologiczno-pedagogicznej? Z jednej strony rozporządzenie w sprawie ramowych planów nauczania wskazuje, że tak, a z drugiej strony rozporządzenie w sprawie organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej wskazuje, że jest udzielana uczniowi. Jak więc wykazać w ramowych planach nauczania godziny dla ucznia?

Czy można zwolnić ucznia klasy I z nauki języka obcego

Pytanie: W klasie I szkoły podstawowej jest jeden język obcy zgodnie z ramowym planem nauczania. Czy jest możliwość zwolnienia ucznia klasy I z nauki języka obcego? Uczeń ma orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na niepełnosprawność sprzężoną - ruchowa i intelektualna w stopniu lekkim.

Czy trzeba realizować wszystkie zalecenia z orzeczenia, czy można przenieść na kolejny rok

Pytanie: Czy niektóre zalecenia zawarte w orzeczeniu mogą być realizowane nie w bieżącym roku szkolnym, ale kolejnych latach nauki?

Wydłużenie okresu nauki, gdy uczeń miał już przedłużony etap o 2 lata

Pytanie: Czy jest możliwość prawna przedłużenia nauki w szkole ogólnodostępnej ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym i ze sprzężeniami? Na wniosek rodziców uczeń miał wydłużony II etap edukacyjny o 2 lata. Na etapie przedszkolnym i I etapie edukacyjnym rodzice nie wnioskowali o wydłużenie nauki w przedszkolu i szkole. W tym roku szkolnym zwrócili się z zapytaniem, czy ze względu na pandemię covid 19 można byłoby przedłużyć uczniowi naukę o kolejny rok bez konieczności zmiany szkoły na szkołę specjalną?

Nasilone zachowania agresywne ucznia – czy nauczyciel może odmówić pracy

Pytanie: Jakie środki eliminujące zagrożenie zdrowia pracowników ze strony niepełnosprawnego intelektualnie ucznia w przypadku nasilonych zachowań agresywnych musi podjąć dyrektor, by nauczyciele mogli realizować zadania? Co zrobić w sytuacji, gdy nauczyciel odmawia pracy z danym uczniem, bo się go boi?

Obowiązkowa ocena z techniki – gdy uczeń nie uczęszcza na zajęcia z drugiego języka

Pytanie: Czy uczeń (kl. VII) posiadający orzeczenie w stopniu lekkim, który nie uczęszcza na zajęcia z drugiego języka nowożytnego tylko na zajęcia z techniki, powinien mieć ocenę semestralną z techniki?

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql

Zajmie ci to jedynie 2 minuty