Aktywne filtry:
Wyłącz filtry

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole to bardzo ważny element kształcenia. Ważne jest również, żeby być na bieżąco z przepisami, które zmieniają zakres pomocy. W tym miejscu znajdziesz najważniejsze porady i artykuły dotyczące pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole. Uzyskasz odpowiedzi na pytania, jak zwalniać uczniów z orzeczeniem z zajęć, jak zorganizować pomoc psychologiczno-pedagogiczną w Twojej szkole, jak zmieniają się przepisy i na co dyrektor musi zwrócić uwagę w przypadku kształcenia ucznia z orzeczeniem.

32e3c2170d877f99091989405cf5ab8813aabf4f-xlarge

Jak zorganizować naukę niepełnosprawnego ucznia w szkole ogólnodostępnej

Uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym, mają możliwość pobierania nauki we wszystkich typach szkół, a więc i w szkołach ogólnodostępnych. Zalecenia co do formy kształcenia zapisane w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego są tylko sugestią. Decyzja o wyborze placówki należy zaś do rodziców ucznia. Sprawdź, jak zorganizować dla takiego ucznia naukę w szkole ogólnodostępnej.

Edukacja domowa – obędzie się bez opinii poradni

Pytanie: Czy nadal do wydania decyzji w sprawie edukacji domowej nie jest wymagana opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej?

Rezygnacja z zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dorosłego ucznia

Pytanie: Uczennica w wieku 19 lat z orzeczeniem o niepełnosprawności w stopniu głębokim korzysta z zajęć rewalidacyjnych. Czy możliwa jest rezygnacja z tych zajęć?

Obowiązkowe zatrudnienie nauczyciela wspomagającego – w jakim przypadku

Pytanie: Czy do ucznia klasy pierwszej szkoły podstawowej z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na autyzm należy zatrudnić nauczyciela wspomagającego?

Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia w czasie pandemii

Pytanie: Czy w okresie pandemii można zorganizować w szkole spotkanie mające na celu przeprowadzenie wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia?

Wydłużenie okresu nauki - jak i po co to robić

Pytanie: Jak wydłużyć okres nauki dla ucznia klasy III szkoły podstawowej?

Nauczyciel wspomagający – na ile godzin

Pytanie: Uczeń z zespołem Aspergera ma mieć przydzielonego nauczyciela wspomagającego. Czy można przydzielić temu uczniowi mniej niż 20 godzin wspomagania? Czy wymagana jest tu zgoda rodziców?

Okres ważności opinii o dysleksji

Pytanie: Czy opinia o dysleksji wydana po klasie III szkoły podstawowej jest ważna na wszystkie etapy edukacyjne?

Pomoc nauczyciela niezależnie od zgody rodzica

Pytanie: Czy brak zgody na rodzica na zatrudnienie pomocy nauczyciela dla ucznia wyklucza takie zatrudnienie?

Pomoc dla ucznia z dysgrafią

Pytanie: Uczeń ma głęboką dysgrafię. Sam nie potrafi odczytać swojego pisma. Jak realnie szkoła jest mu w stanie pomóc w trakcie bieżącej nauki?

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql

Zajmie ci to jedynie 2 minuty