Uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym, mają możliwość pobierania nauki we wszystkich typach szkół, a więc i w szkołach ogólnodostępnych. Zalecenia co do formy kształcenia zapisane w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego są tylko sugestią. Decyzja o wyborze placówki należy zaś do rodziców ucznia. Sprawdź, jak zorganizować dla takiego ucznia naukę w szkole ogólnodostępnej.
Pytanie: Czy nadal do wydania decyzji w sprawie edukacji domowej nie jest wymagana opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej?
Pytanie: Uczennica w wieku 19 lat z orzeczeniem o niepełnosprawności w stopniu głębokim korzysta z zajęć rewalidacyjnych. Czy możliwa jest rezygnacja z tych zajęć?
Pytanie: Czy do ucznia klasy pierwszej szkoły podstawowej z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na autyzm należy zatrudnić nauczyciela wspomagającego?
Pytanie: Czy w okresie pandemii można zorganizować w szkole spotkanie mające na celu przeprowadzenie wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia?
Pytanie: Jak wydłużyć okres nauki dla ucznia klasy III szkoły podstawowej?
Pytanie: Uczeń z zespołem Aspergera ma mieć przydzielonego nauczyciela wspomagającego. Czy można przydzielić temu uczniowi mniej niż 20 godzin wspomagania? Czy wymagana jest tu zgoda rodziców?
Pytanie: Czy opinia o dysleksji wydana po klasie III szkoły podstawowej jest ważna na wszystkie etapy edukacyjne?
Pytanie: Czy brak zgody na rodzica na zatrudnienie pomocy nauczyciela dla ucznia wyklucza takie zatrudnienie?
Pytanie: Uczeń ma głęboką dysgrafię. Sam nie potrafi odczytać swojego pisma. Jak realnie szkoła jest mu w stanie pomóc w trakcie bieżącej nauki?
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń
Zajmie ci to jedynie 2 minuty