Aktywne filtry:
Wyłącz filtry

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole to bardzo ważny element kształcenia. Ważne jest również, żeby być na bieżąco z przepisami, które zmieniają zakres pomocy. W tym miejscu znajdziesz najważniejsze porady i artykuły dotyczące pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole. Uzyskasz odpowiedzi na pytania, jak zwalniać uczniów z orzeczeniem z zajęć, jak zorganizować pomoc psychologiczno-pedagogiczną w Twojej szkole, jak zmieniają się przepisy i na co dyrektor musi zwrócić uwagę w przypadku kształcenia ucznia z orzeczeniem.

Czy zajęcia specjalistyczne są tylko dla uczniów z orzeczeniem

Pytanie: Czy dodatkowe zajęcia specjalistyczne, które mogą być realizowane od 1 marca, są dla każdego ucznia? Czy tylko dla tych, którzy mają opinię lub orzeczenie?

Czy można odmówić rodzicom udziału w pracach zespołu opracowującego IPET

Czy można odmówić rodzicom udziału w pracach zespołu opracowującego IPET

Odmowa udziału rodziców w spotkaniu zespołu, który opracowuje IPET, jest niezgodna z przepisami. Dyrektor ma obowiązek zawiadomić pisemnie rodziców ucznia o terminie każdego spotkania zespołu i możliwości uczestniczenia w nim.

Przyjęcie dziecka do szkoły specjalnej – czy na podstawie oryginału orzeczenia

Pytanie: Czy przyjmując dziecko do szkoły specjalnej, szkoła musi otrzymać oryginał orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego? Czy wystarczy kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem?

Jak klasyfikować ucznia z orzeczeniem, który odbywa edukację domową

Pytanie: W jaki sposób klasyfikować ucznia w wieku 12 lat (V klasa), który posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z diagnozą autyzmu i niepełnosprawności intelektualnej w stopniu umiarkowanym? W tym roku szkolnym na wniosek rodzica odbywa naukę w systemie edukacji domowej (uczeń odbywa zajęcia rewalidacyjne 2 godziny w szkole).

Czy od 1 stycznia 2022 r. poradnie muszą uwzględnić Międzynarodową Klasyfikację ICD 11

Czy od 1 stycznia 2022 r. poradnie muszą uwzględnić Międzynarodową Klasyfikację ICD 11

Co z nazewnictwem dotyczącym autyzmu? Czy błędem jest obecnie używanie określenia "zespół Aspergera"? Czy poradnie psychologiczno-pedagogiczne muszą wydawać od 1 stycznia orzeczenia "po staremu" z uwagi na autyzm, w tym zespół Aspergera? Czy też według nowej klasyfikacji?

Zindywidualizowana ścieżka kształcenia – czy może odbywać się zdalnie

Pytanie: Czy zajęcia realizowane z uczniem w ramach zindywidualizowanej ścieżki kształcenia mogą być realizowane w formie zdalnej w sytuacji, gdy klasa uczy się stacjonarnie?

Nauka dodatkowego języka polskiego a nauczanie indywidualne

Pytanie: Uczennica została przyjęta do szkoły po powrocie z zagranicy. W związku z niedostatecznym opanowaniem języka polskiego przydzielono dodatkowo 2 godziny zajęć z języka polskiego. Obecnie uczennica realizuje nauczanie indywidualne. Czy podczas nauczania indywidualnego należy kontynuować nauczanie języka polskiego w wymiarze 2 godzin dodatkowych?

Uczeń niepełnosprawny ruchowo a zwolnienie z WF

Pytanie: Niepełnosprawny ruchowo uczeń klasy 4 szkoły podstawowej nie ma oddzielnego zaświadczenia lekarskiego o zwolnieniu z WF. Czy podlega on klasyfikacji i ocenianiu śródrocznemu?

Indywidualne nauczanie a prowadzenie zajęć indywidualnych z uczniem to nie to samo

Pytanie: Uczeń ma orzeczenie o niepełnosprawności intelektualnej, ale nie ma w nim zapisu o nauczaniu indywidualnym, a jedynie o objęciu ucznia wybranymi zajęciami edukacyjnymi realizowanymi indywidualnie (np. polski, matematyka, geografia, angielski). Wszystkie zajęcia realizuje na terenie szkoły - te wskazane w orzeczeniu i pozostałe z klasą np. wychowanie fizyczne, muzykę, plastykę, informatykę itd. Czy taki uczeń realizuje "nauczanie indywidualne" zgodnie z art. 127 ust. 2 czy nie?

Wymagania edukacyjne dla uczniów niepełnosprawnych intelektualnie

Pytanie: Czy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym opracowuje się wymagania edukacyjne?

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql

Zajmie ci to jedynie 2 minuty