Aktywne filtry:
Wyłącz filtry

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole to bardzo ważny element kształcenia. Ważne jest również, żeby być na bieżąco z przepisami, które zmieniają zakres pomocy. W tym miejscu znajdziesz najważniejsze porady i artykuły dotyczące pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole. Uzyskasz odpowiedzi na pytania, jak zwalniać uczniów z orzeczeniem z zajęć, jak zorganizować pomoc psychologiczno-pedagogiczną w Twojej szkole, jak zmieniają się przepisy i na co dyrektor musi zwrócić uwagę w przypadku kształcenia ucznia z orzeczeniem.

Śródroczna klasyfikacja ucznia z Ukrainy nieznającego języka polskiego

Pytanie: Pod koniec listopada do szkoły, do kl. V, został przyjęty uczeń z Ukrainy, który nie zna języka polskiego. W ciągu miesiąca dziecko nie jest w stanie nadrobić zaległości z poszczególnych przedmiotów. W jaki sposób dokonać klasyfikacji śródrocznej tego ucznia? Czy może być nieklasyfikowany?

Czy z dotacji na podręczniki można zakupić uczniowi słabowidzącemu tablet

Pytanie: W związku z niemożnością zakupienia uczniowi słabowidzącemu podręczników dostosowanych (brak na rynku) można zakupić z dotacji celowej na podręczniki bezpłatne, np. tablet z oprogramowaniem umożliwiającym odczyt takich podręczników? Uczeń powinien mieć podręczniki zapisane czcionką 16-punktową z dużym światłem.

Uczeń z niepełnosprawnością sprzężoną – możliwość zwolnienia z egzaminu ósmoklasisty

Pytanie: Czy uczeń VIII klasy z niepełnosprawnością sprzężoną (niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim, słabe słyszenie), może być zwolniony z egzaminu ósmoklasisty?

Czy można połączyć nauczanie indywidualne z lekcją dla całej klasy

Pytanie: Uczeń otrzymał orzeczenie o nauczaniu indywidualnym. Czy w okresie zawieszenia zajęć nauczanie indywidualne może być połączone z lekcjami online z całą klasą?

Afazja – czy konieczny nauczyciel wspomagający

Pytanie: Czy uczniowi posiadającemu orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na afazję przysługuje nauczyciel współorganizujący kształcenie?

32e3c2170d877f99091989405cf5ab8813aabf4f-xlarge

Jak zorganizować naukę niepełnosprawnego ucznia w szkole ogólnodostępnej

Uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym, mają możliwość pobierania nauki we wszystkich typach szkół, a więc i w szkołach ogólnodostępnych. Zalecenia co do formy kształcenia zapisane w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego są tylko sugestią. Decyzja o wyborze placówki należy zaś do rodziców ucznia. Sprawdź, jak zorganizować dla takiego ucznia naukę w szkole ogólnodostępnej.

Edukacja domowa – obędzie się bez opinii poradni

Pytanie: Czy nadal do wydania decyzji w sprawie edukacji domowej nie jest wymagana opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej?

Rezygnacja z zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dorosłego ucznia

Pytanie: Uczennica w wieku 19 lat z orzeczeniem o niepełnosprawności w stopniu głębokim korzysta z zajęć rewalidacyjnych. Czy możliwa jest rezygnacja z tych zajęć?

23c796cee99838b4340615b909b29a1f24a9b5f8-xlarge (1)

Jak postąpić, gdy uczennica zajdzie w ciążę

W przypadku gdy uczennica jest w ciąży, konieczne jest zapewnienie jej takich udogodnień, by mogła ona w miarę możliwości zaliczyć zajęcia. Sprawdź, jakie kroki należy podjąć względem takiej osoby.

Obowiązkowe zatrudnienie nauczyciela wspomagającego – w jakim przypadku

Pytanie: Czy do ucznia klasy pierwszej szkoły podstawowej z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na autyzm należy zatrudnić nauczyciela wspomagającego?

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql

Zajmie ci to jedynie 2 minuty