Aktywne filtry:
Wyłącz filtry

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole to bardzo ważny element kształcenia. Ważne jest również, żeby być na bieżąco z przepisami, które zmieniają zakres pomocy. W tym miejscu znajdziesz najważniejsze porady i artykuły dotyczące pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole. Uzyskasz odpowiedzi na pytania, jak zwalniać uczniów z orzeczeniem z zajęć, jak zorganizować pomoc psychologiczno-pedagogiczną w Twojej szkole, jak zmieniają się przepisy i na co dyrektor musi zwrócić uwagę w przypadku kształcenia ucznia z orzeczeniem.

Archiwalny Diagnozowanie i wsparcie ucznia zdolnego

Zgodnie z reformą programową i założeniami organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej szkoła powinna zaspokajać potrzeby wszystkich uczniów. Szczególne ważna w tym kontekście jest indywidualizacja w podejściu do kształcenia dzieci i młodzieży, zwłaszcza w zakresie rozpoznania i zaspokojenia specjalnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów, do których należą również szczególne uzdolnienia, predyspozycje i zainteresowania.

Archiwalny Indywidualny program, tok nauki i indywidualne nauczanie - różnice

Pytanie: Dla ucznia, który w różnych okresach w ciągu roku szkolnego przebywa w szpitalu, poza tym w domu musi przebywać w warunkach ściśle sterylnych, lepiej ustanowić indywidualny tok nauki czy indywidualny program nauczania?

Archiwalny Edukacja włączająca - uczeń niepełnosprawny w klasie/szkole ogólnodostępnej

Otwartość systemu oświaty, gwarantuje z mocy ustawy prawo do nauki dzieciom i młodzieży odpowiednio do wieku i osiągniętego rozwoju oraz dostosowanie treści, metod i organizacji nauczania do możliwości psychofizycznych uczniów. Coraz częściej uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi lub rozwojowymi, w tym z niepełnosprawnością, uczą się w szkołach ogólnodostępnych, na zasadzie tzw. edukacji włączającej. Zobacz, jak przygotować do pracy z uczniami niepełnosprawnymi w Twojej klasie.

Archiwalny Odnotowywanie upośledzenia na świadectwie promocyjnym

Pytanie: Czy na świadectwie promocyjnym ucznia szkoły podstawowej odnotowuje się w jakikolwiek sposób fakt upośledzenia ucznia w stopniu lekkim, bądź realizowania obniżonych wymagań edukacyjnych?

Archiwalny Praca z uczniem z dysfunkcjami ruchowymi

Niepełnosprawność ruchowa, niezależnie od przyczyny, głębokości dysfunkcji, czasu wystąpienia choroby lub urazu, każdorazowo wpływa na funkcjonowanie psychofizyczne ucznia i może mieć znaczący wpływ na jego osiągnięcia edukacyjne. Uczeń z niepełnosprawnością ruchową wymaga również indywidualnego wsparcia w zakresie form i metod pracy, odpowiedniego doboru środków i pomocy dydaktycznych, zapewnienia szczególnych warunków edukacji.

Archiwalny Indywidualny tok nauki ucznia ze szkoły dwujęzycznej

Pytanie: Rodzice ucznia ze szkoły dwujęzycznej złożyli wniosek o indywidualny tok nauki. Czy uczeń musi zdać egzamin klasyfikacyjny tylko z tego, co jest w podstawie programowej?

Archiwalny Oddział specjalny w szkole masowej - zasady utworzenia

Pytanie: Na jakich zasadach można w szkole masowej utworzyć oddział specjalny dla uczniów zagrożonych niedostosowaniem społecznym oraz jakie kwalifikacje powinni mieć nauczyciele?

Archiwalny Finansowanie dojazdu nauczyciela na nauczanie indywidualne ucznia

Pytanie: Kto finansuje delegację nauczyciela udającego się na nauczanie indywidualne do ucznia mieszkającego poza obwodem szkoły?

Archiwalny Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole, a zadania nauczycieli

Różnorodność społeczności uczniowskiej w polskich szkołach jest faktem i stanowi poważne wyzwanie dla nauczycieli. Szacuje się (dane GUS), że 18-20 proc. populacji uczniowskiej to dzieci i młodzież ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, a więc uczniowie, którzy z różnych powodów wykazują znacznie większe trudności w uczeniu niż większość ich rówieśników.

Archiwalny Motywowanie i ocenianie ucznia uzdolnionego

Przyjęło się uważać, iż uczeń zdolny to taki, który ma same piątki, a jeszcze lepiej szóstki i nie sprawia żadnych kłopotów wychowawczych. Wciąż panuje przekonanie, że uczeń zdolny sobie sam poradzi i nie trzeba poświęcać mu więcej uwagi. Rozporządzenie o specjalnych potrzebach edukacyjnych wymaga od nauczycieli zmiany podejścia do ucznia ze specjalnymi uzdolnieniami.

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql

Zajmie ci to jedynie 2 minuty