Aktywne filtry:
Wyłącz filtry

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole to bardzo ważny element kształcenia. Ważne jest również, żeby być na bieżąco z przepisami, które zmieniają zakres pomocy. W tym miejscu znajdziesz najważniejsze porady i artykuły dotyczące pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole. Uzyskasz odpowiedzi na pytania, jak zwalniać uczniów z orzeczeniem z zajęć, jak zorganizować pomoc psychologiczno-pedagogiczną w Twojej szkole, jak zmieniają się przepisy i na co dyrektor musi zwrócić uwagę w przypadku kształcenia ucznia z orzeczeniem.

Archiwalny Zajęcia edukacyjne realizowane w indywidualnym nauczaniu

Pytanie: Czy można przydzielić uczniowi w ramach nauczania indywidualnego przedmiot, który nie jest  realizowany w jego klasie ani w ogóle w szkole?

Archiwalny Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego

Pytanie: Czy dziecko 6-letnie realizujące roczne obowiązkowe przygotowanie przedszkolne może otrzymać orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na upośledzenie w stopniu lekkim z zaleceniem kształcenia specjalnego w oddziale integracyjnym lub szkole integracyjnej?

Archiwalny Nauczanie indywidualne w szkole niepublicznej

Pytanie: Jesteśmy szkołą niepubliczną o uprawnieniach szkoły publicznej. W przypadku orzeczenia o nauczaniu indywidualnym ucznia liceum kto finansuje to zadanie i z jakich pieniędzy?

Archiwalny Przedmioty dodatkowe w nauczaniu indywidualnym

Pytanie: Jeżeli w orzeczeniu o potrzebie indywidualnego nauczania nie ma informacji nt. zwolnienia ucznia z przedmiotu dodatkowego (drugiego języka obcego), czy na wniosek rodziców ucznia mogę zwolnić go z tego przedmiotu?

Archiwalny Uczeń zdolny - obowiązki dyrektora

Pytanie: Do mojej szkoły chodzi kilku zdolnych uczniów. Jakie mam obowiązki w tym zakresie? Czy opracowanie szczegółowego planu pracy z takim uczniem jest obowiązkowe?

Archiwalny Uczeń szczególnie uzdolniony - indywidualny program nauki

Pytanie: Mam w swojej szkole ucznia szczególnie uzdolnionego z matematyki. Czy indywidualny program nauki dla tego ucznia może obejmować proces kształcenia się tego ucznia w zakresie tego jednego przedmiotu, czy musi obejmować wszystkie obowiązujące zajęcia edukacyjne? Kiedy mogę rozpocząć względem niego realizację indywidualnego programu nauki, czy jest to możliwe na każdym etapie edukacyjnym?

Archiwalny Zatwierdzenie indywidualnego programu nauki

Pytanie: Kiedy powinienem wyznaczyć opiekuna ucznia szczególnie uzdolnionego? Co zawrzeć w zakresie jego obowiązków?

Archiwalny Innowacje i eksperymenty dotyczące uczniów zdolnych i szczególnie uzdolnionych

Pytanie: Chciałbym poprowadzić w swojej szkole innowacje i eksperymenty dotyczące uczniów zdolnych i szczególnie uzdolnionych. Jak dobrze przygotować taką innowację, czy są jakieś wytyczne, wzory, których powinienem się trzymać? Zaplanowałem, by innowacja obejmowała tylko kilka oddziałów, czy takie rozwiązanie jest dopuszczalne, czy powinna obejmować całą szkołę?

Archiwalny Wniosek o zezwolenie na indywidualny program nauki

Pytanie: Wychowawca jednej z klas złożył do mnie wniosek o zezwolenia na indywidualny program nauki jednego z uczniów tej klasy. Jakie jeszcze dodatkowe zezwolenia, opinie muszę uzyskać, zanim podejmę tę decyzję? Czy wychowawca jest w ogóle uprawniony do złożenia takiego wniosku?

Archiwalny Rozwijanie talentów uczniów zdolnych

Pytanie: W mojej szkole jest uczeń zdolny z dziedziny biologii. W szkole dysponujemy laboratorium, specjalistycznymi książkami, ale poza tym nie jesteśmy w stanie zapewnić optymalnych warunków do specjalistycznego rozwoju tego ucznia, a bardzo nam na tym zależy. Jakie działania mogę podjąć, bu umożliwić uczniowi rozwijanie zainteresowań?

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql

Zajmie ci to jedynie 2 minuty