Pytanie: Ile godzin zajęć rewalidacyjnych przysługuje klasie I szkoły podstawowej specjalnej i klasie I gimnazjum specjalnego w roku szkolnym 2011/2012 i 2012/2013?
Pytanie: Czy rodzic może zwolnić dziecko w klasie III SP specjalnej dla upośledzonych umysłowo w stopniu umiarkowanym od lutego do końca roku szkolnego z uczestniczenia w zajęciach edukacyjnych przez 2 dni w tygodniu z powodu uczestniczenia dziecka w zajęciach rehabilitacyjnych organizowanych przez ośrodek rehabilitacji , który nie jest placówką edukacyjnych? Czy dyrektor może pozwolić rodzicowi na takie zwolnienie dziecka ?
Do końca lutego dyrektor podejmuje decyzje w sprawie wydłużenia etapu edukacyjnego uczniom. Przedłużenie okresu nauki dotyczy uczniów niepełnosprawnych oraz w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich. Sprawę każdego ucznia trzeba rozpatrzeć indywidualnie, dokładnie przeanalizować jego sytuację i osiągnięcia edukacyjne. Jakie obowiązki spoczywają na dyrektorze, radzie pedagogicznej i jak krok po kroku wydłużyć naukę uczniowi oraz jak klasyfikować, promować i realizować plan nauczania z takim uczniem - w tym tekście.
Pytanie: Mam pytanie, czy uczeń mając w opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej zalecenie o zaliczaniu mniejszych partii materiału z danego działu może zdawać egzamin klasyfikacyjny na raty, tzn. najpierw jeden dział, a w późniejszym terminie inny? Uczeń ma obecnie zdiagnozowaną fobię szkolną, w związku z tym ma uprzedzenia do nauczycieli, u których będzie musiał zdawać egzamin klasyfikacyjny i się ich boi.
Jeżeli w szkole jest uczeń szczególnie uzdolniony, a zajęcia pozalekcyjne przeznaczone dla uczniów zdolnych zorganizowane w szkole już mu nie wystarczają, warto dać mu szansę rozwijania się w warunkach dostosowanych do jego potrzeb. Właśnie po klasyfikacji śródrocznej można zezwolić takiemu uczniowi na indywidualny tok nauki lub indywidualny program nauki. Ponieważ ich istotą jest odmienna organizacja procesu kształcenia, wymagają podjęcia odpowiednich decyzji w odpowiednim czasie. Klasyfikacja śródroczna może być formalnym punktem startowym w organizacji tego wysoce zindywidualizowanego nauczania ucznia szczególnie uzdolnionego.
Zapoznaj się z przepisami dotyczącymi organizacji indywidualnego nauczania i indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego. Ekspert z kuratorium opisuje krok po kroku etapy organizacji, z omówieniem sposobu realizacji indywidualnego nauczania i przygotowania przedszkolnego. Ten „gotowiec” ułatwi postępowanie i uporządkuje liczne przepisy!
Pytanie: Uczeń otrzymał orzeczenie o potrzebie nauczania indywidualnego. Czy organ prowadzący może odmówić przyznania godzin na nauczanie indywidualne ze względu na brak środków finansowych?
Pytanie: Czy dyrektor szkoły może zwolnić ucznia z uczestnictwa w zajęciach artystycznych, ujętych w nowej podstawie programowej dla gimnazjów, na podstawie opinii wydanej przez lekarza?
Pytanie: Czy można zwolnić z jednego języka obcego ucznia gimnazjum ogólnodostępnego, który jest upośledzony w stopniu lekkim?
Chociaż problemy dziecka z czytaniem i pisaniem ujawniają się dopiero w szkole, to jednak już w wieku przedszkolnym można dostrzec symptomy zapowiadające te trudności. Wiedza, umiejętność obserwacji i dostrzegania objawów pozwalają odpowiednio wcześnie wykryć dzieci z problemami i zapewnić im właściwą pomoc. Dzieci ryzyka dysleksji powinny być objęte pomocą specjalistów jeszcze przed podjęciem nauki w szkole. Im wcześniejsza interwencja, tym lepsze wyniki. Dziecko z symptomami dysleksji rozwojowej nie musi stać się dyslektykiem. Zobacz, na jakie symptomy trzeba zwrócić uwagę. Sprawdź, o co pytać rodziców w sytuacji pojawiających się problemów dziecka w nauce czytania i pisania.
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń
Zajmie ci to jedynie 2 minuty