Aktywne filtry:
Wyłącz filtry

Statut szkoły

Statut szkoły to jeden z najważniejszych dokumentów placówki, dlatego musi być on zawsze aktualny i zgodny z przepisami prawa. Eksperci Portalu Oświatowego odpowiadają tu na pytania: jak prawidłowo zaktualizować statut szkoły, kiedy należy go aktualizować i w jaki sposób, jak wprowadzać nowe zapisy, kiedy organ nadzorujący może zakwestionować jego zapisy. W zakładce tej znajdziesz mnóstwo porad i przykładowych zapisów statutów – aktualnych i gotowych do zastosowania w szkole!

Czy godziny dostępności muszą być zapisane w statucie szkoły

Przepisy wydane na okoliczność wprowadzenia godzin dostępności nauczycieli w szkole nie wskazują obowiązku dokonania zmian w statucie. Jednak moim zdaniem jest to niezbędne. Jeśli zaistnieją jakiekolwiek okoliczności zmieniające warunki funkcjonowania szkoły, np. przybyły nowe cele i zadania szkoły, to sama szkoła powinna dokonać zmian w swoim statucie tak, aby reguły w nim zawarte odpowiadały nowej rzeczywistości.

Czy informacje o nauce zdalnej można zawrzeć w regulaminie a nie w statucie

Pytanie: Pytanie dotyczy wprowadzenia do statutu informacji o nauczaniu zdalnym. Mamy zapis: W przypadku konieczności wprowadzenia nauczania zdalnego, zasady organizacji nauczania reguluje „Regulamin nauczania zdalnego”. Czy ten zapis jest wystarczający, czy należy w statucie precyzyjnie określić to, co mamy w regulaminie?

Jak wprowadzić zmiany o nauce zdalnej do statutu szkoły

Pytanie: W związku z rozporządzeniem dotyczącym zmian w statutach szkół dotyczących kształcenia na odległość proszę o informacje: Czy zmiany mają zostać wprowadzone jako aneks do statutu czy też jako zapis dodatkowy w statucie? Czy zmiany mają zostać wprowadzone w jednolitym statucie, czy należy zapisać je w statucie każdej szkoły wchodzącej w skład zespołu? Czy zmiany mogą zostać zatwierdzone na radzie pedagogicznej 30 sierpnia i wejść 1 września 2022 r.? Czy jest wzór, na którym można się oprzeć, opracowując te zmiany?

Nauka zdalna od września a konieczne zmiany w statutach szkół

Nauka zdalna od września a konieczne zmiany w statutach szkół

Nowelizacja ustawy Prawo oświatowe z 12 maja 2022 r. wprowadza nowy przepis (art. 125a), który m.in. wymaga wprowadzenia zmian do statutów przedszkoli, szkół i placówek oświatowych dotyczących nauczania zdalnego. Przepisy dotyczące obowiązku wprowadzenia do statutu szkoły szczegółowych informacji związanych z organizacją zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość wchodzą w życie z 1 września 2022 r.

Czy w statucie można wprowadzić zapisy dotyczące prac społecznych na rzecz szkoły

Pytanie: Pytanie dotyczy wprowadzenia do statutu wpisu o ustaleniu i nałożeniu na ucznia przez wychowawcę, pedagoga lub dyrektora prac społecznych na rzecz szkoły. Czy jest to zgodne z przepisami prawa i jak mogłoby to być sformułowane? Jaki rodzaj kar poza tymi zawartymi w Prawie Oświatowym można stosować?

Jakie zmiany dotyczące utworzenia oddziału przygotowawczego wprowadzić w statucie

Jakie zmiany dotyczące utworzenia oddziału przygotowawczego wprowadzić w statucie

Przedstawiamy najważniejsze zmiany, które należy uwzględnić w statucie szkoły tworzącej oddział przygotowawczy. Zastosuj je w statucie swojej szkoły!

Zapisy dotyczące wyglądu i stroju ucznia w statucie szkoły

Pytanie: Jak zgodnie z przepisami aktualnego prawa w Statucie szkoły określić zasady stroju i wyglądu ucznia? Czy w statucie mogą się znaleźć się zapisy dotyczące wyglądu ucznia? Jakie przepisy prawa regulują powyższe kwestie?

Regulamin biblioteki szkolnej – czy wymagany przepisami prawa

Pytanie: Czy jest jakiś przepis mówiący o tym, że nie należy tworzyć regulaminu biblioteki szkolnej i wypożyczalni szkolnej?

Jak poprawnie ustalić termin zakończenia półrocza zimowego w szkole

Pytanie: Czy jest jakiś ogólny przepis, który reguluje termin zakończenia I półrocza? Jeśli zakończenie półrocza zimowego ustalono na 31 grudnia, to czy zebranie pady pedagogicznej może się odbyć 27 grudnia?

Zmiany w statucie bursy – czy ujednolicić statut, czy uchwalić nowy

Pytanie: Czy można napisać nowy Statut Bursy? Obecny wymaga szeregu zmian i jest bardzo nieczytelny. Czy istnieje taka możliwość? W jaki sposób można rozpocząć procedurę tworzenia nowego?

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql

Zajmie ci to jedynie 2 minuty