Aktywne filtry:
Wyłącz filtry

Organizacja zajęć szkolnych

Jak prawidłowo organizować zajęcia szkolne – sprawdź aktualne porady prawne w jednym miejscu. Znajdziesz tu wskazówki ekspertów dotyczące organizacji zajęć z wychowania fizycznego, łączenia i organizacji pracy w klasach oraz wychowawców klas. Sprawdzisz, jakie zajęcia można zaliczyć do specjalistycznych oraz kiedy można zwolnić ucznia z drugiego języka obcego. W jednym miejscu wszystkie najważniejsze wiadomości o organizacji zajęć szkolnych!

Archiwalny Podział uczniów na grupy na biologii, chemii i fizyce

Pytanie: W klasie licealnej jest więcej niż 30 uczniów. Czy musi być podział na grupy na biologii, chemii, fizyce - nawet jeśli szkoła nie ma klas laboratoryjnych ?

Archiwalny Nie piętnować, tylko pomagać. Choroba alkoholowa w rodzinie ucznia

Około 1,5 miliona dzieci wychowuje się w rodzinach dotkniętych chorobą alkoholową. Według danych Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Polsce żyje 2-2,5 miliona osób pijących szkodliwie, w tym około 800 tysięcy uzależnionych od alkoholu. Według tych szacunków blisko 8% populacji to osoby, których dotykają skutki problemów tego uzależnienia. W każdej klasie może się znaleźć uczeń z rodziny z takim problemem. Zobacz, jak postępować z uczniem, który doświadcza choroby alkoholowej jednego lub obojga rodziców.

Archiwalny Status zajęć z wychowania do życia w rodzinie w szkole podstawowej

Pytanie: Czy w okresie przejściowym, w klasie V i VI, zajęcia z wychowania do życia w rodzinie można realizować w ramach ścieżek międzyprzedmiotowych? Czy można to nazwać zajęcia według zainteresowań? Jaki będzie sposób dokumentowania tych zajęć?

Archiwalny Godzina rozpoczęcia zajęć szkolnych

Pytanie: W naszym gimnazjum zajęcia rozpoczynają się o godzinie 7:45. Uczniowie z klasy sportowej chcieliby rozpoczynać zajęcia wychowania fizycznego o godzinie 6:55, ponieważ wówczas mają możliwość korzystania z całej sali gimnastycznej. Czy lekcje mogą rozpoczynać się o 6:55? W jakim dokumencie powinna być zapisana informacja na ten temat?

Archiwalny Pozaszkolne formy kształcenia

Pytanie: Które formy kształcenia zaliczamy do form pozaszkolnych?

Archiwalny Podział na grupy na zajęciach z języka obcego w sytuacji, gdy jeden z uczniów realizuje nauczanie indywidualne

Pytanie: W klasie III gimnazjum liczącej 25 osób jedno dziecko do końca roku szkolnego 2012/2013 będzie realizowało nauczanie indywidualne w domu. Czy w takiej sytuacji należy dalej utrzymywać podział na grupy  na językach obcych?   

Archiwalny Język kaszubski w szkole - organizacja zajęć, zasady dofinansowania

Pytanie: Jesteśmy szkoła niepubliczną o uprawnieniach  szkoły publicznej z możliwością organizacyjną i kadrową (zatrudniamy nauczyciela j. kaszubskiego ) rozpoczęcia nauczania j. regionalnego: kaszubskiego. Jakie warunki trzeba spełnić, aby rozpocząć nauczanie j. kaszubskiego na poziomie gimnazjum, liceum ogólnokształcącego - kto zatwierdza nauczanie tego języka? Kto  i na jakich warunkach finansuje nauczanie j. kaszubskiego - jakie formalności , procedury trzeba  spełnić, aby otrzymać takie dofinansowanie ?

Archiwalny Organizacje pozarządowe a edukacja - współpraca, pomoc, inspiracja

Znajomość tematyki związanej z organizacjami pozarządowymi jest niezbędna osobom zainteresowanym edukacją zawodowo i społecznie. Organizacje te mają znaczący wpływ na kształt edukacji, także tej pozaformalnej. Choć wydaje się, że wszyscy wiemy, jak działają − informacje są przecież ogólnie dostępne − jednak nie zawsze umiemy z nich korzystać. Rozpoczynamy tym artykułem cykl publikacji, który ma na celu informowanie o organizacjach pozarządowych mogących wspierać i finansować działalność edukacyjną. Chcemy zwrócić uwagę na szanse i możliwości nauczycieli, jakie wynikają ze współpracą z NGO.

Archiwalny Zajęcia klasowo-lekcyjne w ramach czterech godzin wychowania fizycznego

Pytanie: Czy wszystkie cztery godziny obowiązkowych zajęć wychowania fizycznego w gimnazjum mogą być realizowane tylko w formie zajęć klasowo-lekcyjnych? Jeśli tak, to czy uczniom trzeba w ramach tych godzin również proponować zajęcia do wyboru (różne dyscypliny sportowe)?

Archiwalny Szkoła wolna od dyskryminacji. Jak nie dopuszczać do nienawiści?

Tolerancja oraz otwartość na wszelkiego rodzaju inność występują w polskim społeczeństwie najczęściej tylko w formie deklaratywnej. Nawet pobieżna obserwacja życia społecznego pozwala dostrzec, jak bardzo Polacy są przesiąknięci wrogością do wszelkich grup społecznych odstających od tak zwanej średniej, czyli do mniejszości etnicznych, narodowych, religijnych, seksualnych, a także do imigrantów,  niepełnosprawnych, osób o niskim statusie ekonomicznym, zakażonych HIV, bezdomnych itp. Światopogląd dzieci i młodzieży w dużej mierze odzwierciedla poglądy dorosłych Polaków. Zobacz, jak wychowawca klasy może przeciwdziałać dyskryminacji, która jest pierwszym krokiem do nienawiści. Zapoznaj się z materiałami, które pozwolą Ci przygotować się do podjęcia działań antydyskryminacyjnych w Twojej klasie i szkole.

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql

Zajmie ci to jedynie 2 minuty