Wkrótce rozpoczną się rekolekcje a wraz z nimi coroczny problem dyrektorów szkół, jak zapewnić bezpieczeństwo zarówno tym, uczniom, którzy w nich uczestniczą, jak i tym, którzy nie uczęszczają na religię. Poznaj 4 procedury dotyczące organizacji pracy szkoły w czasie rekolekcji oraz 5 zasad organizacji zajęć w tym okresie, oraz dowiedz się, czy za dni rekolekcji nauczyciel otrzyma wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe.
Pytanie: Czy zajęcia opieki świetlicowej mogą być prowadzone w ramach godzin karcianych? Czy mogą się one odbywać w dowolnej klasie w szkole? Czy musi być osobna pomieszczenie z napisem świetlica? Ile powinny trwać te zajęcia?
Pytanie: Czy gimnastyka korekcyjna jest formą pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole? Czy nauczyciel ze specjalnością terapia ruchowa z gimnastyką korekcyjną posiada uprawnienia do prowadzenia zajęć w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej?
Praca wychowawcy jest bardzo czasochłonna i pracochłonna. Wielu nauczycieli nie chce więc pełnić tej roli twierdząc, że zajmuje ona więcej czasu niż pozostałe zadania wykonywane w szkole. Aby ułatwić wypełnienie obowiązków wychowawcy klasy wynikających z obowiązujących przepisów, przygotowaliśmy harmonogramem prac wychowawcy klasy w roku szkolnym 2013/2014.
Pytanie: Szkoła ponadgimnazjalną jest zobowiązana do zakwalifikowania ucznia do poziomu rozszerzonego z języka obcego, jeśli gimnazjum kończył na poziomie III.1. Poziom wiedzy umiejętności tego ucznia w tym zakresie są jednak bardzo słabe. Czy można dostosować poziom rozszerzony do umiejętności ucznia czy należy przenieść go do innej grupy o niższym poziomie?
Pytanie: Czy można realizować zajęcia wychowania fizycznego w szkole ponadgimnazjalnej w jednej grupie dla dziewcząt i chłopców?
Ubóstwo dotyka przede wszystkim dzieci i młodzież. Badania Głównego Urzędu Statycznego pokazują, że dzieci i młodzież do lat 19 mogą stanowić nawet ponad 40% populacji żyjącej w skrajnym ubóstwie. W każdej szkole jest co najmniej kilkoro ubogich uczniów. Nauczyciele i nauczycielki dysponują często szczątkową wiedzą dotyczącą zjawiska dyskryminacji ze względu na status społeczny. Nie mają narzędzi do diagnozowania i zapobiegania klasizmowi. Paradoksalnie sprawniejszymi niż nauczyciele/-ki obserwatorami statusu ekonomicznego uczniów i uczennic są ich rówieśnicy, którzy potrafią w sposób brutalny segregować swoich kolegów i koleżanki.
Pytanie: W gimnazjum w cyklu 3-letnim obowiązuje 30 godzin plastyki i 30 godzin muzyki. Co zatem oznaczają 2 godziny zajęć artystycznych? Czy to coś innego niż muzyka i plastyka? Czy zajęcia techniczne wliczają się do plastyki?
Organizacje pozarządowe (NGO) chętnie dzielą się swoimi doświadczeniami i materiałami, które można wykorzystać w pracy. Wiele organizacji oferuje szkolenia dotyczące pracy ze zdolną młodzieżą - między innymi na temat doświadczeń, wykorzystania nowych technologii pomagających w rozwijaniu zainteresowań i talentów, tworzenia autorskich scenariuszy zajęć.
Pytanie: W klasie licealnej jest więcej niż 30 uczniów. Czy musi być podział na grupy na biologii, chemii, fizyce - nawet jeśli szkoła nie ma klas laboratoryjnych ?
Zajmie ci to jedynie 2 minuty