Aktywne filtry:
Wyłącz filtry

Organizacja zajęć szkolnych

Jak prawidłowo organizować zajęcia szkolne – sprawdź aktualne porady prawne w jednym miejscu. Znajdziesz tu wskazówki ekspertów dotyczące organizacji zajęć z wychowania fizycznego, łączenia i organizacji pracy w klasach oraz wychowawców klas. Sprawdzisz, jakie zajęcia można zaliczyć do specjalistycznych oraz kiedy można zwolnić ucznia z drugiego języka obcego. W jednym miejscu wszystkie najważniejsze wiadomości o organizacji zajęć szkolnych!

Archiwalny Rekolekcje wielkopostne 2014 - organizacja zajęć i bezpieczeństwo uczniów

Wkrótce rozpoczną się rekolekcje a wraz z nimi coroczny problem dyrektorów szkół, jak zapewnić bezpieczeństwo zarówno tym, uczniom, którzy w nich uczestniczą, jak i tym, którzy nie uczęszczają na religię. Poznaj 4 procedury dotyczące organizacji pracy szkoły w czasie rekolekcji oraz 5 zasad organizacji zajęć w tym okresie, oraz dowiedz się, czy za dni rekolekcji nauczyciel otrzyma wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe.

Archiwalny Zajęcia opieki świetlicowej - czy mogą być realizowane w ramach godzin karcianych

Pytanie: Czy zajęcia opieki świetlicowej mogą być prowadzone w ramach godzin karcianych? Czy mogą się one odbywać w dowolnej klasie w szkole? Czy musi być osobna pomieszczenie z napisem świetlica? Ile powinny trwać te zajęcia?

Archiwalny Gimnastyka korekcyjna jako forma pomocy psychologiczno-pedagogicznej

Pytanie: Czy gimnastyka korekcyjna jest formą pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole? Czy nauczyciel ze specjalnością terapia ruchowa z gimnastyką korekcyjną posiada uprawnienia do prowadzenia zajęć w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej?

Archiwalny Zadania wychowawcy klasy - harmonogram na rok szkolny 2013/2014

Praca wychowawcy jest bardzo czasochłonna i pracochłonna. Wielu nauczycieli nie chce więc pełnić tej roli twierdząc, że zajmuje ona więcej czasu niż pozostałe zadania wykonywane w szkole. Aby ułatwić wypełnienie obowiązków wychowawcy klasy wynikających  z obowiązujących przepisów, przygotowaliśmy harmonogramem prac wychowawcy klasy w roku szkolnym 2013/2014.

Archiwalny Przeniesienie ucznia do grupy o niższym poziomie nauczania języka obcego

Pytanie: Szkoła ponadgimnazjalną jest zobowiązana do zakwalifikowania ucznia do poziomu rozszerzonego z języka obcego, jeśli gimnazjum kończył na poziomie III.1. Poziom wiedzy  umiejętności tego ucznia w tym zakresie są jednak bardzo słabe. Czy można dostosować poziom rozszerzony do umiejętności ucznia czy należy przenieść go do innej grupy o niższym poziomie?

Archiwalny Wychowanie fizyczne w szkołach ponadgimnazjalnych - podział na grupy

Pytanie: Czy można realizować zajęcia wychowania fizycznego w szkole ponadgimnazjalnej w jednej grupie dla dziewcząt i chłopców?

Archiwalny Ubóstwo jak piętno. Jak zapobiegać klasizmowi w szkole?

Ubóstwo dotyka przede wszystkim dzieci i młodzież. Badania Głównego Urzędu Statycznego pokazują, że dzieci i młodzież do lat 19 mogą stanowić nawet ponad 40% populacji żyjącej w skrajnym ubóstwie. W każdej szkole jest co najmniej kilkoro ubogich uczniów. Nauczyciele i nauczycielki dysponują często szczątkową wiedzą dotyczącą zjawiska dyskryminacji ze względu na status społeczny. Nie mają narzędzi do diagnozowania i zapobiegania klasizmowi. Paradoksalnie sprawniejszymi niż nauczyciele/-ki obserwatorami statusu ekonomicznego uczniów i uczennic są ich rówieśnicy, którzy potrafią w sposób brutalny segregować swoich kolegów i koleżanki.

Archiwalny Muzyka i plastyka a zajęcia artystyczne i techniczne w gimnazjum

Pytanie: W gimnazjum w cyklu 3-letnim obowiązuje 30 godzin plastyki i 30 godzin muzyki. Co zatem oznaczają 2 godziny zajęć artystycznych? Czy to coś innego niż muzyka i plastyka? Czy zajęcia techniczne wliczają się do plastyki?

Archiwalny Organizacje pozarządowe wspierają zdolną młodzież

Organizacje pozarządowe (NGO) chętnie dzielą się swoimi doświadczeniami i materiałami, które można wykorzystać w pracy. Wiele organizacji oferuje szkolenia dotyczące pracy ze zdolną młodzieżą - między innymi na temat doświadczeń, wykorzystania nowych technologii pomagających w rozwijaniu zainteresowań i talentów, tworzenia autorskich scenariuszy zajęć.

Archiwalny Podział uczniów na grupy na biologii, chemii i fizyce

Pytanie: W klasie licealnej jest więcej niż 30 uczniów. Czy musi być podział na grupy na biologii, chemii, fizyce - nawet jeśli szkoła nie ma klas laboratoryjnych ?

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql

Zajmie ci to jedynie 2 minuty