Pytanie: Czy w gimnazjum można tworzyć klasy językowe (ze zwiększoną liczbą godzin języka angielskiego)? Jakie przepisy to regulują i jak wygląda procedura tworzenia klasy językowej?
Pytanie: W jaki sposób utworzyć klasę sportową? Jakie przepisy to regulują?
Pytanie: Jaka jest różnica pomiędzy klasa sportową a usportowioną? Na jakiej podstawie prawnej można utworzyć klasę usportowioną?
Pytanie: Jakie procedury i dokumenty powinny być zastosowane i opracowane przy przeniesieniu ucznia z II klasy technikum do II klasy liceum ogólnokształcącego niepublicznego o uprawnieniach szkoły publicznej?
Pytanie: Czy religia jest przedmiotem dodatkowym?
Pytanie: Co należy zrobić w przypadku niezrealizowania obowiązkowych, 4 tygodniowych praktyk przez uczennicę klasy trzeciej technikum? Uczennica tylko przez kilka dni przychodziła na praktyki, a następnie sama z nich zrezygnowała bez podania powodu. Czy uczennica ma prawo odbyć praktyki w czasie wakacji?
Od 1 września 2014 r. zmieniają się zasady organizowania lekcji religii i etyki w szkołach. Nowe regulacje odchodzą od konieczności zgłoszenia się co najmniej trzech uczniów, by zorganizować zajęcia w grupach międzyszkolnych oraz precyzują, że oświadczenie o chęci uczęszczania na te zajęcia ma być składane na piśmie. Resort edukacji przypomina pozostałe zasady organizowania lekcji religii i etyki od roku szkolnego 2014/2015.
Pytanie: W klasach I-III szkoły podstawowej zgodnie z ramowym planem nauczania realizuje się zajęcia komputerowe. Czy dopuszczalna jest sytuacja, by liczba uczniów w grupie przekraczała liczbę stanowisk komputerowych?
Pytanie: Czy można w roku szkolnym 2014/2015 tworzyć klasy pierwsze nie uwzględniając daty urodzenia dzieci
Pytanie: Czy indywidualne zajęcia rewalidacyjne mogą odbywać się w dni przypadające na pisanie egzaminu gimnazjalnego? Czy muszą zostać przełożone na inny dzień? Czy w ogóle mogą się nie odbyć?
Zajmie ci to jedynie 2 minuty