Pytanie: Czy do wychowania fizycznego do klasy IV szkoły podstawowej musi być od września nowy program?
Pytanie: Jestem dyrektorem integracyjnej szkoły podstawowej. Czy zgodne z prawem będzie, jak w klasie integracyjnej mając uczniów z autyzmem lub z niepełnosprawnością sprzężoną zmniejszę ich liczbę do dwóch? Moje wątpliwości są spowodowane zapisami rozporządzenia MEN z 9 lutego 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół - załącznik nr 2 ramowy statut publicznej szkoły podstawowej - paragraf 5 p.2,3,4 i 5.
Pytanie: Jestem dyrektorem Integracyjnej Szkoły Podstawowej i Gimnazjum z oddziałami integracyjnymi w Zespole Szkół. Czy w nowym roku szkolnym 2012/2013 mogę utworzyć w trzeciej klasie gimnazjum klasę integracyjną (wymagana ustawowo liczba uczniów z aktualnymi orzeczeniami - troje) i wykazać ją do SIO? Moja niepewność jest spowodowana tym, iż ta klasa w pierwszej i drugiej klasie gimnazjum była klasą ogólną, ponieważ nie miała wymaganej liczby z orzeczeniami (w pierwszym roku - jeden uczeń, w drugim roku - dwoje uczniów). W nowym roku szkolnym dojdzie uczeń z orzeczeniem i klasa spełni wymogi prawne. Czy można taką klasę powołać w ostatniej klasie cyklu kształcenia? Jakie są ewentualne procedury? Czy wystarczą tylko aktualne orzeczenia i mogę natychmiast powołać klasę integracyjną?
Pytanie: Ilu uczniów może liczyć klasa LO z uczniem z autyzmem zgodnie z przepisami na rok szkolny 2012/2013? Ilu uczniów może liczyć klasa LO z uczniem z Zespołem Aspergra?
Pytanie: Dwóch uczniów gimnazjum w klasie pierwszej otrzymało po kilka ocen niedostatecznych. Muszą powtarzać klasę, ich językiem kontynuowanym jest język niemiecki III.1, a w klasach pierwszych do których trzeba ich przypisać jest wyłącznie język angielski III.1. Język niemiecki będzie, ale na poziomie III.0. Jak należy w takiej sytuacji postąpić?
Pytanie: Czy wprowadzenie innowacji pedagogicznej dla grupy uczniów - podział na dwie grupy z języka angielskiego - zaawansowana i podstawowa od klasy IV szkoły podstawowej, to selekcja lub segregacja czy rozwijanie zdolności i zainteresowań? Czy realizowanie nauczania matematyki od klasy IV szkoły podstawowej na dwóch poziomach - poziom podstawowy i poziom rozszerzony (taka sama liczba godzin przedmiotu), to selekcja lub segregacja czy rozwijanie zdolności?
Czytelnik zwrócił się z prośbą o pomoc w sytuacji konieczności połączenia zajęć WF-u w klasach o różnej podstawie programowej: „Od września 2012 r. w mojej placówce (technikum) będą oddziały realizujące starą podstawę programową oraz nową. Kwestia dotyczy godzin wychowania fizycznego. Ze względu na nieliczne klasy, dotychczas łączone były lekcje WF dziewczyn pomiędzy np. klasę II i IV. Czy w związku z wprowadzeniem nowej podstawy programowej takie rozwiązanie będzie możliwe? Tzn. przykładowe połączenie grup dziewczyn z kl. III (stara podstawa) i klasy I (nowa podstawa)”. Zapoznaj się z poradą eksperta z kuratorium - czy takie połączenie jest możliwe i na jakich warunkach.
Pytanie: Czy w klasach powyżej 24 uczniów ze starą podstawą programową, trzeba dzielić na grupy na lekcjach dodatkowego języka obcego? Chodzi o klasę V i VI szkoły podstawowej.
Pytanie: Czy są ogólne przepisy dotyczące minimalnej i maksymalnej liczby uczniów w oddziale w szkołach ogólnodostępnych podstawowych i gimnazjum?
Pytanie: Kiedy należy przeprowadzić egzamin z języka obcego dla kl. I gimnazjum kwalifikujący uczniów do poszczególnych grup zaawansowania?
Zajmie ci to jedynie 2 minuty