Pytanie: Czy rada rodziców musi co roku opiniować wprowadzenie dodatkowego przedmiotu np. języka niemieckiego w szkole podstawowej, gdy został on wprowadzony do szkolnego planu nauczania?
Pytanie: Do kiedy dyrektor szkoły powinien zatwierdzić programy nauczania do realizacji w danym cyklu kształcenia?
Pytanie: Czy zgodnie ze zmianą ustawy o systemie oświaty z 30 maja 2014 roku dyrektor szkoły zobowiązany jest po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej zatwierdzić program do realizacji w danym cyklu kształcenia? Czy raz dopuszczony do realizacji program nauczyciel musi przedstawiać dyrektorowi w kolejnych latach realizacji?
Zdarza się, że mimo monitorowania realizacji podstawy programowej, istnieje ryzyko, że nie zostaje ona zrealizowania przez nauczyciela danego przedmiotu. Sprawdź, co może i powinien zrobić dyrektor szkoły, który widzi, że realizacja podstawy programowej jest zagrożona.
Pytanie: Program nauczania w danej szkole dopuszcza do użytku jej dyrektor na wniosek nauczyciela. Jak długo ten dopuszczony program obowiązuje? Czy co roku dopuszczamy programy nauczania?
Może zdarzyć się tak, że nauczyciel np. z powodu długotrwałej choroby ma niezrealizowane godziny w danym etapie edukacyjnym. Dowiedz się, czy w przypadku wykazania niedoboru godzin w pierwszym roku nauczania przedmiotu, gdy przedmiot jest nauczany przez trzy lata, jest jeszcze możliwość uzupełnienia brakujących godzin w kolejnych latach.
Pytanie: Czy jeśli zrezygnują wszyscy uczniowie danej klasy z zajęć WDŻ, to godziny tych zajęć można przeznaczyć na realizację innego przedmiotu (np. maturalnego)?
Pytanie: Rada pedagogiczna podjęła uchwałę w sprawie wydłużenia etapu edukacyjnego uczniowi trzeciej klasy gimnazjalnej. W roku szkolnym 2019/2020 będzie on uczniem klasy ósmej. Czy wówczas będzie go nadal obowiązywała podstawa programowa dla gimnazjum?
Pytanie: Czy w ośmioletniej szkole podstawowej będzie obowiązywał projekt edukacyjny? Czy może już obowiązuje? I na jakich zasadach: takich samych, jak w drugiej klasie gimnazjum?
Pytanie: Do klasy III gimnazjum przyszedł uczeń z innej szkoły, który został objęty nauczaniem indywidualnym. W poprzednim gimnazjum nie uczył się informatyki. Obecnie ten uczeń ma informatykę w klasie III w formie nauczania indywidualnego. Nauczyciel ma możliwość zrealizowania z nim wszystkich wymagań z podstawy programowej. Czy istnieje konieczność zdawania egzaminu klasyfikacyjnego z informatyki przez tego ucznia z zakresu materiału klasy II gimnazjum?
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń
Zajmie ci to jedynie 2 minuty