Aktywne filtry:
Wyłącz filtry

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole to bardzo ważny element kształcenia. Ważne jest również, żeby być na bieżąco z przepisami, które zmieniają zakres pomocy. W tym miejscu znajdziesz najważniejsze porady i artykuły dotyczące pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole. Uzyskasz odpowiedzi na pytania, jak zwalniać uczniów z orzeczeniem z zajęć, jak zorganizować pomoc psychologiczno-pedagogiczną w Twojej szkole, jak zmieniają się przepisy i na co dyrektor musi zwrócić uwagę w przypadku kształcenia ucznia z orzeczeniem.

Minimalna częstotliwość dokonywania oceny funkcjonowania dziecka przez zespoły terapeutyczne

Pytanie: Mamy pytanie dotyczące zespołów terapeutycznych. Czy jest konieczność przeprowadzania ich w grupach rewalidacyjno-wychowawczych? Jeśli tak, to z jaka częstotliwością?

Ważność orzeczenia wydanego na II etap edukacyjny

Pytanie: Czy orzeczenie wydane do końca II etapu edukacyjnego automatycznie zyskuje ważność do końca szkoły podstawowej?

Czy pełnoletni słuchacz może zrezygnować z pomocy psychologiczno-pedagogicznej

Pytanie: Czy słuchacze pełnoletni, którzy dostarczyli do szkoły orzeczenie oraz opinię z poradni psychologiczno-pedagogicznej, mogą zrezygnować z oferowanej przez szkołę pomocy, podpisując oświadczenie o rezygnacji?

Podstawa prawna w opinii z poradni psychologiczno-pedagogicznej

Pytanie: Proszę o odpowiedź na pytanie, czy opinia dotycząca, np. objęcia ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną w szkole, wydawana przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną, może zawierać jako podstawę prawną tylko ustawę Prawo Oświatowe bez podawania odpowiednich rozporządzeń?

Czy nauczyciel może odmówić nauczania indywidualnego

Pytanie: W jakich okolicznościach nauczyciel może odmówić przyjęcia nauczania indywidualnego w domu ucznia? Jak szkoła powinna rozwiązać taką sytuacje w przypadku braku innego nauczyciela z kwalifikacjami do przedmiotu?

Odstąpienie od niektórych treści programowych w indywidualnym nauczaniu – w praktyce

Pytanie: Uczeń  klasy III szkoły podstawowej z autyzmem ma orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego oraz orzeczenie o potrzebie nauczania indywidualnego. Jak może wyglądać odstąpienie od niektórych treści programowych?

Co oznacza likwidacja stanowiska asystenta nauczyciela

Pytanie: Czy planowana w nowelizacji Karty Nauczyciela likwidacja stanowiska asystenta nauczyciela, dotyczy również asystentów nauczycieli dla uczniów z orzeczeniem o autyzmie? Jeżeli tak, to czy są jakieś plany na wspomaganie ww. uczniów?

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkołach podstawowych niepublicznych

Pytanie: Czy pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest obowiązkowa w szkołach podstawowych niepublicznych o uprawnieniach publicznych (pomijamy uczniów z orzeczeniami)? Czy rodzic może nie wyrazić zgodny na pomoc psychologiczno-pedagogiczną dla ucznia z orzeczeniem z poradni?

Organizacja nauczania indywidualnego w szkole dla ucznia z zespołem Aspergera

Pytanie: Jak można zorganizować nauczanie indywidualne w szkole dla ucznia z orzeczeniem o kształceniu specjalnym (uczeń z zespołem Aspergera, bardzo agresywny)?

Jak skutecznie informować rodziców o udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej

Pytanie: Pytanie dotyczy pomocy psychologiczno-pedagogicznej – często słyszy się o konieczności skutecznego informowania rodziców o udzielanej pomocy (formach i metodach)? Jak to interpretować?

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql

Zajmie ci to jedynie 2 minuty