Aktywne filtry:
Wyłącz filtry

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole to bardzo ważny element kształcenia. Ważne jest również, żeby być na bieżąco z przepisami, które zmieniają zakres pomocy. W tym miejscu znajdziesz najważniejsze porady i artykuły dotyczące pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole. Uzyskasz odpowiedzi na pytania, jak zwalniać uczniów z orzeczeniem z zajęć, jak zorganizować pomoc psychologiczno-pedagogiczną w Twojej szkole, jak zmieniają się przepisy i na co dyrektor musi zwrócić uwagę w przypadku kształcenia ucznia z orzeczeniem.

Ważność orzeczeń z poradni psychologiczno-pedagogicznych na rok szkolny 2019/2020

Pytanie: Jak jest z ważnością orzeczeń poradni psychologiczno-pedagogicznych? W zeszłym roku szkolnym wystawione na etap kl. I-III były ważne jeszcze w klasie IV. Czy te przepisy obowiązują w tym roku również, czy rodzice z dziećmi muszą zgłosić się do poradni na nowe badania?

Przedłużenie okresu nauki w szkole specjalnej i szkole przysposabiającej do pracy

Pytanie: Czy uczeń klasy III gimnazjum w szkole specjalnej lub klasy III szkoły przysposabiającej do pracy, który już powtarza III klasę, może mieć jeszcze przedłużony okres nauki na danym etapie?

Przekazanie kopii IPET rodzicom – czy obowiązkowe

Pytanie: Czy szkoła jest zobligowana do przekazania kopii IPET dla rodziców i kiedy powinna to zrobić?

Zwolnienie z egzaminu ósmoklasisty ucznia z orzeczeniem – co dalej z edukacją

Pytanie: Uczeń VIII klasy jest zwolniony z egzaminu decyzją OKE ze względu na orzeczenie - autyzm i niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim (sprzężenie). Czy zwolnienie ucznia nie zamyka mu drogi do szkoły ponadpodstawowej?

Wydłużenie etapu edukacyjnego uczniowi szkoły zawodowej – czy możliwe

Pytanie: Czy można wydłużyć etap edukacyjny uczniowi zasadniczej szkoły zawodowej specjalnej w roku szkolnym 2018/2019?

Jakiemu dziecku można odroczyć obowiązek szkolny

Pytanie: Czy 6-latka z orzeczeniem ze względu na słabosłyszenie oraz opinią o potrzebie wczesnego wspomagania będzie można odroczyć od obowiązku szkolnego?

Modyfikacja IPET – jak przygotować

Pytanie: Jak powinna wyglądać modyfikacja IPET? Czy może to być nowy program z dopiskiem modyfikacja? Czy też w modyfikacji muszą być ujęte tylko te obszary, które ulegają zmianie, a IPET pozostaje bez zmian?

Wydanie opinii o zindywidualizowanej ścieżce kształcenia – gdy szkoła nie ma pieniędzy na organizację zajęć

Pytanie: Rodzic złożył wniosek do poradni psychologiczno-pedagogicznej o wydanie opinii w sprawie objęcia ucznia zindywidualizowaną ścieżką kształcenia. Zespół diagnozujący po przeanalizowaniu sytuacji ucznia widzi zasadność wydania takiej opinii, a szkoła jest przeciwna, argumentując tym, że ścieżka jest trudna w zorganizowaniu i nie ma na to pieniędzy. Czy poradnia psychologiczno-pedagogiczna może mimo wszystko wydać taką opinię i wskazać przedmioty, które będą realizowane w ramach ścieżki?

Czy dziecko nauczane w systemie domowym może uczestniczyć w lekcjach religii i wycieczkach szkolnych

Pytanie: W szkole jest dziecko nauczane w domu. Jest uczniem klasy III, która w tym roku szkolnym przystępować będzie do Komunii św. Czy w tej sytuacji uczeń taki może uczęszczać tylko na lekcję religii w szkole? Czy może uczestniczyć w wycieczkach klasowych zarówno jednodniowych, jak i kilkudniowych?

indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny

Czy nastąpiły zmiany w przepisach dotyczących opracowywania IPET-ów

Informacje zawarte w IPET określono w przepisach rozporządzeń obowiązujących od 1 września 2017 r., czyli od zeszłego roku szkolnego. Zmiany od tego roku szkolnego wprowadzono w odniesieniu do udziału asystenta w spotkaniach zespołu opracowującego IPET – ale nie tylko. Sprawdzamy, jak prawidłowo przygotować IPET.

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql

Zajmie ci to jedynie 2 minuty