Aktywne filtry:
Wyłącz filtry

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole to bardzo ważny element kształcenia. Ważne jest również, żeby być na bieżąco z przepisami, które zmieniają zakres pomocy. W tym miejscu znajdziesz najważniejsze porady i artykuły dotyczące pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole. Uzyskasz odpowiedzi na pytania, jak zwalniać uczniów z orzeczeniem z zajęć, jak zorganizować pomoc psychologiczno-pedagogiczną w Twojej szkole, jak zmieniają się przepisy i na co dyrektor musi zwrócić uwagę w przypadku kształcenia ucznia z orzeczeniem.

Orzeczenie o potrzebie nauczania indywidualnego na terenie szkoły – do kiedy obowiązuje

Pytanie: Poradnia wydała przed 1 września 2017 r. orzeczenie o potrzebie nauczania indywidualnego na terenie szkoły w latach szkolnych 2017/2018 oraz 2018/2019 dla ucznia, który w roku szkolnym 2017/2018 jest uczniem klasy VII. W następnym roku szkoła nie może organizować nauczania indywidualnego, ale czy orzeczenie zachowuje? Co jeżeli rodzić nie chce nauczania indywidualnego w domu, czy musi składać wniosek do dyrektora szkoły poparty zaświadczeniem lekarskim o zaprzestanie organizacji NI?

Czy można anulować orzeczenie o kształceniu specjalnym

Pytanie: Czy jest możliwe i jaka jest procedura anulowania orzeczenia o kształceniu specjalnym wydanego z uwagi na zagrożenie niedostosowaniem społecznym w szkole podstawowej? Na podstawie obserwacji ucznia zarówno na terenie szkoły, domu i środowiska widoczna jest poprawa jego zachowania i funkcjonowania. Czy anulowanie odbywa się na zasadzie porozumienia między rodzicem ucznia a szkołą? Czy konieczne jest przeprowadzenie kolejnych badań?

Zasady wydatkowania środków na specjalną organizację kształcenia

Pytanie: Czy zaszły zmiany w zasadach wydatkowania środków na specjalną organizację kształcenia dzieci w 2018 r. w szkołach ogólnodostępnych?

Zajęcia korekcyjne w szkole podstawowej – na jakiej podstawie organizować

Pytanie: Czy istnieją przesłanki prawne do organizowania i finansowania zajęć z korekcji wad postawy tzw. gimnastyka korekcyjna w klasach I-III SP?

Dokumentacja nauczania indywidualnego

Pytanie: Jakie dokumenty należy przygotować, żeby zorganizować nauczanie indywidualne ucznia?

Kto dokonuje odroczenia obowiązku szkolnego

Pytanie: Dziecko uczęszcza do oddziału przedszkolnego (nie zamieszkuje w obwodzie szkoły, w której realizuje ww. obowiązek). Rodzice złożyli wniosek o odroczenie obowiązku szkolnego i wolę kontynuowania przygotowania przedszkolnego w dotychczasowej szkole. Kto wydaje decyzję o odroczeniu obowiązku szkolnego: dyrektor tej szkoły, do której uczęszcza dziecko, czy dyrektor szkoły, w obwodzie której dziecko zamieszkuje?

Co zrobić, gdy pełnoletni uczeń z nauczaniem indywidualnym często odwołuje zajęcia

Pytanie: Jak postępować wobec ucznia pełnoletniego nauczanego indywidualnie w domu, jeśli notorycznie odwołuje zaplanowane wcześniej i ustalone z nim zajęcia? Rodzice w procesie ustalania terminu i odwoływania zajęć nie uczestniczą. Sytuacja trwa już drugi semestr, pomimo licznych spotkań i rozmów zarówno z rodzicami, jak i z uczniem, co powoduje olbrzymie problemy w zrealizowaniu odpowiedniej tygodniowej liczby godzin zajęć.

Kiedy trzeba wydać legitymację szkolną dziecku niepełnosprawnemu

Pytanie: W jakim przypadku należy wydać dziecku legitymację szkolną dziecka niepełnosprawnego – dla dziecka posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego czy dla dziecka posiadającego orzeczenie o niepełnosprawności wydane przez MOPS?

Nauczyciel wspomagający w szkole policealnej

Pytanie: W szkole policealnej dla dorosłych w systemie stacjonarnym mamy dwóch słuchaczy niepełnosprawnych na wózku inwalidzkim z orzeczeniem o niepełnosprawności znacznym. Czy można zatrudnić, niekoniecznie na etat, nauczyciela wspomagającego (asystenta)?

Odmowa zorganizowania zindywidualizowanej ścieżki kształcenia w szkole niepublicznej – czy możliwa

Pytanie: Czy niepubliczna szkoła podstawowa może odmówić organizowania zindywidualizowanej ścieżki kształcenia i zawrzeć w statucie szkoły oraz w umowie o kształcenie z rodzicami ucznia zapis o treści: „szkoła nie prowadzi zindywidualizowanej ścieżki kształcenia” lub „szkoła może odmówić prowadzenia zindywidualizowanej ścieżki kształcenia”?

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql

Zajmie ci to jedynie 2 minuty