Pytanie: Zapytanie dotyczy przewozu dzieci z niepełnosprawnością intelektualną z miejsca zamieszkania do ośrodka z internatem. Czy przepisy prawa oświatowego umożliwiają dowóz dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym z miejsca zamieszkania do internatu szkoły, w której uczeń realizuje obowiązek szkolny (w poniedziałki rano) oraz powrót po zakończeniu zajęć edukacyjnych (w piątki po południu)?
Pytanie: W szkole jest dwóch uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego (autyzm z zespołem Aspergera). Uczniowie z orzeczeniem wymagają specjalnej organizacji nauki, dlatego z części środków przekazywanych na ich nauczanie zakupywane jest wyposażenie. Czy z tych pieniędzy można sfinansować zakup tablic interaktywnych do kilku sal, ławek lekcyjnych do nowych pracowni, szaf na pomoce naukowe, stworzenie gabinetu psychologa itp.? Z zakupionych przedmiotów korzystać będą także zdrowe dzieci.
Pytanie: W nauczaniu indywidualnym realizuje się wszystkie obowiązkowe zajęcia edukacyjne wynikające z ramowego planu nauczania danego typu szkoły. Czy zajęcia z wychowawcą należy traktować jako obowiązkowe zajęcia edukacyjne i powinny one być uwzględnione w przydziale godzin indywidualnych?
Pytanie: Jaką wagę w naliczaniu subwencji przypisać uczniowi z indywidualizowaną ścieżką kształcenia?
Pytanie: Uczeń zdał do IV klasy. Ma orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane przed 1 września 2017 r. na pierwszy etap edukacyjny. Czy art. 312, ust. 1 i 2 ustawy Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo oświatowe pozostają nadal w mocy i można uznać, że w nowej klasie IV uczeń ten posiada nadal aktualne orzeczenie?
Pytanie: W jaki sposób praktycznie zorganizować dla ucznia indywidualny tok nauczania z matematyki? Uczeń we wrześniu rozpocznie naukę w klasie VII.
Pytanie: Do klasy I szkoły podstawowej ogólnodostępnej zostało zapisane dziecko z autyzmem. Ilu uczniów powinna liczyć klasa w tej szkole, w której będzie uczyło się do dziecko z autyzmem?
Pytanie: Czy indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne (IPET) umieszcza się w szkolnym zestawie programów? Czy obowiązuje procedura, jak przy dopuszczaniu do użytku programów w szkole?
Pytanie: Czy w klasie pierwszej szkoły podstawowej można wydłużyć etap edukacyjny dla dziecka z niepełnosprawnościami sprzężonymi?
Pytanie: W jaki sposób należy potwierdzić zgodność z oryginałem kopii dokumentu (np. orzeczenia) wydanego przez poradnię? Gdzie należy umieścić pieczątki?
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń
Zajmie ci to jedynie 2 minuty