Pytanie: Czy szkoła (gimnazjum) może w swojej dokumentacji określić limit usprawiedliwień i zwolnień wypisywanych przez rodziców?
Pytanie: Jeżeli na mocy prawa oświatowego uchwałą rady pedagogicznej wprowadzam w listopadzie zmiany w statucie szkoły to czy jest możliwe, aby zapisy statutu po zmianach obowiązywały wstecz od 1 września?
Pytanie: Czy w statucie szkoły mogę uregulować kwestię dotyczącą korzystania przez uczniów z urządzeń elektronicznych, np. odtwarzacza mp3?
Pytanie: Chcemy znowelizować statut szkoły w zakresie rozwiązywania konfliktów. Obecne rozwiązania statutowe nakładają na mnie, jako dyrektora, obowiązek rozstrzygania wszystkich sporów, zarówno między uczniami, jak i uczniami a nauczycielami. Kogo i w jakim zakresie upoważnić do rozwiązywania sytuacji konfliktowych w szkole? Jakich dokonać zapisów, bym mógł nadzorować rozwiązywanie konfliktów, nie będąc przy tym jedyną osobą odpowiedzialną za ich rozstrzyganie?
Pytanie: Rodzice uczniów jednej klasy złożyli do mnie wniosek o zmianę wychowawcy klasy. Statut mojej szkoły nie reguluje tej kwestii. Czy i w jaki sposób uregulować rozpatrywanie wniosków rodziców w sprawie zmiany nauczyciela/wychowawcy?
Pytanie: Gimnazjum zostało włączone do szkoły podstawowej, oddziały gimnazjalne obowiązuje statut byłego gimnazjum. Czy obecny dyrektor szkoły ma obowiązek dokonania zmian w statucie gimnazjum – niektóre zapisy są niezgodne z prawem oświatowym.
Pytanie: Czy organ prowadzący wraz z nowym aktem założycielskim ma też nadać nowy statut, czy też placówka mająca statut dostosowuje go do nowego prawa oświatowego (ośmioletnia szkoła podstawowa przekształcona z gimnazjum)?
Pytanie: W roku szkolnym 2012/2013 w naszej szkole rozpoczną naukę dzieci w klasie IV. Do tej pory uczyły się dzieci w klasach I-III. Zatem WSO dotyczył tylko dzieci młodszych. Jakie kroki należy poczynić po napisaniu dalszej części WSO dotyczącej starszych dzieci? Czy wprowadzenie dalszej części potraktować jako wprowadzenie zmian czy uchwalić jako nowy dokument? Jaki zapis prawny powinien być na początku?
Pytanie: W naszym zespole (gimnazjum i liceum) w Szczegółowych warunkach i sposobie oceniania wewnątrzszkolnego nie ma informacji na temat procentowych wartości ilości punktów na poszczególne oceny. Nauczyciele w swoich przedmiotowych systemach oceniania doprecyzowują to samodzielnie. Efekt jest taki, że z jednego przedmiotu na ocenę dopuszczają a uczeń musi mieć 39% z innego wystarczy mu 20%. Poza tym niektórzy nauczyciele uważają, że 100% to ocena celująca inni, że to 100% plus zadanie dodatkowe. Chciałabym to w jakiś sposób ujednolicić. Jak to zrobić? Czy są jakieś pewne/jednolite zasady, którymi szkoła powinna się kierować? Rozporządzenie o ocenianiu tego nie precyzuje. Czy rozkład procentowy zależy tylko od decyzji szkoły? Jeśli tak, to kto powinien decydować?
Pytanie: Czy istnieją jakieś przepisy normujące pracę świetlicy szkolnej? W szkole (zespół szkół - przedszkole, szkoła podstawowa i gimnazjum) jest ponad 100 dzieci zapisanych na świetlicę podczas, gdy organ prowadzący szkołę przeznaczył na opiekę nad dziećmi w świetlicy szkolnej 1 etat. Czy jeden nauczyciel to nie za mało do opieki nad tyloma dziećmi?
Zajmie ci to jedynie 2 minuty