Negatywna opinia rady pedagogicznej ma dla dyrektora szkoły/przedszkola niewiążący charakter. Istotne z punktu widzenia procedury przyjmowania planu finansowego ma samo uzyskanie opinii, a nie uzyskanie pozytywnej opinii rady pedagogicznej.
Wydatki z tytułu abonamentu za serwis lub portal internetowy muszą być zaksięgowane we właściwym paragrafie, a to bywa problematyczne. Sprawdź, jak księgować wydatki ponoszone przez szkołę z tytułu opłat za Portal Oświatowy.
Pytanie: Od stycznia zmieniamy formę prowadzenia działalności z jednoosobowej w spółkę z o.o. Spółka prowadzić będzie 6 placówek (2 x SP, 1 x LO, SMS SP, SMS LO, Bursa szkolna). Dotychczas rozliczanie dotacji następowało na podstawie faktur zakupowych wystawianych na poszczególne szkoły/placówki (dysponowały tym samym NIP, ale nazwy na fakturach były różne zgodnie z wpisami do CEIDG oraz REGON). Zgodnie z prawem spółka z o.o. może posługiwać się tylko jedną nazwą (zgłoszona w KRS). Jak zatem wykazywać, iż dany koszt został pokryty z dotacji dla danej szkoły?
Sprawdź, co ile lat i w jakiej formie należy przeprowadzać w bibliotece szkolnej kontrole zbiorów bibliotecznych oraz na podstawie jakich przepisów można dokonać w bibliotece szkolnej selekcji i likwidacji księgozbioru ze względu na zniszczenie i nieaktualne treści. Przypominamy zasady inwentaryzowania zbiorów bibliotecznych w szkole.
Pytanie: W jaki sposób w praktyce wygląda obliczanie stawki pełnego kosztu za obiad dla nauczycieli oraz obsługi w przedszkolu? W jaki sposób wyliczyć koszty, które muszą być doliczone oprócz "wsadu do kotła", tj. koszty wynagrodzeń, gazu, energii wody, odpadów przypadające na jeden obiad?
Pytanie: W jakim rozdziale klasyfikacji budżetowej wykazywać wynagrodzenie pedagoga specjalnego?
Pytanie: Szkoła corocznie otrzymuje dotację celową na zakup podręczników, materiałów edukacyjnych i materiałów ćwiczeniowych oraz 1% obsługi na określone zadanie. 1) Czy w wyniku przekroczenia przez szkołę kwoty przeznaczonej na zakup podręczników możemy przeznaczyć 1% obsługi na sfinansowanie powstałej różnicy? Czy jednak powinniśmy tę kwotę sfinansować z własnego budżetu szkoły? 2) Jeśli możemy sfinansować z 1% obsługi, to czy zgodne będzie, aby pula środków przeznaczonych na obsługę zadania wprowadzona w planie finansowym 80153 § 4210 (zakup materiałów i wyposażenia) została przeniesiona do 80153 § 4240 (zakup pomocy naukowych, dydaktycznych i książek)? 3) Czy kwota 1% obsługi powinna być tylko wydatkowana z paragrafu 4210 (zakup materiałów i wyposażenia)?
Pytanie: W naszej jednostce inwentaryzacja środków trwałych przeprowadzana jest raz w ciągu 4 lat. Ostatnia pełna inwentaryzacja środków trwałych drogą spisu z natury została przeprowadzona w 2018 roku, kolejnej termin przypada w 2022 roku (III kwartał). W związku ze zmianą dyrektora szkoły została przeprowadzona inwentaryzacja zdawczo-odbiorcza drogą spisu z natury na dzień 06.09.2021 r. Czy jednostka dla zachowania przepisów uor musi przeprowadzić inwentaryzację w III kwartale 2022 roku, czy może uznać zdawczo-odbiorczą za właściwą, mimo że nie była przeprowadzona zgodnie z art. 26 ust. 3 pkt 1 uor?
Pytanie: Prowadzimy rozbudowę szkoły przez jst. Na placu budowy musiał być zapewniony prąd i woda, zgodnie z dokumentami, my jako szkoła powinniśmy wystawić fakturę wykonawcy za ww. koszty. Czy jest termin wystawienia takiej refaktury i czy podatek VAT powinien być w takiej wysokości jak na fakturze otrzymanej przez nas? Nie korzystamy z odliczeń podatku VAT. Czy kwotą netto na refakturze powinna być kwota brutto z faktury?
Dowiedz się, czy wpływy związane z upomnieniem rodziców w sprawie niespełniania obowiązku szkolnego należy ujmować w paragrafie 064-Wpływy z tytułu kosztów egzekucyjnych, opłaty komornicze i koszty upomnień.
Zajmie ci to jedynie 2 minuty