Aktywne filtry:
Wyłącz filtry

Ocenianie uczniów

Ocenianie uczniów to bardzo ważny element kształcenia i wychowania. W tym miejscu dowiesz się: jak prawidłowo klasyfikować ucznia, na jakich warunkach uczeń może powtarzać klasę, jak nieobecności wpływają na ocenę. Znajdziesz tu porady dotyczące ocen z zajęć i zachowania, zasady klasyfikacji i promocji uczniów. Przeczytaj i dowiedz się, jakimi zasadami trzeba się kierować wystawiając oceny!

Do kogo złożyć wniosek o powtarzanie klasy przez dziecko edukacji wczesnoszkolnej

Pytanie: Uczeń klasy I-III szkoły podstawowej – co do zasady – otrzymuje w każdym roku szkolnym promocję do klasy programowo wyższej. Natomiast w wyjątkowych przypadkach, uzasadnionych poziomem rozwoju i osiągnięć ucznia w danym roku szkolnym lub stanem zdrowia ucznia, rada pedagogiczna może postanowić o powtarzaniu klasy przez ucznia klasy I-III szkoły podstawowej, na wniosek: wychowawcy oddziału po zasięgnięciu opinii rodziców ucznia lub rodziców ucznia po zasięgnięciu opinii wychowawcy oddziału. Do kogo kieruje wniosek wychowawca ucznia po zasięgnięciu opinii rodziców ucznia? Na prośbę kogo rodzice ucznia piszą opinię o powtarzaniu klasy przez dziecko?

Wystawianie ocen przewidywanych – czy nauczyciel może określić 2 oceny

Pytanie: Czy nauczyciel może wystawić ocenę przewidywaną w formie 3/4? Czy jest to niedopuszczalne?

Niestawienie się ucznia edukacji domowej na egzaminy a cofnięcie zezwolenia

Pytanie: Jeśli uczeń edukacji domowej w prywatnym liceum nie przystąpi do obowiązkowych egzaminów klasyfikacyjnych, we wszystkich możliwych terminach, z przyczyn usprawiedliwionych (z powodu stanu zdrowia), czy jest to podstawa dla dyrekcji szkoły do cofnięcia decyzji w sprawie edukacji domowej?

Rozpoczęcie edukacji domowej przez ucznia VIII klasy przed końcem roku szkolnego – czy możliwe

Pytanie: Czy uczeń klasy VIII może rozpocząć edukację domową w trakcie trwania roku szkolnego, a dokładnie mówiąc – na 2 miesiące przed jego zakończeniem? Jeżeli tak, to czy egzaminy klasyfikacyjne, które będzie zdawał, obejmować będą materiał nauczania z całego roku szkolnego?

Ocena końcowa – czy mają na nią wpływ oceny roczne z lat poprzednich

Pytanie: Czy na ocenę końcową wystawioną w ostatnim roku nauki ucznia, mają wpływ oceny roczne z poprzednich lat nauki?

Nauka innego języka niż nauczanego w szkole – czy możliwa w edukacji domowej

Pytanie: Czy uczeń w nauczaniu domowym (klasa VII SP) może realizować inny język obcy niż nauczany w szkole? Jeśli tak, to czy realizuje to zamiast języka uczonego w szkole, czy dodatkowo?

Obowiązkowa ocena z techniki – gdy uczeń nie uczęszcza na zajęcia z drugiego języka

Pytanie: Czy uczeń (kl. VII) posiadający orzeczenie w stopniu lekkim, który nie uczęszcza na zajęcia z drugiego języka nowożytnego tylko na zajęcia z techniki, powinien mieć ocenę semestralną z techniki?

Nieuczestniczenie w religii – jakie wpisy w dzienniku na koniec półrocza

Pytanie: Klasyfikacja z religii. Czy uczniowi nie uczęszczającemu na zajęcia z religii, można wpisać w dzienniku na zakończenie I semestru z tego przedmiotu "zwolniony"/"zwolniona"? Czy też przy jego nazwisku nie wpisuje się żadnej adnotacji?

Odwołanie od oceny zachowania po I półroczu – czy możliwe

Pytanie: Jakie działania podejmuje dyrektor, jeśli rodzic, po radzie klasyfikacyjnej, na piśmie zakwestionuje ocenę z zachowania ucznia (uważa, że jest za niska)?

Ocenianie kształtujące – jak wprowadzić w szkole

Pytanie: Jaka jest procedura wprowadzenia oceniania kształtującego? W statucie nie mamy takiego zapisu. Czyja zgoda akceptacja jest wymagana, czy może dotyczyć tylko jednego przedmiotu w szkole, jakiej dokumentacji należy wymagać od nauczyciela wprowadzającego zmiany, kiedy taką zmianę można wprowadzić?

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql

Zajmie ci to jedynie 2 minuty