Pytanie: Sprawa dotyczy wystawiania ocen z zachowania. Uczniowie na swoich profilach Facebooka, do których zaproszeni są nauczyciele oraz inni uczniowie, używają wulgarnych wyrazów, zachowują się w sposób niezgodny ze statutem szkoły. Jak reagować na niewłaściwe, wulgarne zachowanie uczniów na prywatnych komunikatorach internetowych w przestrzeni publicznej? To samo dotyczy sytuacji, gdy nauczyciel zauważy nietrzeźwego ucznia poza szkołą? Czy szkoła może wyciągać konsekwencje z takiego zachowania poprzez np. obniżoną ocenę zachowania lub wejście na drogę kar statutowych?
Pytanie: Czy egzaminy uczniów w edukacji domowej muszą być organizowane online w związku z sytuacją epidemiologiczną i zamknięciem szkół? Czy organizowanie stacjonarnych egzaminów w edukacji domowej jest możliwe dopiero po oficjalnym całkowitym powrocie edukacji stacjonarnej?
Pytanie: Uczeń w klasie 6 i 7 miał całkowite zwolnienie z wychowania fizycznego. W klasie 8 chodzi na zajęcia. Czy na świadectwie ukończenia szkoły można mu wpisać ocenę?
Pytanie: Czy uczeń, który jest obecny na zajęciach (nauczanie indywidualne, zdalne) może być nieklasifikowany z przedmiotów w I semestrze nauki, jeśli nie uzyskuje ocen cząstkowych ze względu na nieprawidłowo wykonane zadania (zadnia wykonane niezgodnie z poleceniem lub formą określoną w poleceniu)? Czy nieklasyfikowanie może wynikać z braku możliwości ocenienia przez nauczyciela, czy tylko ze względu na nieobecność na zajęciach?
Pytanie: Nauczyciele w LO podejrzewają, że kartkówki czy klasówki pisane są przez uczniów niesamodzielnie - nagle słabi uczniowie zaczynają dostawać bardzo dobre oceny, a przy odpowiedziach ustnych tego nie widać. W naszym statucie istnieje zapis, iż "W przypadku niesamodzielnej pracy (np. „ściąganie” na klasówkach, plagiat) uczeń uzyskuje ocenę niedostateczną bez możliwości jej poprawy". Czy prowadząc nauczanie on-line, nauczyciel ma jakąś możliwość, przy podejrzeniu niesamodzielnej pracy, aby zakwestionować ocenę? Jakie działania zgodnie z prawem w takiej sytuacji można podjąć?
Pytanie: Czy w szkole ponadpodstawowej powinny być wystawiane oceny zarówno z przedmiotów podstawowych, jak i rozszerzonych? Np. z języka angielskiego podstawowego jedna ocena, a z angielskiego rozszerzonego druga? Czy powinna być jedna ocena z języka angielskiego? Czy jest jakiś podział na przedmioty, które w rozszerzeniu wymagają oceny, a które nie?
Pytanie: W szkole funkcjonuje Liceum Ogólnokształcące dla Dorosłych. W okresie 10-21 grudnia 2020 zostały zaplanowane egzaminy semestralne: pisemne i ustne. Semestr, w którym mają się odbyć egzaminy, liczy 25 słuchaczy. Czy można te egzaminy zorganizować w szkole, z zachowaniem zasad bezpieczeństwa i wymagań sanitarnych?
Pytanie: Czy można cofnąć do poprzedniej klasy ucznia, który uczęszcza obecnie do klasy III szkoły podstawowej, a który musiał być klasyfikowany w ubiegłym roku szkolnym ze względu na pandemię? Uczeń w klasie II. bardzo źle funkcjonował, ale obecnie jego poziom jest znacznie gorszy niż przed okresem nauki zdalnej. Uczeń posiada opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej, z której wynika, iż posiada on duże braki poznawcze.
Ocenianie bieżące ma na celu rozpoznawanie przez nauczycieli poziomu i postępów w opanowaniu przez ucznia wiadomości i umiejętności w stosunku do wymagań określonych w podstawie programowej, jak również wymagań edukacyjnych wynikających z realizowanych w szkole programów nauczania – w przypadku dodatkowych zajęć edukacyjnych. Zdarzyć się może, że wystawiona przez nauczyciela bieżąca ocena nie odpowiada tym standardom lub po prostu została wystawiona omyłkowo. Sprawdź, jak dokonać jej korekty.
Pytanie: Czy uczeń, który na egzaminie poprawkowym (zdawał 2 przedmioty), z jednego przedmiotu otrzymał ocenę niedostateczną może być warunkowo promowany do następnej klasy? Przedmiot ten będzie kontynuowany w następnej klasie.
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń
Zajmie ci to jedynie 2 minuty