Aktywne filtry:
Wyłącz filtry

Ocenianie uczniów

Ocenianie uczniów to bardzo ważny element kształcenia i wychowania. W tym miejscu dowiesz się: jak prawidłowo klasyfikować ucznia, na jakich warunkach uczeń może powtarzać klasę, jak nieobecności wpływają na ocenę. Znajdziesz tu porady dotyczące ocen z zajęć i zachowania, zasady klasyfikacji i promocji uczniów. Przeczytaj i dowiedz się, jakimi zasadami trzeba się kierować wystawiając oceny!

Sprawdź, kiedy klasyfikować ucznia z przedłużonym okresem nauki

Pytanie: Czy w arkuszu ocen ucznia, który ma wydłużony etap edukacyjny, wpisujemy wyniki klasyfikacji rocznej?

Symbol „0” w wewnątrzszkolnym ocenianiu

Pytanie: Czy można stosować w ocenianiu wewnątrzszkolnym symbol „0” w przypadku, kiedy uczeń nie napisał pracy pisemnej w wyznaczonym terminie i nie przystąpił do poprawy tejże pracy pisemnej lub odmówił pisania pracy pisemnej mimo obecności w szkole? Ten symbol wpływałby wówczas na obniżenie średniej oceny.

Jakie wymagania na ocenę celującą

Pytanie: Czy zapisy w wewnątrzszkolnym ocenianiu stanowiące o wymaganiach wykraczających poza program nauczania na ocenę celującą są zgodne z prawem?

Odczytywanie przewidywanych ocen na forum klasowym – czy to możliwe

Pytanie: Czy nauczyciel może na forum klasy odczytać uczniom przewidywane oceny na I semestr?

Zajęcia rozwijające zainteresowania – czy powinny być oceniane i wpisywane na świadectwo

Pytanie: W nowej podstawie programowej dla klas VIII są godziny do dyspozycji dyrektora w ramach, których mają się odbywać zajęcia rozwijające kreatywność. Czy te zajęcia mają być oceniane, czy będą wpisywane na świadectwie, czy nieklasyfikowanie dotyczy tych zajęć?

Zwolnienie z egzaminu ósmoklasisty ucznia z orzeczeniem – co dalej z edukacją

Pytanie: Uczeń VIII klasy jest zwolniony z egzaminu decyzją OKE ze względu na orzeczenie - autyzm i niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim (sprzężenie). Czy zwolnienie ucznia nie zamyka mu drogi do szkoły ponadpodstawowej?

Wgląd do prac uczniów – jakie zapisy w statucie zawrzeć

Pytanie: Mam pytanie odnośnie wglądu do prac uczniów. Zgodnie z przepisami nauczyciel udostępnia prace uczniom i rodzicom. W jaki sposób rozwiązać kwestię sporną? W statucie mamy zapis, że prace są udostępniane rodzicom do wglądu na terenie szkoły, przechowywane są do 31.08., ocenione prace są omawiane na lekcjach z uczniami. Rodzice chcą, żeby prace oddawane były do domu. Robienie kopii przez nauczyciela jest pracochłonne w przypadku dużych placówek, z drugiej strony jest to też sposób rozpowszechniania prac. W jaki sposób zawrzeć zapis w statucie, który satysfakcjonowałby rodziców a jednocześnie chroniłby nauczycieli?

Czy w egzaminie poprawkowym mogą uczestniczyć rodzice ucznia

Pytanie: Uczennicy szkoły podstawowej wyznaczono egzamin poprawkowy z matematyki. Rodzice zwrócili się z pisemną prośbą o umożliwienie im udziału w egzaminie w charakterze obserwatorów. Czy mają prawo uczestniczyć w takim egzaminie?

Promocja do klasy programowo wyższej ucznia, który nie zdał egzaminu poprawkowego

Pytanie: Jak przeprowadzić procedurę podejmowania decyzji przez radę pedagogiczną, która uwzględniając możliwości edukacyjne ucznia, może promować do klasy programowo wyższej?

Informacja o warunkach i trybie uzyskiwania wyższej niż przewidywana rocznej ocenie klasyfikacyjnej – zapisy w statucie

Pytanie: Czy w statucie szkoły powinna być zawarta informacja o warunkach i trybie uzyskiwania wyższej niż przewidywana rocznej ocenie klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych oraz rocznej klasyfikacyjnej ocenie zachowania? Czy jest to jest obowiązek czy dobrowolność?

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql

Zajmie ci to jedynie 2 minuty