Aktywne filtry:
Wyłącz filtry

Ocenianie uczniów

Ocenianie uczniów to bardzo ważny element kształcenia i wychowania. W tym miejscu dowiesz się: jak prawidłowo klasyfikować ucznia, na jakich warunkach uczeń może powtarzać klasę, jak nieobecności wpływają na ocenę. Znajdziesz tu porady dotyczące ocen z zajęć i zachowania, zasady klasyfikacji i promocji uczniów. Przeczytaj i dowiedz się, jakimi zasadami trzeba się kierować wystawiając oceny!

Ocena zachowania w nauczaniu indywidualnym

Pytanie: Czy w nauczaniu indywidualnym wystawiamy uczniowi ocenę z zachowania?

Organizacja części pisemnej egzaminu poprawkowego w szkole podstawowej

Pytanie: Czy część pisemna egzaminu poprawkowego w szkole podstawowej może odbyć sie w formie testu pisanego jednocześnie przez grupę uczniów tej samej klasy, tak jak np. na sprawdzianie końcowym?

Pisemne uzasadnienie oceny przez nauczyciela

Pytanie: Czy dyrektor szkoły może poprosić nauczyciela o pisemne uzasadnienie oceny (zwłaszcza niedostatecznej) wystawionej uczniowi za półrocze lub rok? Jeśli tak, to na jakiej podstawie i kiedy jest to możliwe, np. po radzie klasyfikacyjnej? Ewentualne uzasadnienie nauczyciela następuje w oparciu o  co,  i w jakim terminie?

Szczegółowe wymagania na konkretne oceny cząstkowe w szkolnym systemie oceniania

Pytanie: Czy w dokumentacji szkolnej musi znajdować się przedmiotowy system oceniania z uwzględnieniem szczegółowych wymagań na konkretną ocenę cząstkową? Szkoła posiada wewnątrzszkolny system oceniania z ogólnymi zasadami oceniania.

Termin powiadomienia rodziców o ocenach ucznia

Pytanie: Posiadam informację, że powiadomienie rodziców o ocenie niedostatecznej określa statut szkoły, ale ktoś z nauczycieli podobno spotkał się z określeniem terminu: 2 tygodnie przed konferencją klasyfikacyjną. Która z informacji jest prawidłowa?

Ujemne punkty za nieobecność jako kryterium ustalania oceny zachowania

Pytanie: W systemie oceniania zachowania przyjęto zasadę: na początku semestru każdy uczeń ma 50 pkt., za każdą nieusprawiedkiwioną godzinę nieobecności w szkole przyznaje się -2 pkt. Na koniec semestru kilku uczniów uzyskało ujemny wynik pkt. za zachowanie, co przekłada się na ocenę naganną. Uczniowie ci zachowują się w szkole dobrze, przestrzegają norm życia społecznego. Czy tak wystawiona ocena jest słuszna, czy zasady oceniania są zgodne z rozporządzeniem MEN?

Ustalanie oceny klasyfikacyjnej zachowania

Wystawienie oceny uczniowi nie jest łatwe. Ocenianie jego zachowania ma specyficzną trudność i wymaga skrupulatnego wypełnienia wymagań przepisów prawa, wynikających z ustawy z 7 września 1991 r., zwanej dalej UoSO  oraz rozporządzenia MEN z 10 czerwca 2015 r. Przeczytaj, o czym pamiętać podczas ustalania oceny klasyfikacyjnej zachowania, by zrobić to jak najlepiej, uniknąć skarg rodziców oraz zaleceń pokontrolnych.

Wkraczanie dyrektora w kompetencje nauczycieli przy wystawianiu ocen klasyfikacyjnych uczniów

Pytanie: Czy dyrektor ma prawo - bez zgody nauczyciela - wystawić lub zmienić uczniowi ocenę na koniec roku z przedmiotu, którego nie naucza?

Zapisy w statucie liceum w sprawie egzaminów poprawkowych

Pytanie: Czy w statucie liceum dla młodzieży można zawrzeć zapis odnośnie obowiązku składania przez ucznia lub jego rodziców pisemnego wniosku o przeprowadzenie egzaminu poprawkowego? Czy zgodne z prawem jest umożliwienie uczniowi wskazania oceny, o którą zamierza się ubiegać podczas egzaminu poprawkowego?

Zmiana języka obcego zdawanego na maturze na poziomie rozszerzonym

Pytanie: Czy uczeń II klasy liceum ogólnokształcącego może zmienić decyzję w sprawie języka obcego wiodącego, który planuje zdawać na egzaminie maturalnym na poziomie rozszerzonym, z włoskiego na niemiecki?

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql

Zajmie ci to jedynie 2 minuty