Pytanie: Czy klasyfikacja uczniów cudzoziemców na odpowiedni poziom nauki należy do moich obowiązków? Jeśli tak, jakimi kryteriami muszę się kierować?
Pytanie: Wychowawca jednej z klas skarży się na bardzo niską frekwencję rodziców na zebraniach klasowych. Uważa on, że nie ma obowiązku telefonowania do wszystkich rodziców, by informować ich o zachowaniu dzieci. Czy wychowawca ma rację? Czy mogę zobowiązać go do informowania rodziców o zachowaniu uczniów na bieżąco?
Pytanie: Uczeń mojej szkoły ma uraz kręgosłupa, nie może się poruszać. Egzamin maturalny będzie zdawać w domu. Jakie mam obowiązki w zakresie jego organizacji?
Pytanie: Jakie elementy powinnam zawrzeć w instrukcji przygotowania i organizacji egzaminu maturalnego, aby przebiegł on sprawnie i bez zakłóceń? Czy przygotowuję ją sama – jaka powinna być procedura opracowania takiej instrukcji?
Pytanie: Mam w swojej szkole ucznia z dysfunkcjami. Czy uczeń zdaje egzamin na normalnych warunkach, czy przysługują mu szczególne warunki egzaminowania?
Pytanie: Jakie działania muszę podjąć, by odpowiednio dostosować warunki przeprowadzenia sprawdzianu na koniec 6. klasy szkoły podstawowej? Czy są ustawowo wyznaczone terminy do podjęcia określonych czynności?
Pytanie: Rodzice ucznia złożyli do mnie zastrzeżenia do ustalonej rocznej oceny zachowania. Uważam, że zastrzeżenia są zasadne, ponieważ wychowawca nie wziął pod uwagę stwierdzonych opinią poradni zaburzeń, które mają wpływ na zachowanie ucznia. Nauczyciel nie zgadza się na zmianę oceny, gdyż uważa, że wystawiona ocena jest sprawiedliwa. Jaka jest procedura rozpatrywania zastrzeżeń do oceny zachowania? Czy jeśli ocena została wystawiona w sposób oczywiście niezgodny z przepisami dotyczącymi trybu ustalania oceny zachowania, muszę powoływać komisję w tej sprawie? Czy mogę żądać od nauczyciela zmiany tej oceny na wyższą?
Pytanie: Nauczyciel wystawił uczniowi naganną roczną ocenę zachowania. O przewidywanych ocenach zachowania poinformował uczniów, zgodnie ze statutem szkoły, miesiąc przed rocznym klasyfikacyjnym zebraniem plenarnym rady pedagogicznej na godzinie wychowawczej. Jednego z uczniów nie było na tej lekcji. Rodzice ucznia uważają, że nauczyciel powinien skontaktować się z nimi i poinformować o przewidywanej ocenie zachowania. Czy nauczyciel miał taki obowiązek?
Pytanie: Sporządziłam listę uczniów, którym należy dostosować wymagania egzaminacyjne ze względu na ich dysfunkcję. Jeden z uczniów ma dysleksję, a jeden specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu. Czy mogą oni pisać sprawdzian w jednej sali, czy muszę zorganizować dla każdego z nich osobną salę?
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń
Zajmie ci to jedynie 2 minuty