Aktywne filtry:
Wyłącz filtry

Ocenianie uczniów

Ocenianie uczniów to bardzo ważny element kształcenia i wychowania. W tym miejscu dowiesz się: jak prawidłowo klasyfikować ucznia, na jakich warunkach uczeń może powtarzać klasę, jak nieobecności wpływają na ocenę. Znajdziesz tu porady dotyczące ocen z zajęć i zachowania, zasady klasyfikacji i promocji uczniów. Przeczytaj i dowiedz się, jakimi zasadami trzeba się kierować wystawiając oceny!

Powtarzanie klasy przez pełnoletniego ucznia - warunki

Pytanie: Czy pełnoletni uczeń publicznego liceum ogólnokształcącego, który nie otrzymał promocji do klasy wyższej z urzędu powtarza klasę? Czy dyrektor lub rada pedagogiczna może nie wyrazić zgody na powtarzanie klasy w tej szkole?

Rezygnacja z lekcji religii w trakcie roku szkolnego - co z oceną?

Pytanie: Jaka ocenę na koniec roku wystawić uczniowi, który przerwał naukę religii w trakcie drugiego półrocza (zmiana oświadczenia przez rodzica)?

Test sprawdzający i wystawienie oceny bez poinformowania nauczyciela uczącego danego ucznia

Pytanie: Czy dyrektor szkoły ma prawo zlecić przeprowadzenie testu sprawdzającego opanowanie materiału z I semestru (uczeń był nieklasyfikowany i nie zorganizowano dla niego egzaminu klasyfikacyjnego) innemu nauczycielowi niż nauczyciel uczący? Czy miał prawo nie konsultować się w tej sprawie z nauczycielem uczącym? Czy miał prawo wpisać ocenę z testu do dziennika na czerwono jako ocenę cząstkową na II semestr nie informując o tym nauczyciela uczącego?

Uczeń zmienił klasę na kształcącą w innym zawodzie - jak wypełnić arkusz ocen?

Pytanie: W roku szkolnym 2012/2013 uczennica klasy I uczęszczała do technikum w zawodzie technik hotelarstwa, ale nie otrzymała promocji do klasy II. W roku szkolnym 2013/2014 jest ponownie w I klasie technikum, ale w innym zawodzie. Jak poprawnie wypełnić arkusz ocen i księgę arkuszy ocen w przypadku tej uczennicy?

Warunkowe promowanie ucznia, gdy zajęcia w kolejnej klasie będą na poziomie rozszerzonym

Pytanie: Czy można warunkowo promować ucznia liceum ogólnokształcącego, który otrzymał ocenę niedostateczną z historii (poziom podstawowy), a na egzaminie poprawkowym nie udało mu się jej poprawić? Przedmiot ten będzie kontynuowany w kolejnej klasie na poziomie rozszerzonym.

Wpływ oceny z przedmiotu uzupełniającego na promocję ucznia

Pytanie: Czy ocena z drugiego przedmiotu uzupełniającego ma wpływ na promocję ucznia? Przedmiot (zajęcia teatralne) był dotychczas przedmiotem dodatkowym, z którego uczeń uzyskiwał ocenę. Po wejściu reformy, przedmiot ten jest drugim przedmiotem uzupełniającym.

Odnotowanie w arkuszu ocen ucznia informacji dotyczących uczestnictwa w zajęciach dodatkowych

Pytanie: Czy uczestnictwo ucznia w zajęciach edukacyjnych „Wychowanie do życia w rodzinie”, powinno zostać odnotowane w arkuszu ocen?

Wpływ oceny z zajęć dodatkowych na promocję uczniów

Pytanie: Czy ocena roczna z drugiego języka obcego, który jest przedmiotem dodatkowym, może decydować o promocji ucznia do następnej klasy?

Uzyskiwanie oceny wyższej niż przewidywana - zapis w statucie szkoły

Pytanie: W statucie szkoły jest zapis, że ocena końcowa może być niższa niż przewidywana. Jeśli uczeń chce mieć ocenę końcową wyższą niż przewidywana czy musi zdawać egzamin sprawdzający z całego roku? W statucie szkoły nie ma takiego zapisu.

Program "Ratujemy i Uczymy Ratować" na świadectwie szkolnym

Pytanie: Czy w kończącym się roku szkolnym należy wpisać na świadectwie szkolnym adnotację o udziale w programie edukacyjnym „Ratujemy i Uczymy Ratować”?

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql

Zajmie ci to jedynie 2 minuty