Aktywne filtry:
Wyłącz filtry

Ocenianie uczniów

Ocenianie uczniów to bardzo ważny element kształcenia i wychowania. W tym miejscu dowiesz się: jak prawidłowo klasyfikować ucznia, na jakich warunkach uczeń może powtarzać klasę, jak nieobecności wpływają na ocenę. Znajdziesz tu porady dotyczące ocen z zajęć i zachowania, zasady klasyfikacji i promocji uczniów. Przeczytaj i dowiedz się, jakimi zasadami trzeba się kierować wystawiając oceny!

Archiwalny Cofnięcie ucznia do szkoły podstawowej z gimnazjum ze względu na brak promocji – co z egzaminem ósmoklasisty

Pytanie: Czy uczeń, który ukończył 6-klasową szkołę podstawową, a obecnie jest uczniem klasy 8 (po cofnięciu z gimnazjum ze względu na brak promocji do kl. 3) musi przystąpić do egzaminu ósmoklasisty? Czy jest to dla niego warunek ukończenia 8-klasowej szkoły podstawowej?

Archiwalny Uczestnictwo z zajęciach po przejściu do innej szkoły

Pytanie: Czy uczeń, który zmienił szkołę i w byłej szkole zrealizował obowiązkowe zajęcia edukacji dla bezpieczeństwa, uzyskując ocenę pozytywną, może uczestniczyć ponownie w tych zajęciach i być ocenianym. Nadmieniam, że ów uczeń chce uczestniczyć w zajęciach.

Archiwalny Ile uchwał podjąć w związku z klasyfikacją śródroczną w szkole podstawowej z włączonymi klasami gimnazjum

Pytanie: Do szkoły podstawowej włączono oddziały gimnazjalne. Czy przy klasyfikacji śródrocznej podejmuje się jedną uchwałę z podstawą prawną: art. 70 ust. 1 pkt 2 ustawy z 14 grudnia 2016 r.- Prawo oświatowe do wszystkich klas, czy należy podjąć dwie oddzielne uchwały?

Archiwalny Próbne egzaminy – czy są obowiązkowe w gimnazjum

Pytanie: Czy uczniowie gimnazjum muszą pisać próbne egzaminy, jeżeli tak, to ile? Jak wygląda ocenianie takiego egzaminu?

Archiwalny Powtarzanie klasy w szkole ponadgimnazjalnej – na jakich warunkach

Pytanie: Uczennica klasy III liceum nie ukończyła szkoły (ma 3 oceny niedostateczne). Nie złożyła podania o powtarzanie klasy oraz nie zabrała dokumentów do innej szkoły. W jaki sposób ją usunąć z listy uczniów oraz jaki zrobić zapis w księdze ucznia? Czy w takim przypadku dyrektor może wydać decyzję o skreśleniu z listy uczniów?

Archiwalny Czy po przekształceniu gimnazjum na liceum można zmienić zasady oceniania

Pytanie: Od 1 września gimnazjum przekształca się w liceum ogólnokształcące. Czy zasady oceniania zachowania mogą być inne dla gimnazjum i LO? Czy ustalając ocenę wzorową z przedmiotu, można zapisać w statucie, że są to wiadomości i umiejętności wykraczające poza program.

Archiwalny Czy możliwe jest dodatkowe wprowadzenie ocen wyrażonych w stopniach dla ucznia z niepełnosprawnością

Pytanie: Sprawa dotyczy dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym chodzącego do klasy integracyjnej w gimnazjum. Czy zgodnie z przepisami można uczniowi stawiać oceny cząstkowe wyrażone cyframi w dzienniku, by nie czuło się wyobcowane w klasie, docenione i miało poczucie integracji? Szczególnie gdy uczeń uczestniczy w większości zajęć z klasą i bywa odpytywane oraz pisze wszystkie sprawdziany z materiału omawianego na lekcji w treści i formie dostosowanej do swoich możliwości?

Archiwalny Przystąpienie do egzaminu zawodowego ucznia, który przebywa na zwolnieniu lekarskim

Pytanie: Czy uczeń przebywający na zwolnieniu lekarskim może przystąpić do egzaminu zawodowego? Jest to uczeń zasadniczej szkoły zawodowej (młodociany pracownik).

Archiwalny Brak możliwości zamiany wyniku próbnego egzaminu gimnazjalnego na stopień szkolny

Pytanie: Klasy trzecie pisały niedawno próbny egzamin gimnazjalny. Czy istnieją jakieś informacje na temat ocenienia tych prac i wystawienia za nie ocen cząstkowych? Czy taki proceder jest właściwy?

Archiwalny Wymagania na ocenę celującą według nowych przepisów

Pytanie: Czy w świetle obowiązujących przepisów prawa oświatowego od 1 września 2015 r. za 100% uzyskanych punktów na sprawdzianie lub kartkówce (lub za pełną odpowiedź ustną z bieżących lekcji) nauczyciel ma obowiązek stawiać oceny celujące w ocenianiu bieżącym?  Czy zapisy w WSO lub PSO wielu szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych mówiące o wymaganiach wykraczających poza program nauczania na ocenę celującą są niezgodne z prawem? Czy zapis, że ocenę celującą może dostać tylko uczeń biorący udział w konkursach przedmiotowych, jest także niezgodny z prawem? Czy też ustalenie wymagań na ocenę celującą należy do nauczyciela i może on oczekiwać od ucznia spełnienia wymagań wynikających z realizowanego przez niego programu, ale także wiedzy wykraczającej poza ten program?

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql

Zajmie ci to jedynie 2 minuty