Pytanie: Czy uczeń, który ukończył 6-klasową szkołę podstawową, a obecnie jest uczniem klasy 8 (po cofnięciu z gimnazjum ze względu na brak promocji do kl. 3) musi przystąpić do egzaminu ósmoklasisty? Czy jest to dla niego warunek ukończenia 8-klasowej szkoły podstawowej?
Pytanie: Czy uczeń, który zmienił szkołę i w byłej szkole zrealizował obowiązkowe zajęcia edukacji dla bezpieczeństwa, uzyskując ocenę pozytywną, może uczestniczyć ponownie w tych zajęciach i być ocenianym. Nadmieniam, że ów uczeń chce uczestniczyć w zajęciach.
Pytanie: Do szkoły podstawowej włączono oddziały gimnazjalne. Czy przy klasyfikacji śródrocznej podejmuje się jedną uchwałę z podstawą prawną: art. 70 ust. 1 pkt 2 ustawy z 14 grudnia 2016 r.- Prawo oświatowe do wszystkich klas, czy należy podjąć dwie oddzielne uchwały?
Pytanie: Czy uczniowie gimnazjum muszą pisać próbne egzaminy, jeżeli tak, to ile? Jak wygląda ocenianie takiego egzaminu?
Pytanie: Uczennica klasy III liceum nie ukończyła szkoły (ma 3 oceny niedostateczne). Nie złożyła podania o powtarzanie klasy oraz nie zabrała dokumentów do innej szkoły. W jaki sposób ją usunąć z listy uczniów oraz jaki zrobić zapis w księdze ucznia? Czy w takim przypadku dyrektor może wydać decyzję o skreśleniu z listy uczniów?
Pytanie: Od 1 września gimnazjum przekształca się w liceum ogólnokształcące. Czy zasady oceniania zachowania mogą być inne dla gimnazjum i LO? Czy ustalając ocenę wzorową z przedmiotu, można zapisać w statucie, że są to wiadomości i umiejętności wykraczające poza program.
Pytanie: Sprawa dotyczy dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym chodzącego do klasy integracyjnej w gimnazjum. Czy zgodnie z przepisami można uczniowi stawiać oceny cząstkowe wyrażone cyframi w dzienniku, by nie czuło się wyobcowane w klasie, docenione i miało poczucie integracji? Szczególnie gdy uczeń uczestniczy w większości zajęć z klasą i bywa odpytywane oraz pisze wszystkie sprawdziany z materiału omawianego na lekcji w treści i formie dostosowanej do swoich możliwości?
Pytanie: Czy uczeń przebywający na zwolnieniu lekarskim może przystąpić do egzaminu zawodowego? Jest to uczeń zasadniczej szkoły zawodowej (młodociany pracownik).
Pytanie: Klasy trzecie pisały niedawno próbny egzamin gimnazjalny. Czy istnieją jakieś informacje na temat ocenienia tych prac i wystawienia za nie ocen cząstkowych? Czy taki proceder jest właściwy?
Pytanie: Czy w świetle obowiązujących przepisów prawa oświatowego od 1 września 2015 r. za 100% uzyskanych punktów na sprawdzianie lub kartkówce (lub za pełną odpowiedź ustną z bieżących lekcji) nauczyciel ma obowiązek stawiać oceny celujące w ocenianiu bieżącym? Czy zapisy w WSO lub PSO wielu szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych mówiące o wymaganiach wykraczających poza program nauczania na ocenę celującą są niezgodne z prawem? Czy zapis, że ocenę celującą może dostać tylko uczeń biorący udział w konkursach przedmiotowych, jest także niezgodny z prawem? Czy też ustalenie wymagań na ocenę celującą należy do nauczyciela i może on oczekiwać od ucznia spełnienia wymagań wynikających z realizowanego przez niego programu, ale także wiedzy wykraczającej poza ten program?
Zajmie ci to jedynie 2 minuty