Dyrektor jest odpowiedzialny za działalność szkoły, w tym za podejmowane działania dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze. Czy w związku z tym każda szkoła powinna posiadać system badania osiągnięć uczniów? Czy system ten jest obligatoryjny, czy jego wprowadzenie zależy od szkoły? Czy to powinien być jakiś jeden dokument czy kilka? Jakie zapisy powinny być w nim zawarte? Na wątpliwości dyrektorów, dotyczące systemu badania osiągnięć uczniów w szkole, odpowiada ekspert z kuratorium.
Pytanie: Czy uczennica klasy VI szkoły podstawowej z holenderskim obywatelstwem, ale polskim numerem PESEL jest zobligowana do pisania sprawdzianu szóstoklasisty?
Pytanie: Czy dyrektor szkoły może być członkiem komisji nadzorującej przebieg sprawdzianu zewnętrznego klasy VI?
Pytanie: W naszej szkole konferencję klasyfikacyjną za I półrocze mamy 17 stycznia 2012 r. Czy w związku z tym od następnego dnia tj. 18 stycznia można już rozpocząć nowy okres? Niektórzy twierdzą, że oceny można stawiać dopiero od następnego tygodnia, czyli 23 stycznia 2012 r.
Pytanie: Czy dyrektor gimnazjum publicznego może powołać na członka do zespołu nadzorującego egzamin gimnazjalny nauczyciela z niepublicznej szkoły podstawowej lub niepublicznego przedszkola?
Pytanie: Co się dzieje z uczniem, który zdał egzaminy gimnazjalne, a na koniec roku szkolnego ma wystawioną jedynkę z matematyki?
Pytanie: Niektóre przedmioty zgodnie z nową podstawą programową kończą się po I semestrze. Natomiast egzaminy potwierdzające kwalifikacje zawodowe są organizowane w trakcie roku szkolnego. W naszej szkole odbywa się to w styczniu przed zakończeniem I semestru. Czy ocena niedostateczna z przedmiotu zawodowego ma wpływ na prawo przystąpienia ucznia do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe?
Pytanie: W naszym zespole (gimnazjum i liceum) w Szczegółowych warunkach i sposobie oceniania wewnątrzszkolnego nie ma informacji na temat procentowych wartości ilości punktów na poszczególne oceny. Nauczyciele w swoich przedmiotowych systemach oceniania doprecyzowują to samodzielnie. Efekt jest taki, że z jednego przedmiotu na ocenę dopuszczają a uczeń musi mieć 39% z innego wystarczy mu 20%. Poza tym niektórzy nauczyciele uważają, że 100% to ocena celująca inni, że to 100% plus zadanie dodatkowe. Chciałabym to w jakiś sposób ujednolicić. Jak to zrobić? Czy są jakieś pewne/jednolite zasady, którymi szkoła powinna się kierować? Rozporządzenie o ocenianiu tego nie precyzuje. Czy rozkład procentowy zależy tylko od decyzji szkoły? Jeśli tak, to kto powinien decydować?
Pytanie: Jak praktycznie należy rozumieć stwierdzenie, że dzień egzaminu dla klas szóstych jest dniem wolnym od zajęć dydaktyczno-wychowawczych? Czy dzieci w tym dniu nie przychodzą do szkoły, czy nie mają tylko zajęć lekcyjnych?
Pytanie: Czy uczeń spełniający obowiązek nauki poprzez nauczanie domowe podlega klasyfikacji śródrocznej i musi zdawać egzamin klasyfikacyjny po pierwszym semestrze, skoro inni uczniowie naszej szkoły podlegają klasyfikacji po I semestrze?
Zajmie ci to jedynie 2 minuty