Pytanie: Czy zajęcia chóru szkolnego w gimnazjum mogą podlegać ocenie szkolnej?
Pytanie: Czy ocena roczna niedostateczna z religii ma wpływ na promocje do klasy programowo wyższej ?
Pytanie: Jak wygląda prodecura w przypadku tendencyjnego oceniania ucznia przez nauczyciela w liceum ogólnokształcocnym publicznym? Zależy mi na procedurze na szczeblu kuratorium, nie WSO.
Pytanie: Uczeń szkoły podstawowej na koniec roku szkolnego ma wystawionych 5 ocen niedostatecznych (j. polski, matematyka, historia, przyroda, j. angielski) o czym zostali poinformowani rodzice. Z taką decyzją rodzice się nie zgadzają i występują z pismem do dyrektora szkoły o przeprowadzenie egzaminów sprawdzających wiadomości ucznia. Czy nauczyciele przygotowując się do takich egzaminów biorą materiał z całego roku, czy poziom trudności ma być np. na 2 czy na 5 i jeśli napisze wszystko i ocena będzie bardzo dobra to taką ma mieć na świadectwie czy średnią ocen z I i II semestru?
Pytanie: Czy ocena roczna niedostateczna z religii ma wpływ na promocję do klasy programowo wyższej ?
Pytanie: Czy zapisy statutu zdejmujące ze szkoły odpowiedzialność za skuteczne poinformowanie rodziców o przewidywanych dla ucznia rocznych ocenach klasyfikacyjnych są zgodne z przepisami?
Pytanie: Czy nauczyciel, ustalając ocenę klasyfikacyjną z zajęć edukacyjnych, może, przed rocznym klasyfikacyjnym zebraniem plenarnym rady pedagogicznej, obniżyć ją uczniowi, dla którego wcześniej przewidywał ocenę wyższą?
Pytanie: Proszę o wyjaśnienie wątpliwości, czy w WSO można umieścić zapis, iż ocena klasyfikacyjna, roczna może być taka sama, niższa lub wyższa niż ocena semestralna tylko o jeden stopień? Czy jest to zgodne z rozporządzeniem MEN o ocenianiu?
Pytanie: Po raz drugi z rzędu ustalono uczniowi naganna ocenę klasyfikacyjną zachowania. Chłopiec dobrze się uczy, jest uzdolniony plastycznie, ale nie przestrzega zasad określonych w statucie, m.in. dotyczących wyglądu. Nie chcielibyśmy, aby z powodu zachowania nie otrzymał promocji do następnej klasy. Czy rada pedagogiczna może podjąć uchwałę o jego promowaniu, mimo kolejnej oceny nagannej zachowania?
Pytanie: Wychowawca wystawił uczniowi ocenę naganną z zachowania. Jego zachowanie nie jest rażąco złe, nie jest zdemoralizowany, ale popełnia drobne przewinienia, które się w ciągu roku kumulują. Jakie działania wobec niego podjąć, żeby poprawić jego zachowanie?
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń
Zajmie ci to jedynie 2 minuty