Co może zrobić wychowawca, aby rodzice uczniów czuli się bezpiecznie, byli dla niego wsparciem w procesie wychowywania, otwarcie komunikowali się w kwestiach związanych z nauką i funkcjonowaniem dziecka zarówno w szkole, jak i w domu? Przyjrzymy się zagadnieniu współpracy pomiędzy samymi rodzicami przekonani, że dobra współpraca pomiędzy rodzicami uczniów przynosi korzyści wszystkim zaangażowanym stronom - szkole, wychowawcy, samym rodzicom a przede wszystkim dzieciom.
Pytanie: Na zebraniu rady pedagogicznej przyjęto nowe dokumenty lub zatwierdzono zmiany w już istniejących, np.: regulamin dyżurów nauczycieli, procedura tworzenia SZPN i SZP, plan WDN, harmonogram realizacji zadań SPP, zmiany w szkolnych zasadach oceniania. Czy wszystkie dokumenty potraktować jako załączniki do RP i umieścić w specjalnej teczce, czy można je umieścić w teczce "Dokumenty szkolne"?
Rada pedagogiczna jest organem kolegialnym i wszystkie swoje decyzje podejmuje w formie uchwał. Warto zapoznać się z przepisami w jakich sprawach rada pedagogiczna wyraża opinie, jakie ma kompetencje stanowiące.
Początek nowego roku szkolnego to szczególny moment - najlepszy czas na rozpoczęcie procesu budowania pozytywnych relacji z nowymi klasami, ale też odpowiedni moment na podjęcie próby poprawienia relacji z uczniami, z którymi już wcześniej pracowaliśmy. W trakcie dzisiejszego szkolenia przyjrzymy się obszarowi budowania relacji pomiędzy różnymi osobami zaangażowanymi w proces dydaktyczny i wychowawczy w szkole. Zastanowimy się nad tym, po co i w jaki sposób pogłębiać relacje pomiędzy poszczególnymi podmiotami tego procesu. Skupimy się na relacjach uczeń - uczeń i nauczyciel - uczeń w obrębie danej klasy, ale także spróbujemy spojrzeć na relacje pomiędzy nauczycielami a rodzicami uczniów.
Dziecko rozpoczyna naukę w szkole. To ważny moment nie tylko dla niego, ale również dla rodziców. Niezwykle istotne jest, aby zarówno rodzice, jak i ich pociechy, byli przygotowani do nowych obowiązków i do funkcjonowania w środowisku szkoły. Przekaż rodzicom swoich uczniów, jak się przygotować do nowej sytuacji.
Na wielu płaszczyznach swojej pracy organy szkoły uczestniczą w podejmowaniu ważnych decyzji dotyczących zarządzania szkołą/placówką. Każdy nauczyciel powinien wiedzieć, jaki wpływ na decyzję dyrekcji ma rada pedagogiczna oraz inne organy wewnętrzne szkoły. Dowiedz się, które decyzje i dokumenty dyrekcja musi przedstawić do zaopiniowania radzie szkoły, radzie pedagogicznej, radzie rodziców oraz samorządowi uczniowskiemu.
Pytanie: Mam pytanie dotyczące listy obecności podczas rad pedagogicznych: jak postąpić z nauczycielami nieobecnymi na radzie? Czy przy ich nazwisku stawiamy kreskę, a może prosimy ich, aby podpisali listę mimo nieobecności na danej radzie?
Zdarza się, że w protokole rady pedagogicznej zostanie zauważony błąd, niejasność, niewłaściwa interpretacja wypowiedzi, zbyt ogólna informacja lub jej brak, niezgodność z faktami. Każdy członek rady pedagogicznej, który zauważy niedoskonałość protokołu, ma prawo (a nawet obowiązek) zareagowania na taką sytuację. Przeczytaj, co w takie sytuacji należy zrobić.
Pytanie: Czy protokoły z rady pedagogicznej mające ponumerowane strony mogą być przechowywane w segregatorze?
Jeśli czytasz kolorowe magazyny, masz spore szanse natknąć się na popularne artykuły dotyczące depresji. Rozmawiając ze znajomymi, zdarza ci się zapewne usłyszeć, że sądzą oni, iż cierpią na depresję. Termin depresja jest odmieniany przez wszystkie przypadki podobnie, jak termin stres. Depresja wydaje się być w ostatnich latach często występującym zjawiskiem. Czy dotyczy wyłącznie dorosłych, czy też na depresję mogą cierpieć również małe dzieci i nastolatki? Średnio w każdej klasie może być nawet 2 uczniów z depresją!
Zajmie ci to jedynie 2 minuty