Aktywne filtry:
Wyłącz filtry

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole to bardzo ważny element kształcenia. Ważne jest również, żeby być na bieżąco z przepisami, które zmieniają zakres pomocy. W tym miejscu znajdziesz najważniejsze porady i artykuły dotyczące pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole. Uzyskasz odpowiedzi na pytania, jak zwalniać uczniów z orzeczeniem z zajęć, jak zorganizować pomoc psychologiczno-pedagogiczną w Twojej szkole, jak zmieniają się przepisy i na co dyrektor musi zwrócić uwagę w przypadku kształcenia ucznia z orzeczeniem.

Czas trwania zajęć rewalidacyjnych po zmianie przepisów

Pytanie: Ile trwa godzina rewalidacyjna dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną? Mam wątpliwości, czy stosować zapisy rozporządzenia z 28 lutego 2019 r. w sprawie organizacji publicznych szkół i przedszkoli (60 minut), czy zapisy rozporządzenia z 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych szkołach i placówkach (dłuższy lub krótszy niż 45 minut).

Zajęcia wyrównawcze – czy to pomoc psychologiczno-pedagogiczna

Pytanie: Czy zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z języka angielskiego są formą pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole?

Organizacja zajęć rewalidacyjnych dla pełnoletniej uczennicy

Pytanie: Uczennica niepełnosprawna w liceum ogólnodostępnym będzie realizowała 12 godzin nauczania indywidualnego tygodniowo. Czy zajęcia rewalidacyjne wliczane są do puli 12 godz./tyg., czy też są to dodatkowe zajęcia? Czy pełnoletnia uczennica może się nie zgodzić na zorganizowanie dla niej zajęć rewalidacyjnych?

Czy musi być określony czas realizacji indywidualnego programu lub toku nauki

Pytanie: Czy poradnia psychologiczno-pedagogiczna określa w opinii w sprawie zezwolenia na indywidualny tok lub program nauki czas, na jaki uczeń ma realizować indywidualny tok lub program?

Czy można się ubiegać o dofinansowanie do założenia niepublicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej

Pytanie: Jak uzyskać dofinansowanie do prowadzenia niepublicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej? Gdzie szukać szczegółowych wytycznych, które należy spełnić, aby ją otworzyć?

Czy rodzic może odmówić zdiagnozowania dziecka w poradni psychologiczno-pedagogicznej

Pytanie: Czy można zmusić rodzica do udania się do poradni psychologiczno-pedagogicznej (dziecko zupełnie sobie nie radzi)?

Czy rodzice mogą zrezygnować z przedłużenia okresu nauki dla dziecka

Pytanie: Jak postąpić w przypadku rezygnacji rodzica z przedłużenia okresu nauki dla dziecka – po wydaniu decyzji dyrektora?

Jak zorganizować indywidualny tok nauki dla ucznia zdolnego

Pytanie: Jak ma wyglądać organizacja indywidualnego toku nauczania dla ucznia szczególnie zdolnego z jednego lub kilku przedmiotów? Czy generuje to dodatkowe godziny dla nauczyciela i czy potrzebny jest wniosek do organu prowadzącego i jego zgoda? Jak takie nauczanie wygląda w praktyce?

Kiedy rodzice mogą wystąpić o nauczyciela wspomagającego

Pytanie: Rodzice ucznia z pierwszego etapu edukacyjnego, objętego kształceniem specjalnym z uwagi na niepełnosprawność intelektualną w stopniu lekkim w szkole i klasie ogólnodostępnej, chcą wystąpić do dyrektora szkoły o nauczyciela wspomagającego dla swojego dziecka. Czy istnieje taka możliwość, jaka jest podstawa prawna?

Jakie informacje umieścić na zaświadczeniu o przebiegu nauczania ucznia niepełnosprawnego nauczanego indywidualnie

Pytanie: Jak powinien wyglądać przykładowy wzór zaświadczenia o przebiegu nauczania dla ucznia niepełnosprawnego intelektualnie w stopniu umiarkowanym, który podlegał nauczaniu indywidualnemu, a któremu wydłużono etap edukacyjny. Uczeń w przyszłym roku będzie kontynuował naukę w innej szkole.

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql

Zajmie ci to jedynie 2 minuty