Aktywne filtry:
Wyłącz filtry

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole to bardzo ważny element kształcenia. Ważne jest również, żeby być na bieżąco z przepisami, które zmieniają zakres pomocy. W tym miejscu znajdziesz najważniejsze porady i artykuły dotyczące pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole. Uzyskasz odpowiedzi na pytania, jak zwalniać uczniów z orzeczeniem z zajęć, jak zorganizować pomoc psychologiczno-pedagogiczną w Twojej szkole, jak zmieniają się przepisy i na co dyrektor musi zwrócić uwagę w przypadku kształcenia ucznia z orzeczeniem.

Przejście ucznia do nowej szkoły – czy należy przekazać IPET

Pytanie: Uczeń klasy II szkoły podstawowej, posiadający indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (IPET), zmienił w ciągu roku szkołę. Czy IPET powinien zostać przekazany do nowej szkoły ucznia?

Dla jakich uczniów organizuje się zajęcia rewalidacyjne i korekcyjno-kompensacyjne

Pytanie: W zaleceniach z orzeczeń dzieci mają razem lub oddzielnie zajęcia korekcyjno-kompensacyjne i zajęcia rewalidacyjne. Jaka jest różnica między nimi?

Czy uczniowie z orzeczeniem nadal będą mogli się uczyć w klasach ogólnodostępnych

Pytanie: Jestem dyrektorem placówki niepublicznej prowadzonej przez stowarzyszenie. Czy od września uczniowie z orzeczeniem o niepełnosprawności w stopniu lekkim i umiarkowanym będą mogli realizować obowiązek szkolny w klasie ogólnodostępnej jak dotychczas?

Organizacja nauki dla ucznia niepełnosprawnego intelektualnie w stopniu umiarkowanym w szkole ogólnodostępnej

Pytanie: Jak zorganizować nauczanie w klasie IV szkoły dla ucznia niepełnosprawnego intelektualnie w stopniu umiarkowanym? Czy uczeń musi uczęszczać na wszystkie zajęcia z klasą? Czy obowiązuje go ten sam plan nauczania? Gdzie odnotowywać obecność – w dzienniku zajęć lekcyjnych, czy dodatkowym dzienniku?

Wymiar godzi zajęć rewalidacyjnych od roku szkolnego 2017/2018

Pytanie: W arkuszu organizacji pracy szkoły na rok szkolny 2017/2018 zapisano uczniowi 2 godziny zajęć rewalidacyjnych. Czy zmienił się wymiar godzin w porównaniu do lat ubiegłych?

Odroczenie obowiązku szkolnego po raz trzeci – czy jest możliwe

Pytanie: Mam pytanie dotyczące odroczenia obowiązku szkolnego dla dziecka posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Dziecko ur. w czerwcu 2009 r. ma decyzję o odroczeniu rozpoczęcia spełniania obowiązku szkolnego z czerwca 2015 r. wydaną przez dyrektora szkoły obwodowej. W sierpniu 2016 r. decyzją dyrektora szkoły obwodowej ponownie odroczono obowiązek szkolny do 31 sierpnia 2017 r. Dziecko mogłoby korzystać z wychowania przedszkolnego jeszcze jeden rok. Czy istnieje w tej sytuacji możliwość ubiegania się o odroczenie obowiązku trzeci raz? 

Regulamin organizacyjny w poradni psychologiczno-pedagogicznej – czy obowiązkowy

Pytanie: Czy regulamin organizacyjny jest obowiązkowym dokumentem w poradni psychologiczno- pedagogicznej? Jak powinien być skonstruowany taki dokument? Jakie elementy musi zawierać?

Zasady przedłużania okresu nauki dla ucznia gimnazjum

Pytanie: W klasie integracyjnej na poziomie III gimnazjum jest uczeń z upośledzeniem umiarkowanym, który wymaga wydłużenia etapu edukacji. Powinno się podjąć taką decyzję do końca lutego na rok przed ukończeniem edukacji na danym poziomie. Do kogo należy skierować w takiej sytuacji wniosek o pozwolenie na wydłużenie etapu edukacji, mimo niespełnienia warunku terminu opisanego w rozporządzeniu.

Czy zajęcia rewalidacyjne można zorganizować dla 2 uczniów z podobnymi zaleceniami

Pytanie: Jeżeli dwóch uczniów z tej samej klasy posiada orzeczenie o niepełnosprawności intelektualnej w stopniu lekkim z podobnymi zaleceniami do realizacji podczas zajęć rewalidacyjnych, to czy można im zorganizować wspólne zajęcia?

Ocena zachowania ucznia z zespołem Aspergera

Pytanie: Czy nauczyciel może wystawić uczniowi ocenę naganną zachowania na podstawie systemu oceniania – punktów minusowych, opinii swojej i klasy, gdzie uczeń posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego (ze względu na zespół Aspergera)?

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql

Zajmie ci to jedynie 2 minuty